Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euribor lähenee neljää prosenttia

Vierailija
21.04.2023 |

Euribor jo lähes neljä prosenttia. Inflaation takia siihen ei ole odotettavissa laskua. Korkojen nousun vaikutus alkaa näkyä viiveellä, kun niitä tarkastetaan. Asuntokuplan puhkeaminen heijastuu kaikkialle. Kohta työttömyyskin lisääntyy

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talletustilin korko se vaan makaa nollilla.

Vierailija
2/38 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda pankkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain lähes 3% määräaikastslletukselle

Vierailija
4/38 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain lähes 3% määräaikastslletukselle

Amerikan veloista saa enemmän. Sielläkin osuu kohta sitä itseään tosin tuulettimeen.

Vierailija
5/38 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavalliselle säästötilille saa jo yli 2 % korkoa.

Vierailija
6/38 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bank Norwegian 2 % ilman nostorajoituksia. On talletussuoja. On pääomatuloa, ei siis lähdeveroa. Pääomatulosta voi tehdä vähennyksiä, esim. vähentää osakekauppojen tappioita.

Vierailija
7/38 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1992 lyhyet korot nousi kahteenkymmeneen ja yli. Kyllä sinä kestät vielä 10%-yksikön nousun asuntolainaasi, kun vanhempasikin kestivät.

Vattuakos ostat venäläistä bensaa? Osta kotimaista bioetanolia. Päästöt laskee eikä tartte kuin pienen lisälaiteasennuksen ja muutoskatsastuksen.

Vierailija
8/38 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin työllistävä vaikutus on suomen raksoilla ollut virolaisille, ei sinne suomalaisia töihin ole laskeneet. Jää nähtäväksi jäävätkö suomeen nostelee korvauksia ja asumaan suomalaisten piikkiin.

Vierailija
9/38 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bank Norwegian 2 % ilman nostorajoituksia. On talletussuoja. On pääomatuloa, ei siis lähdeveroa. Pääomatulosta voi tehdä vähennyksiä, esim. vähentää osakekauppojen tappioita.

Häh, kyllä minulta on pidätetty lähdevero Norwegianin talletuksista?

Svealla korko 2,25 % ja sama 100 000 euron talletussuoja.

Vierailija
10/38 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle 6 miljardin säästöt ja ollaan syvässä lamassa.

Vierailija
11/38 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aletaan siis lähestyä normaalia ennätysmatalien korkojen jälkeen.

Vierailija
12/38 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1992 lyhyet korot nousi kahteenkymmeneen ja yli. Kyllä sinä kestät vielä 10%-yksikön nousun asuntolainaasi, kun vanhempasikin kestivät.

Vattuakos ostat venäläistä bensaa? Osta kotimaista bioetanolia. Päästöt laskee eikä tartte kuin pienen lisälaiteasennuksen ja muutoskatsastuksen.

Yhtä hyvin kestetään kuin Amerikassa 2007

Vierailija
13/38 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla velkasummat vaan oli huomattavasti pienemmät kuin nyt. 

Vierailija
14/38 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla velkasummat vaan oli huomattavasti pienemmät kuin nyt. 

Eikä ollut sen päälle vielä yhtäaikaista ruokakriisiä, inflaatiokriisiä, sähkökriisiä jne.

Vierailija
15/38 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt miksi Suomessa korkoa maksetaan vain talletus- tai määräaikaistilille. Asun ulkomailla ja täällä korkoa maksetaan kaikille tileille ilman mitään rajoituksia tai sopimuksia.

Minulla normipankkitilille tulee tällä hetkellä korkoa kuukausittain n. 10€ ilman mitään ehtoja. Miksei Suomessa ole sama homma? Tietääkö joku?

Vierailija
16/38 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt miksi Suomessa korkoa maksetaan vain talletus- tai määräaikaistilille. Asun ulkomailla ja täällä korkoa maksetaan kaikille tileille ilman mitään rajoituksia tai sopimuksia.

Minulla normipankkitilille tulee tällä hetkellä korkoa kuukausittain n. 10€ ilman mitään ehtoja. Miksei Suomessa ole sama homma? Tietääkö joku?

Tämä on kyllä täysi mysteeri. Suomen pankit haluaa säästää??

Vierailija
17/38 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla pankeilla on niin vähän rahaa ettei ne halua antaa sitä ilmaiseksi pois. Talletustileillä he takaavat itselleen ettei raha lopu vaikka mitä sattuisi.

Vierailija
18/38 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kato systeemi, jossa pankkien ei tarvitse maksaa mitään kenellekään. Sen sijaan ne voivat veloittaa asiakkailta täysin mielipuolisia palvelumaksuja, vaikka palveluita ei olisikaan ja kaikki perustuu siihen että asiakas palvelee itse itseään, maksaen samalla pankille siitä hyvästä sen 10€  (OP).

Maailman paras maa ja onnellisin kansa jne.

Vierailija
19/38 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkiremppalainaa pakosta ottaneille tuo koronnosto on myrkkyä. Samoin niille, jotka ostivat 85% yhtiölainaosuudella uuden asunnon.

Vierailija
20/38 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin, että ei tarvitse. Suomalaiset makuuttavat rahojansa tileillä muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi