Lopettakaa K-kaupoista ja S-mafiasta ruoan ostaminen
Korottavat hintoja vaikka ei tarvitse. Laitetaan nämä ahneet kaupat jaloilleen.
Kommentit (91)
Lidl on ahdas ja huono valikoima. Henkilökunnasta ja asiakkaista yli puolet m a t u j a. Tässä tärkeimmät syyt, miksi jätän sen väliin.
Ainakin laihtuisi, jos joutuisi pelkkää Lidliä käyttämään. Et koskaan saa kaikkia tuotteita, joita lähdit hakemaan. Myös osa tuotteista niin luokattoman huonoja, ettei niitä tee mieli syödä.
Suomessa ei ole elintarvikekaupan monopolia. Se on totta että suurimman osan kaupasta tekevät kaksi isoa ketjua, mutta se johtuu yksinkertaisesti siitä että niistä ostetaan eniten. Muitakin yrittäjiä alalle toki on ja jokainen on vapaa yrittämään mutta luulen että kannattava kauppa on työlästä.
Vierailija kirjoitti:
Kävisin lidlissä enemmän jos olisi lähellä. Näitä lidlejä ei vaan oo yhtä paljon kuin k kauppoja. Mutta toivoa on...
Ei Lidlkään mikään pyhimys ole. Sen omistaa saksalainen miljardööri, joka on niin vellihousu että ei edes uskalla omalla naamallaan esiintyä julkisuudessa. Suomessa kesko on pörssiyhtiö ja S-ryhmä puolestaan osuuskuntien yhteenliittymä eli molemmilla on todella paljon omistajia.
Vierailija kirjoitti:
Lidl on ahdas ja huono valikoima. Henkilökunnasta ja asiakkaista yli puolet m a t u j a. Tässä tärkeimmät syyt, miksi jätän sen väliin.
Hienoa, että ylläpidät K-ja S-kauppojen täyteläisiä rahakirstuka, kiito siitä. Minulla menee rahat toivottavasti toisien maiden taskuihin :)
Lähi k-kaupassani joutuivat jo laskemaankin kasvisten hintoja, kun jäivät hyllyyn. Kukaan ei ostanut kun hinnat nostettiin järkyn suuriksi. Ahne kauppias!
S-ryhmä maksaa minulle takaisin 700e vuodessa, joten sorry, mutta en vaihda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että ylläpidät K-ja S-kauppojen täyteläisiä rahakirstuka, kiito siitä. Minulla menee rahat toivottavasti toisien maiden taskuihin :)
Miksi haluat kurjistaa elämääsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pelattu kaksoset, ja muka kilpailijat. Kauppapaikat keskustoissa on vallattu ja nyt on juuri oikea aika vetää hinnat pilviin, kun ihmiset säälivät Ukrainaa ja mikä tahansa selitys menee läpi. En sano itsekään että olisin tehnyt toisin, jos osakkaiden etu olisi ollut se ainoa vetävä naruni. Sehän on teidän työnne. Itse kuitenkin nukun yöni paremmin ilman kaikkea tuota tunnollani.
Höh, ei kaikki elämä ole vain hyökkäyssotaa. Joskus on pakko ottaa saikkua aiheesta ja syödä myös tuotteita joita on saatavilla muiden, puolustussotien ansiosta.
Täytyy osata irrottaa itsensä arjesta. Ja koska arki on halpaa, se onnistuu ostamalla kallista.
Vau. Nyt tuli kerrankin kommentti, jonka mistään kohtaa en saa kiinni. Oletko yrittänyt modernin runoilijan uraa?
Hitsi, en jäänyt seuraamaan ketjua. Oletin että näin on kuten kirjoitat mutta että kukaan ei vaivautuisi vastaamaan. Vastaan nyt kuitenkin ja toivottavasti olet 'kuulolla'.
Olen harkinnut uraa modernina runoilijana. Inspiroiduin kiiran kirjasta eritoten. Mutta asiaan...
Maailmassa on vain yksi hyökkäyssota. Siitä kai olemme yhtä mieltä. Modernissa maailmassa sairaslomaa voi ottaa tarvittaessa, eikö totta, vai eikö sotilas saa olla sairaslomalla. No kuitenkin, sairasloma helpottaa, olen kuullut.
Tämä hyökkäyssota on tarjonnut Suomelle käsittämättömiä mahdollisuuksia. Olemme saaneet työvoimaa ja osaajia, vähäruokaista tekijää sen ansioista. He ovat rikastuttaneet valtiontalouttamme.
Kuitenkin, sotia on muitakin kuin tämä yksittäinen hyökkäyssota. Nimittäin, maailma on täynnä puollustussotia. Näistä olemme saaneet vielä enemmän hyötyä Suomeen. On kaiken alojen kirurgeja ja insinöörejä joita elinkeinoelämämme vain odottavat pääsevänsä hyödyntämään, odottavat ja odottavat vaikka työvoima jo pian tulee myymälöihin väkisin harjoittamaan osaamistaan. Tietysti tämä laskee hintoja ja silloin arki on halpaa.
Saikku, eli sairasloma on työntekijän oikeus. Aina voi mennä saikulle jos ei nappaa. Kai sen tiedät.
Koska meillä on jo 0,6 miljoonaa työtä vailla olevaa, voidaan olettaa että kaikki on jo niin halpaa ettei heitä tarvita töihin. He voivat vain kuluttaa. Joka tekee tietysti kaikesta entistä halvempaa.
Kaikki maksavat veroa. Eläkeläiset maksavat veroa joten heidän eläkkeensä maksaa he itse, veroina. Työttömyyskorvaukset, sama homma, siitä menee vero ja näin n he maksavat veroina omat korvauksensa.
Kaiken kaikkiaan meillä ei ole mitään hätää. Vasemmistohallitus laittoi kaiken kuntoon. Aamen. Miksi Petteri ja Riikka tulee nyt sotkemaan ikiliikkujan. Haluan olla hyveellinen antaja, ja shoppailla välillä kallista jotta koen oloni hyväksi. En mitenkään muuten jaksa olla muiden elätettävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs Prismassa vikana? Aina oon käynyt siellä, eikä ruoka siellä nyt erityisen kallista ole. Aina löytyy kaikki mitä tarttee.
Oletkos miettinyt että tuottajat eivät juurikaan saa mitään ?
Tuottajat eivät saa juuri mitään jos ostat k- kaupan tai s-kaupan omia halpismerkkejä. Haluan jatkossakin puhdasta Suomalaista ruokaa ja suosin siksi esim valion tuotteita prismasta. Lidlissä en tykkää käydä, ja parempihan se on että raha jää kotimaahan.
ruoan ostaminen K-kaupoista ja S-mafiasta