Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä aloitte itse juoda kahvia? Entä minkä ikäisenä lapsenne sai aloittaa kahvinjuonnin?

Vierailija
21.04.2023 |

Minä join jo kolmevuotiaana pikkukupin kahvia sokerilla ja kermalla kun mummo ja äitikin joivat, heistä se oli hassua. Minustakin on kuviakin kun ryystän tassilta suupielet ruskeina.
Oma lapsi jos kiinnostaa saa aloittaa 12vuotiaana . Lapsi ei tarvitse kofeeinia.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä juo pjaskaa. Eikä oo lapsii, joten.......................mä, kuten kaikki muutkin NORMAALIT ihmiset, juovat teetä. Se on paljon halvempaa. Ja terveellisempää. Kahvi on yökötys ! Yyyyyyyyööööööööööööööökkkkkkkkkkk !!!!!!!!!!!!! Hirveetä litkua !!!!!! 

Oikein normaalia ja aikuismaista kommentointia.

Vierailija
22/44 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain jo alle 5-vuotiaana kahvia, vaikka olisin halunnut kaakaota. No, kaakaoo ei tippunut niin piti sitten juoda sitä kahvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin aloittaa 15-vuotiaana. En ole varma. Nyt keski-ikäisenä juon aamulla ja päivällä normaalia kahvia, muuten kofeiinitonta.

Nuorena kahvi.muuten maistui taivaalliselta, nyt vain ok:LTA.

Vierailija
24/44 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen mielikuva jäänyt että noin 6 vuotiaana aloitin juomaan kahvia, ja juuri tätä kirjoittaessa nyt 51-vuotiaana on kahvikuppi tässä läppärin vieressä josta siemailen välillä hörpyt.

Vierailija
25/44 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 kk.

Vierailija
26/44 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

27v aloin juomaan aamukahvit kun sain ekan lapsen. Maitokahvia juon joka aamu vaikka en tykkää. Lapset alkoi juoda kahvia vasta lukiossa silloin tällöin. Nyt aikuisia juovat joka päivä.

Vierailija
27/44 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä aloittanut, lapset aloitti sitten kun muuttivat pois kotoa. Emme ole koskaan omistaneet kahvinkeitintä.
M53

Vierailija
28/44 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelivuotiaana mummo teki "muttukuppia": kahvia, sokeria ja maitoa + pullaviipale uitettuna kahvin joukkoon. Sitä sitten lusikalla syötiin tyytyväisinä. 

Vierailija
29/44 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan vuotiaana säännöllisesti.Koulussa nousi haloo kun tartuin sitten kahvitarjoiluun muitta mutkitta.

Vierailija
30/44 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo 19-20v ennen kuin alkoi kiinnostaa oikeasti

Vierailija
31/44 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pienenä, 5v, pullamössöä seassa.

Vierailija
32/44 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 4-5 asti niin, että kyseessä oli espressokuppi jossa lähinnä maitoa ja teelusikallinen kahvia.

Vierailija
33/44 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat on aloittaneet kahvinjuonnin ennen kouluikää, mutta energiajuomat tappaa nykyteinit :D

Vierailija
34/44 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisiä kertoja join kahvia n. 14 - 16 -vuotiaana mummolassa. Säännöllisesti aloin juomaan kahvia vähän yli 20 vuotiaana, mutta lopetin sen, kun aloin 29 vuotiaana odottamaan esikoistani. 52 -vuotiaana retkahdin uudestaan. Mykyisin olen "tuurijuoppo", eli välillä vuon päivittäin ja toisinaan saatan pitää viikkojenkin tauon.

En ole koskaan kieltänyt kahvia lapsiltani. Mutta koska sitä ei ole ollut kotona tarjolla, eivät ole oppineet sitä säännöllisesti juomaan.

Vierailija
35/44 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmekymppisenä, luulin siihen asti että vihaan kahvia kunnes maistoin 'kunnon' kahvia kahvilassa. Suomalaiset tekevät liian litkua kahvia omaan makuun. En oikeasti ymmärrä kuinka joku Presidentti-kahvi on niin suosittua.

Näin se menee Juuri kuten sanoit: kun oikeaa kahvia ei ole saanut! 

Itse huomasin, minkälaista suomalainen ns kahvi on kun ulkomaille muutin 20 vuotta sitten

Presidentti, Saludo, Juhla Mokka samaa vaaleapaahtoista sumppia 😂

Vierailija
36/44 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole omia lapsia, mutta itse aloitin kahvinjuonnin 5v -ikäisenä. Böndellä piti viimeistään kouluun mennessä oppia juomaan kahvia 😁

Vierailija
37/44 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 luvulla kahvi oli aikuisten juomaa. Lapset jotka joi kahvia pidettiin huonojen vanhempien kasvattamana.

Vierailija
38/44 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin olla 14. Aluksi laitoin tosi paljon sokeria ja maitoa. Nykyään juon mustana. Omat lapseni olivat varmaan jotain 16-vuotiaita, kun alkoivat juoda kahvia.

Vierailija
39/44 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ongelma ei ole mikään acdc vaan kahvi.

Vierailija
40/44 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisomummo opetti keittämään pannukahvia puuhellalla jo kun olin joku 4-5-vuotias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä