Miksi nykylapset kirkuu?
Taas tuli lämpimät säät ja naapurin kakarat kiljuu ja kirkuu ulkona ihan kirjaimellisesti suoraa huutoa. Tuo ei siis todellakaan ole mitään riemunkiljahduksia tai iloa vaan pelkkää huvikseen kirkumista ja tuohon verrattuna sirkkelikin kuulostaa miellyttävältä.
Miten oikeasti voi olla, että nämä lapset ei kasva tuosta ulos vaan tuo sama stanan kirkuminen jatkuu samoilla lapsilla ilmeisesti aina?!
Kommentit (243)
Meidän pihan lasten kirkuminen ja meteli on sellaista mistä ei saa edes selvää.
Hojo hojo!!!
Kuuntelen juuri naapurin janipetterin ja viljaviolan kirkumista. En tiedä pitäisikö poliisit soittaa, kun vanhemmat taantuvat tappelemaan kakaroidensa kanssa...
Muistelisin, että osa on kirkunut jo minun lapsuudessani. Olen 30v.
Lapset harjoittelevat kirkumista kun teininä pääsevät festareille vielä enemmän kirkumaan. Siellä vasta kirkuminen on mahtavaa. Kyllä kirkumista on teineilläkin ja oppivat tv-mainoksista ja viihdeohjelmista lisää. Hypitään ja kiljutaan ikäänkuin henki menisi. Saattaa mennä kuulokin kun musiikkia täysillä korvakuulokkeilla kuunnellaan.
Kuulostaa kiljuvan myös nuo Pride-ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset lapset on äänekkäitä. Muuallakin lapset leikkivät ja riehuivat, mutta jostain syystä suomalaiset lapset tuntuvat pitävän eniten ääntä. Mistä johtuu?
No eipähän ainakaan kukaan epäile, että lapsi on kaltoinkohdeltu, kun ei pidä meteliä itsestään. Monella vanhemmalla voi olla trauma, jos on itse ollut hiljainen ja ujo lapsi ja siitä on syyllistetty. Koko kansaa on ihmetelty kun on niin hiljaista väkeä.
Johtuisiko se siitä, että suomalaiset aikuisetkin ovat hyvin kovaäänisiä?
Muutin Suomeen taannoin ja hämmästyin suomalaisten kovaäänisyyttä.
1965 naapurin hermoheikko tarjosi 150 mk ettei meidän kanssa kukaan leikkisi. Ei onnistunut. Huonosti kävi sitten hänelle muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tehkää itsekin lapsia niin ei tarvitse tätä ihmetellä. Syntyvyys nousuun.
Suomi tarvitsee lisää valkoisia vauvoja.
Mihin se tarvii niitä kun maalimalta on tulossa väkeä vaikka kuinka paljon kun vaan päästettäisiin.
TV-ohjelmat, meluisat päiväkodit ja koulut, ruudun ääressä pelaaminen...
Miettikääpä hetki, mitä silloin kuuluu? Onko se rauhoittavaa? Millaista puhetapaa opettaa?
Omat lapseni olivat eskariin saakka kotona. Meillä ei saa rääkyä, kiljua tai huutaa turhaan. Meillä ei riehuta tai juosta sisällä. Luettiin paljon, ruudulla ei pelattu mitään ja TV-ohjelmat valikoin. Oltiin ulkona, tutkittiin luontoa ja tavattiin kavereita pulkkamäessä, uimarannalla, kirjastossa, leikkipuistossa, laavuretkillä...
Lapset ovat hiljaisia, kuten ennenkin oltiin.
Lasten serkut päiväkodissa 2-3 vuotiaasta. TV-ohjelmia aamusta iltaan, jos ei jollain ruudulla pelata. Äiti tykkäsi kovasti olla puhelimella ja köllötellä vapaa-ajan. Heillä ei luettu koskaan, eikä lueta vieläkään.
Lapset puhuivat jo pienenä huutamalla, vaikka oli hiljaista ympärillä ja kuulija ihan vieressä. Heihin väsyi niin serkut, mummit kuin kummitkin ennätysajassa. Ihania lapsia, mutta äänet oli ohjelmoitu ihan tappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkää itsekin lapsia niin ei tarvitse tätä ihmetellä. Syntyvyys nousuun.
Suomi tarvitsee lisää valkoisia vauvoja.
Mihin se tarvii niitä kun maalimalta on tulossa väkeä vaikka kuinka paljon kun vaan päästettäisiin.
Ei kansakuntanakaan olla suojelemisen arvoisia edes omien edustajiemmekaan mielestä. Kaikki muu tuontirikkaus on sitä parempaa.
Kohta kaikki valtiot on samaa monikul ttuurimössöä. Eipä tarvi matkustella kultturien perässä eeikä lämmön koska kulttuureira ei ole ja maamme kuulemma lämpenee.
"Mitä on tapahtumassa meidän nuorisollemme? He eivät kunnioita vanhempia ihmisiä, he rikkovat vanhempiensa käskyjä. He eivät piittaa laista. He mellakoivat kaduilla, kiihottuneina villeistä päähänpistoista. Heidän moraalinsa on rapistunut."
(Platon)
Ei lämpene Suomi, mutta olot kuumenee kun katsoo Ruotsia ja Ranskaa.
Mun lapsella on yksi kaveri, jonka kanssa pihalla ollessaan mun lapsi rääkyy ja kiljuu koko ajan. Saan yhtä mittaa käydä komentamssa olemaan hiljaa. Tämä kaveri rääkyy myös lähes taukoamatta. Rääkyminen ei siis ole sitä, että olis satuttanut itsensä ja itkee, vaan siis jotain ihan hirveetä älämölöä. Ne saattaa istua kiipeilytelineessä ja kiljua. Eikä kyse ole mistään ilakoinnista ja hauskanpidosta, vaan ihan vaan pelkkää huutoa ja kurkku suorana kiljumista.
Muiden kavereiden kanssa lapsenikin on hiljaa ja leikit sujuu ilman, että täytyy koko ajan puuttua meluamiseen.
Mä en siedä itse sellaista yhtään ja mua hävettää jos mun lapset huutaa pihalla. Jos pihalta kuuluu huutoa, niin käyn aina tarkastamassa, ettei mun lapset ole siellä. Jos ovat, niin varmistan, etteivät he vaan osallistu siihen. Toki samalla se toimii huomautuksena muille paikalla olijoille, että huutamisen saa lopettaa.
Mulla on ikkunani alla päiväkodin piha. Arvatkaapa mikä mellakka on joka aamu ja iltapäivä. 8.30-10.30/11 ja 14 - >
Tietenkin täytyy purkaa sitä energiaa huutamalla, mutta ei meillä ollut 90-luvulla tuollaista. Karjunta ja kirkuminen alkaa heti päiväkodin ovesta ulos kirmatessa.
Pahin kirkuja asuu pihapiirissä, joten edes päiväkodin sulkeutuminen ei auta, koska kirkumista jatketaan vapaa-ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ikkunani alla päiväkodin piha. Arvatkaapa mikä mellakka on joka aamu ja iltapäivä. 8.30-10.30/11 ja 14 - >
Tietenkin täytyy purkaa sitä energiaa huutamalla, mutta ei meillä ollut 90-luvulla tuollaista. Karjunta ja kirkuminen alkaa heti päiväkodin ovesta ulos kirmatessa.
Pahin kirkuja asuu pihapiirissä, joten edes päiväkodin sulkeutuminen ei auta, koska kirkumista jatketaan vapaa-ajalla.
Milloin noissa asunnoissa pidetään asuntonäyttö myynnin yhteydessä? Ei kukaan halua muuttaa tollaseen möly-ympäristöön?
Vierailija kirjoitti:
"Mitä on tapahtumassa meidän nuorisollemme? He eivät kunnioita vanhempia ihmisiä, he rikkovat vanhempiensa käskyjä. He eivät piittaa laista. He mellakoivat kaduilla, kiihottuneina villeistä päähänpistoista. Heidän moraalinsa on rapistunut."
(Platon)
Tuo on yksi lopunaikojen merkki. Samoin kuin sodat ja luonnonmullistuksetkin.
Kiva seurata miten ne yksi toisensa jälkeen toteutuu ja tilanne eskaloituu vähä vähåltä harmagedonin taisteluun ja anttikristuksen nousuun.
Kirkuvat kersat, ei kuria ja välinpitämättömät vanhemmat. Kun ei nyt vaan mitenkään pahoitettaisi meidän pikku taneliviljamin mieltä... Vanhemmat kysyvät: haluatko tulla syömään, haluatko mennä nukkumaan yms.yms. Mitä siitä seuraa? Pentu kirkuu yhdentoista aikaan yöllä!
Ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu...
Minullekin tuli idioluutio mieleen. Huolestuttavaa. Ehkä ei olisi paha juttu, jos tekoäly kaappaisi vallan.