Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykylapset kirkuu?

Vierailija
21.04.2023 |

Taas tuli lämpimät säät ja naapurin kakarat kiljuu ja kirkuu ulkona ihan kirjaimellisesti suoraa huutoa. Tuo ei siis todellakaan ole mitään riemunkiljahduksia tai iloa vaan pelkkää huvikseen kirkumista ja tuohon verrattuna sirkkelikin kuulostaa miellyttävältä.

Miten oikeasti voi olla, että nämä lapset ei kasva tuosta ulos vaan tuo sama stanan kirkuminen jatkuu samoilla lapsilla ilmeisesti aina?!

Kommentit (243)

Vierailija
201/243 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kiellettiin ja otettiin tukkaan kiinni jos tyhjänpäiten kiljui!

Vierailija
202/243 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä aikahaarukkaa ap tarkoittaa nykylapsilla, mutta ainakin 20 vuotta sitten oli ihan samanlaista. Asuttiin lähellä jotain leikki-/hengailupihaa ja ihmettelin itse teini-ikäisenä, että miksi nuo kiljuvat päivittäin kuin olisi hätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/243 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama havainto omalta pihalta. Varmasti omassakin lapsuudessa ajoittain möykättiin yli naapureiden sietokyvyn, mutta aamusta iltaan suoraa huutoa on kyllä uudempi ilmiö.

Eikä huutoa, vaan jopa kirkumista.

Omassa lapsuudessa ei huudettu sisällä, ei juostu sisällä, eikä meluttu rappukäytävissä. Ennen lapsia oikeasti kasvatettiin ottamaan muitakin huomioon. Nykyisin on vain minä, minä, minä. Eikä puhettakaan käytöstavoista. Ei lapsia voi enää kieltää, kun ne pahoittavat mielensä ja masentuvat. Mitä jos ahdistus ja masennus johtuukin juuri siitä, ettei aseteta rajoja?

Meillä päin somalit juoksee rappukäytävässä huutaen monta kerrosta alaspäin. Voitte kuvitella mikä mölinä kun näitä on päässyt sikiämään iso sakki ja kaikki tulee kerralla ulos. Ja tätä ramppausta jatkuu koko päivän.

Oman lapsuuteni aikana oli sanonta, että lapset saavat näkyä mutta eivät kuulua. Vanha viisaus mutta vinha perä. Jos ei kakaroille laiteta mitään rajoja äänenkäytön osalta, eivät opi muitakaan rajoja.

Tämä sössötys, että kirkuvat lapset ovat pelkästään somaleja, on ihan hölynpölyä. Varhaiskasvatuksen työntekijöistä iso osa kärsii kuulon heikkenemisestä, joka johtuu jatkuvasta altistumisesta lasten huudolle ja kirkumiselle. Lapsiryhmät eivät taida koostua pelkästään somaleista, vai kui? 

Vierailija
204/243 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vain tytöt kun kirkuu. Treenavat myöhempiä nylpytyksiä varten.

Vierailija
205/243 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on vain tytöt kun kirkuu. Treenavat myöhempiä nylpytyksiä varten.

Ei pidä paikkaansa! Meidän naapurissa kirkuu pikkupoika pahiten.

Vierailija
206/243 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun niitä ei kasvateta, eikä aseteta rajoja. Niitä ei kielletä. Siksi kun niiden vanhemmat ovat niiden kavereita, ei vanhempia.

Vierailija
207/243 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi ei puhu, eikä ymmärrä kunnolla puhetta. Jos sanon hänelle, että älä huuda tai itke niin ei välttämättä sitä ymmärrä ja en sille voi mitään. Lapset on lapsia, lapsien aivojen taso ei ole samalla tasolla, kuin aikuisen, mikä tässä teidän on vaikea ymmärtää?

En yhtään ihmettele, kun lapsia ei haluta, kun täällä näyttää suuriosa vihaavan lapsia.

Vierailija
208/243 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama havainto omalta pihalta. Varmasti omassakin lapsuudessa ajoittain möykättiin yli naapureiden sietokyvyn, mutta aamusta iltaan suoraa huutoa on kyllä uudempi ilmiö.

Omassa lapsuudessa ei huudettu sisällä, ei juostu sisällä, eikä meluttu rappukäytävissä. Ennen lapsia oikeasti kasvatettiin ottamaan muitakin huomioon. Nykyisin on vain minä, minä, minä. Eikä puhettakaan käytöstavoista. Ei lapsia voi enää kieltää, kun ne pahoittavat mielensä ja masentuvat. Mitä jos ahdistus ja masennus johtuukin juuri siitä, ettei aseteta rajoja?

Suomessa mt-ongelmat (masennus) ovat räjähtäneet käsiin. Syy-yhteys rajattomalla kasvatuksella?

Suomessa MT-ongelmat kasvaneet, koska suomalaiset koko ajan valittavat ja arvostelevat muita, liekö johtuu kateudesta tai muusta, en osaa sanoa. Ei oteta kaikkia porukkaan leikkeihin mukaan vaa aina yhden tai jonkun muun kanssa pitää leikkiä. Puhutaan selän takana, kiusataan ja yms. Joten en yhtään ihmettele, että on paljon MT-ongelmia.

Vierailija
209/243 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa mt-ongelmat (masennus) ovat räjähtäneet käsiin. Syy-yhteys rajattomalla kasvatuksella?

Suomessa MT-ongelmat kasvaneet, koska suomalaiset koko ajan valittavat ja arvostelevat muita, liekö johtuu kateudesta tai muusta, en osaa sanoa. Ei oteta kaikkia porukkaan leikkeihin mukaan vaa aina yhden tai jonkun muun kanssa pitää leikkiä. Puhutaan selän takana, kiusataan ja yms. Joten en yhtään ihmettele, että on paljon MT-ongelmia.

Suomalaisilla on heikko itsetunto ja erilaisuuden sietokyky. Ne ovat ainakin yksi syy huonoon käytökseen.

Vierailija
210/243 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tunteiden näyttämistä varmaan. Seuraava vaihe adhd diagnoosi tai yletön itsensä korostus ja mielenterveyshäiriö.

Vierailija
211/243 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että ainoa päivän hupi on kaupassa kirkuminen. Sitten palataan huutamaan kotiin. Ja mennään rivarin takapihalle kirkumaan. Siksi ettei vanhemmat välitä paskaakaan. Pääasia, että vanhemmat saavat netissä myydä tavaraa ja ottaa selfieitä faceen. Siksi ettei vanhemmat laita rajoja, kun itsekin ovat ihan pihalla.

Vierailija
212/243 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa käyttäytymistä, minäminä ajattelua ja välinpitämättömyyttä. Koulu ja tarha kasvattakoon lapsia ajattelua. Minä olen kaveri minun lapsilleni, enkä kiellä heiltä mitään ajattelua ja haihattelua.

Kylmää kyytiä tulee tosielämässä noille lapsille! Kirkumalla ei elämässä pärjää.

Vierailija
213/243 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkuvat lapset naapurissa = painajainen.

Kirkumista tuntitolkulla, sisällä JA ulkona. Kaikki kuuluu meille asuntoon, eikä kotirauhasta ole tietoakaan. Olen niin väsynyt noihin lapsiperheiden selittelyihin. Milloin piiloudutaan diagnoosien taakse ja toisinaan sanotaan "ei meiltä kuulu meteliä". Jos ei taloyhtiössä osaa elää sääntöjen mukaan, pitää muuttaa muualle kirkumaan. Huonokäytöksisiä vanhempia ja kurittomia lapsia, kirkuminen jatkuu.

Vierailija
214/243 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykylapsethan on verrattain hiljaisia.

Ennen maailmassa lapsia oli paljon, ja kaikki 3-vuotiasta isommat juoksivat teillä ja kujilla kurkku suorana huutamassa ja leikkimässä yhdessä isossa laumassa.

Nykyään vain sen yhdenkin Nico-Petterin ääni tuntuu niin häiritsevän isolta, koska sellaisista parinkymmenen pikkulapsen laumoista lähtevää ääntä ei enää kuule kuin joiltakin päiväkotien pihoilta satunnaisesti.

Vierailija
215/243 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen tuollaista kiljumista olisi pidetty pojalta tyttömäisenä. Jo pojan täytyi esittää ennen "kovaa jätkää" muiden poikien keskuudessa, olla maskuliininen. Tuollainen kirkuja olisi ollut täysi pelle.

Tämä nykyinen meteli lienee tämän uuden sukupuolettomuuden satoa. Pojat omaksuvat femiiniä käytöstä, eivät enää pyri olemaan maskuliinisia.

Tätähän useat haluavat.

Vierailija
216/243 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että eräs tän ketjun kirjoittaja asuu tässä taloyhtiössä. Täällä kans kiljutaan kuin sikaa pistettäisi. Kesät on raskasta aikaa kun huuto alkaa aamusta ja voi kestää puoleenyöhön. Oon monesti ihmetellyt miten tuohon ei kukaan puutu. Erityisesti yksi tyttö villitsee koko lapsilauman ja saattaa juosta kiljuen ympyrää pihalla. 

Vierailija
217/243 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa herätä lauantaiaamuna naapurista kuuluvaan lasten kirkumiseen! Ei voi pitää ikkunoita auki, ei saa nukuttua, hirveä huuto ja kirkuminen. Neljä lasta, viides tulossa ja vanhemmat huutaa lastensa kanssa yhtäaikaa. Ei mitään kuria, eikä kasvatusta. Pelkkää kirkumista ja tappelua. Ja joku vielä kysyy, miksi kirkuminen haittaa?! Kun sitä joutuu tahtomattaan kuuntelemaan tuntitolkulla päivästä toiseen, niin ei vaan jaksa yhtään enää!

Vierailija
218/243 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa herätä lauantaiaamuna naapurista kuuluvaan lasten kirkumiseen! Ei voi pitää ikkunoita auki, ei saa nukuttua, hirveä huuto ja kirkuminen. Neljä lasta, viides tulossa ja vanhemmat huutaa lastensa kanssa yhtäaikaa. Ei mitään kuria, eikä kasvatusta. Pelkkää kirkumista ja tappelua. Ja joku vielä kysyy, miksi kirkuminen haittaa?! Kun sitä joutuu tahtomattaan kuuntelemaan tuntitolkulla päivästä toiseen, niin ei vaan jaksa yhtään enää!

TÄMÄ! Torstai-iltana kun oli se kaatosade oli ihan luksusta mennä nukkumaan, kun pystyi jättämään ikkunan auki eikä ulkoa kuulunut yhdenkään kakaran kirkumista eikä muutakaan mölinää vaan pelkkä sateen kohina.

Ei ihme yhtään, että ihmiset alkaa olla ihan loppu ja täynnä raivoa kun kotirauhasta ei ole enää tietoakaan näiden mökäterroristien takia.

Vierailija
219/243 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lapsille tarkoitetuissa animaatioissa on paljon kimeää kirkumista. Olen sivusta seurannut, jos on lapsia käymässä tai olen itse vieraana lapsiperheessä. Liekö ne ohjelmatkin esimerkkinä.

Toisaalta, ärsyttävää on tuo naisjuontajienkin tyyli "kiekaista" kysymykset tai lauseen lopun sanat.

Vierailija
220/243 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Meidän seinänaapurissa on kaksi tyttöä, ja ovat kirkuneet sekä juosseet (töminä vaan kuuluu) ympäri asuntoa koko sen ajan, kun ollaan tässä asuttu. Sen ymmärsikin vielä silloin, kun tytöt olivat pieniä, mutta nykyisin ovat jotain 12. Luulisi lähestyvän murrosiän rauhoittaneen näitä edes hiukan, mutta ei. Saas nähdä, että käyttäytyvätkö noin vielä 18-vuotiainakin.

Sitten ne siirtyy vaan lähiräkälän edustalle jossa pitää kirkumalla "jakaa saalista" eli tapella siitä yhdestä ja samasta mylvivästä känniääliöstä, vaikka niitä tasan samanlaisia urhoja löytyisi jokaiselle vähintään se yksi kumpaankin käsipuoleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän