Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen ammatinvaihtaja - Minne töihin?

Vierailija
21.04.2023 |

Olen nelikymppinen sairaanhoitaja, töissä kotihoidossa pienessä kaupungissa. Olen täysin kyllästynyt työhöni: Olosuhteisiin (ei sijaisia, ei tarpeeksi vakkareitakaan, järjetön kiire: 18 paikkaa päivässä ja hirveä vastuu kun ihmiset kotona todella huonokuntoisia). Palkkaa tulee tilille vähän reilu 2000 euroa kuussa.

Olen aivan valmis vaihtamaan alaa, mutta minne? Onko täällä muita hoitoalalta pois vaihtaneita? Mihin kannattaisi keski-ikäisen alan vaihtajan opiskella? Ehkä joku it-ala eli esim. ohjelmointi ei kiinnosta enkä näe itseäni tehtaassa hitsaamassakaan, mutta muuten olen avoin ehdotuksille. Tärkeää olisi varma työllistyminen, nykyistä parempi palkka ja kunnolliset työolosuhteet.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen parillekin kaltaisellesi ehdottanut isännöintiä. Hoitajille usein on hyvät sosiaaliset taidot ja ns. pelisilmää ja maalaisjärkeä, jota isännöitsijä tarvitsee. Tällä viikolla just uutisoitiin, että isännöitsijöistä on pula ja lähivuosina sieltä eläköityy paljon väkeä.

Vierailija
2/5 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekka-auton kuljettaja, haudankaivaja, käytettyjen autojen kauppias.

Ei noilla sun spekseillä oikeasti voi sanoa yhtään mitään. Kai nyt aikuisella ihmisellä joku käry on, googleta vaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen parillekin kaltaisellesi ehdottanut isännöintiä. Hoitajille usein on hyvät sosiaaliset taidot ja ns. pelisilmää ja maalaisjärkeä, jota isännöitsijä tarvitsee. Tällä viikolla just uutisoitiin, että isännöitsijöistä on pula ja lähivuosina sieltä eläköityy paljon väkeä.

En taatusti haluaisi asua tai olla osakkaana taloyhtiössä, jossa isännöitsijänä on joku urakehityksensä kanssa noppaa heittävä hoitsu.

Vierailija
4/5 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En taatusti haluaisi asua tai olla osakkaana taloyhtiössä, jossa isännöitsijänä on joku urakehityksensä kanssa noppaa heittävä hoitsu.

Ehkä tämä erilaisia työvaihtoehtoja miettivä hoitsu opiskelisi ensin isännöitsijäksi eikä suinkaan tältä istumalta huomenna menisi isännöintitoimistoon töihin. 

Vierailija
5/5 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo isännöitsijän työkään mitään herkkua ole. Isännöinti on keskittynyt pääosin isoille yrityksille. Kun, taloyhtiöitä on kymmeniä, niin kiirettä pitää.