Paino nyt 113kg, kauan kestäisi teoriassa saada paino alle 100kg?
Eli metodina pätkäpaasto 6h syömisikkuna ja 18h paasto. Onko kukaan saanut painoa tuolla alas? Ei liikuntaa vielä.
Kommentit (20)
Pätkäpaasto itsessään ei laihduta ellet vähennä myös kaloreita. 4 kk on realistinen tavoite, 6 kk maltillisempi.
Kannattaa muistaa, että 90 % laihduttaneista lihoo takaisin ja usein jopa entistä lihavammiksi.
Tässä vielä linkki aloittamaani ketjuun, mikäli tahdot lukea. :)
https://www.vauva.fi/keskustelu/5089978/aloitin-painon-pudotuksen-nyt-a…
Minä olen pudottanut noin puoli kiloa kuussa tahdilla. Joskus lähti koko kilokin.
Noin kilo viikossa on hyvä tahti ja sellainen, että katoaa rasva, eivät lihakset.
Riippuu aika paljon siitä, kuinka paljon tuossa painossa on mukana nesteturvotusta. Jos olet ollut aikaisemmin hyvin hiilari- ja suolapitoisella ruokavaliolla ja karsit niistä, tuosta voi hyvin pudota 6 kiloa ensimmäisenä viikkona. Sen jälkeen on toki turha kuvitella, että tahti säilyisi.
Toinen vaikuttava asia on pituutesi ja ruumiinrakenteesi. Kuinka lähellä tuo 100 kg on normaalipainoasi? Mitä lähempänä normaalipainoa ollaan, sitä hitaammin kilot lähtevät, joten 190 cm mies ja 150 cm nainen ovat tässä aika eri tilanteessa.
Yleensä järkevänä painonpudotustahtina pidetään 0,5-1 kg viikossa vauhtia, riippuen lähtötilanteesta, jolloin painosta ei todennäköisesti lähde liian suuri osa lihaksista. Jos kropassa on paljon nestepöhöä, niin satasen nurkille voisi päästä ihan fiksusti heinäkuuhun mennessä, mutta ei kannata masentua, vaikka rantakunto olisi vasta syyslomalla.
Vierailija kirjoitti:
Noin kilo viikossa on hyvä tahti ja sellainen, että katoaa rasva, eivät lihakset.
0.5 kg on realistisempi tavoite. Jos ylipainoa on paljon, niin silloin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mulla nyt 7. viikko menossa, kilo viikossa tahdilla.
Sopivan nopea tahti.
Kukaan ei voi täällä tietää, miten just sun kroppa toimii ja missä ajassa saat painon putoamaan. Ihminen ei ole kone.
Minä ottaisin 13 viikon tavoitteen, siihen 100 kiloon. Keskimäärin siis kilo viikossa. Jonain viikkoina tulee menemään paremmin ja jonain huonommin.
Laske kaloreita, niin pystyt arvioimaan pudotustahdin. Alussa paino tippuu nopeammin, kun nesteturvotus vähenee
Kilo kuussa voisi olla realistinen ja kestävää kehitystä. Pitää ottaa huomioon, että paino pitää saada vakioitua laihdutuksen jälkeenkin. Eli jos täytyy tinkiä herkkujen syönnistä, niin urakan jälkeen ei voi palata entisiin syömistapoihin.
Tuon kokoiselle riittää, kun käy paskalla niin painoa on välittömästi viisi kiloa vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaasto itsessään ei laihduta ellet vähennä myös kaloreita. 4 kk on realistinen tavoite, 6 kk maltillisempi.
Kannattaa muistaa, että 90 % laihduttaneista lihoo takaisin ja usein jopa entistä lihavammiksi.
Miksi kannattaa muistaa? Meinaat, että turha vaivautua, kun kuitenkin lihot entistä lihavammaksi? Vai menettääkö jotain, jos ei tuota muistakaan?! Olipa taas kertakaikkisen älyvapaa kommentti.
TEORIASSA heti, mutta KÄYTÄNNÖSSÄ on toinen juttu. Miksi edes kysyt "teoriassa" jos käytäntö on tavoite?
Toi kilo viikossa meni itsellä aluksi, pätkäpaastolla kanssa. Tahti hidastuu kun lähenee tervettä painoa, ja viimeiset kilot on tiukassa. Tiputin nelisenkymmentä kiloa.
Järkevällä laihduttamisella 13kg menee 26 tai 39 viikkoa. Toki jos ryminädietin vedät niin 13 viikkoa, mutta riski painon nousuun takaisin on silloin suurempi, koska ruokasuhteesi on rikki
Vierailija kirjoitti:
Toi kilo viikossa meni itsellä aluksi, pätkäpaastolla kanssa. Tahti hidastuu kun lähenee tervettä painoa, ja viimeiset kilot on tiukassa. Tiputin nelisenkymmentä kiloa.
Vau, onnea. Tää motivoi itseänikin!! Saman verran ainakin pudotettavaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Järkevällä laihduttamisella 13kg menee 26 tai 39 viikkoa. Toki jos ryminädietin vedät niin 13 viikkoa, mutta riski painon nousuun takaisin on silloin suurempi, koska ruokasuhteesi on rikki
Toi osapäiväpaasto on siitä hyvä tapa laihtua, ettei ole dieetti. Se on vaan terveellinen aikataulu, eikä sitä tarvitse eikä kannata lopettaa ikinä. Nykyään kun liikun paljon, pidän pidempää aikaikkunaa että saan mätettyä tarvitsemani 3000+ kcal päivässä, muttei mihinkään iltasyöntiin ole silti tarvetta.
Itse olen melkein samoissa mitoissa ja tänne siitä kirjoitellut aika paljonkin.
Reilussa kuukaudessa olen pudottanut 8 kg. Se on kyllä hurja saavutus ja painoa vain tippui, nesteitä toki mukana.
Vhh-ruokavaliota, välillä enemmän ketoa. Paastoan kun siltä tuntuu, eli noin 18h ja joskus syön enemmän mikäli nälkä on. Ihan kehoa kuunnellen.
Itse liikun päivittäin kävellen ja joskus jumpaten. Tulossa vielä muutakin.
En osaa sanoa missä ajassa sataan pääsee. Nyt painan 112 kg. Tavoite olisi, että kesäkuun loppuun mennessä nyt ainakin numero alkaisi 9:llä.
Katsotaan. Tsemppiä meille! :)