Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä taitoja elämänkoululaisella on, mitä muilla ei ole?

Vierailija
21.04.2023 |

Kun jotkut niin mainostaa tuota elämämkouluaan.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä junttiudessa. Erinomaisen tolloja.

Näin

Vierailija
22/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katu-uskottavuus

Ainoastaan kaltaisensa roskasakin silmissä. Muut vaan nauravat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyky olla oppimatta mitään. Täydellisen sileä aivokuori.

Vierailija
24/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No alkuun vaikka 3 esimerkkiä, kokeneet jatkakoot listaa:

- tietää, mikä on oikeasti sellaista työtä mitä haluaa/kannattaa tehdä ja mihin kouluttautua

- tietää mitkä tavat ja ruoat oikeasti lihottavat ja mitkä eivät

- tietää millaisten ihmisten kanssa kannattaa ruveta suhteeseen tai tehdä lapset

Vierailija
25/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa pienet rahansa tupakkaan, alkoon ja erilaisiin räpsyttimiin ja silti kuin ihmeen kaupalla ruokaa, koira ja muut löytyy.

Vierailija
26/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa ottaa rennosti ja mukautuu sujuvasti uusiin tilanteisiin, kun on ollut pakko elää siten. Eli on oppinut venymisen ja joustamisen taidon. Rahaa kun on niukasti niin tarvitaan jo vähän mielikuvitusta jotta selviää. Se siis kasvattaa joskus luonnetta hyvään suuntaan.

Vierailija
27/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No alkuun vaikka 3 esimerkkiä, kokeneet jatkakoot listaa:

- tietää, mikä on oikeasti sellaista työtä mitä haluaa/kannattaa tehdä ja mihin kouluttautua

- tietää mitkä tavat ja ruoat oikeasti lihottavat ja mitkä eivät

- tietää millaisten ihmisten kanssa kannattaa ruveta suhteeseen tai tehdä lapset

Tässä tuli kyllä ne 3 tärkeintä, jotka kokemattomilla tuntuu menevän pieleen, vuodesta toiseen ja samat virheet ja samat virheet...

Vierailija
28/80 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyky olla oppimatta mitään. Täydellisen sileä aivokuori.

Ja teillä on tietenkin sellaiset hyvinkin ryppyiset, tippaleipää muistuttavat aivot.

Olettehan sentään poikkeuksellisen älykkäitä yksilöitä. Vai kuinka?

Vierailija
29/80 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osataan sopia ja säätää, siis sosiaaliset taidot voivat olla hyvät. Esim. Tarvisin 20 e lainaan kun tuet tulee 3 päivän päästä, saat 25 takaisin silloin. Elämäkoululaiset on ymmärtäväisiä jos olet sählännyt ja tarvitset pientä apua, ymmärtävät vastavuoroisuuden päälle. Auttavat kaveria, joka auttaa takaisin. Vain rahakkailla on varaa olla itsenäisiä ja ylpeitä.

Vierailija
30/80 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tippaleipä ja mies. Pidän teekkarihattua vappuna, sillä sain käytyä DI-opinnot nippa nappa.

Vaimoni kannustamana tietenkin.

Tosin en Otaniemessä joka on Suomen ylivoimaisesti korkeatasoisin teknillisen alan korkeakoulu. Sinnehän minä juntti ressukka en olisi edes päässyt. Ei riitä kapasiteetti. :(

Vierailija
31/80 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taito laskea huoletta rojut torveen.

Vierailija
32/80 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyy asumaan kolme päivää ruumiin kanssa samassa talossa kuten lehtisaaren tapauksessa. On kyllä jäätävä suoritus!

On. Se haju on aivan hirveä jo 12 tunnin jälkeen.

Vierailija
33/80 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyy asumaan kolme päivää ruumiin kanssa samassa talossa kuten lehtisaaren tapauksessa. On kyllä jäätävä suoritus!

On. Se haju on aivan hirveä jo 12 tunnin jälkeen.

Vierailija
34/80 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ainakin sellaisia taitoja, joita aikanaan korvessa asuessa opin. Eli pienellä rahalla toimeen tuleminen, puiden sahaus ja pilkkominen, uunien lämmitys, kaikki pihanhoito onnistuu. Sitten jos jäätyy putket, osaan ne sulattaa. Kaikenlaista tuollaista pientä.

Ja oletat, ettei koulutetulla ihmisellä ole tällaisia taitoja, vai?

Minua on aina ärsyttänyt tällaiset "elämänkouluaan" mainostavat. Tosiasiahan on, että monesti kyse on syrjäytyneestä, laiskasta tyypistä, joka ei ole elämässään viitsinyt rikkaa ristiin panna. 

Vierailija
35/80 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, mitä ei myös koulutetulla voi olla.

Termi on keksitty alemmuudentunnossa.

Vierailija
36/80 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämämkoulu ei tarjoa yhtäkään opinkappaletta, jota ei oppisi helpommallakin elämällä. Se raadollisuus, jota olen kohdannut, on vaikuttanut ainoastaan negatiivisesti.

Vierailija
37/80 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitkeys, taito ottaa vastaan elämän kolhut ja selviytyä niisteä, empatia. Ymmärtää elämää ja ihmisiä laajemmin, näkee pultsarissa, narkkarissa, työttömässä ihmisen ja ymmärtää ettei meillä kaikilla ole samat mahdollisuudet elämässä. Kukaan ei ole oman onnensa seppä.

Ehkä tämmöisiä? En pidä itse itseäni elämänkoululaisena.

Aha, miksi kukaan ei ole oman onnensa seppä? Kyllähän se paljolti riippuu itsestä, millaisia ratkaisuja tekee elämässään. Joillakin saattaa olla tuuria sitten ja voittavat lotossa ja eurojaskassa. 

Jokainen on oman onnensa seppä. Kaikki riippuu uskosta ja asenteesta. Jos uskot itseesi mikään ei voi estää menestymistäsi. Se tulee keinolla millä hyvänsä.

Vierailija
38/80 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme monta kertaa puhuneet ystävieni kanssa, että elämänkoulu on todella aliarvostettu ja pilattu termi, kun se kuitenkin oikeasti pitää sisällään todella paljon viisautta ja ymmärrystä elämän monimutkaisuutta kohtaan. Oikeasti elämänkoulua käynyt mielestäni osaa reflektoida asioita moniulotteisemmin, kuin vain niin, että "aina minä saan turpaan niin haistatampa muille pas*at".

Itse olen ylpeä elämänkoulua käynyt, mutta osaan ymmärtää etteivät kaikkea vaan voi ymmärtää jos omaa kokemusta ei ole. Esimerkiksi.

Vierailija
39/80 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taito anoa ja saada yhteiskunnan tukea, apua ja kolmiolääkkeitä. Taito pysyä hengissä syömättä lainkaan vihanneksia. Taito saada helposti kaltaisiaan ystäviä missä hyvänsä ja minkä ikäisenä hyvänsä. Taito käyttää housuja niin että näkyy 15 cm persvakoa mutta housut eivät putoa.

Tämä on tosi. Elämänkallut on aina kuin vanhoja ystäviä keskenään, vaikka tapasivat 20 sekuntia sitten.  Eivät myöskään häpeile mielipiteiteen, vaan jakavat auliisti niin kehut kuin haukutkin. Voi tulla myös turpaan, mutta läpällä.

Vierailija
40/80 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koen elämänkoululaisen sellaiseksi, joka on kokenut vastoinkäymisiä ehkä normaalia enemmän. Eli elämä on opettanut nöyryyttä. Nöyryys saa ihmisessä aikaan myötätuntoa ja rakkautta lähimmäisiä kohtaan.Joitakin elämän täytyy opettaa enemmän kuin toisia ennen kuin nöyrtyy" rakkauteen".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän