Mitä taitoja elämänkoululaisella on, mitä muilla ei ole?
Kommentit (80)
Ei ne ole koululaisia koskaan vaan elämän koulua käyneitä. Eivätkä kärsi sinisilmäisyydestä.
Sitkeys, taito ottaa vastaan elämän kolhut ja selviytyä niistä, empatia. Ymmärtää elämää ja ihmisiä laajemmin, näkee pultsarissa, narkkarissa, työttömässä ihmisen ja ymmärtää ettei meillä kaikilla ole samat mahdollisuudet elämässä. Kukaan ei ole oman onnensa seppä.
Ehkä tämmöisiä? En pidä itse itseäni elämänkoululaisena.
Sätkän kääriminen. Esiintymistaito, eli TikTok-livejen pitäminen muille hengenheimolaisille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ainakin sellaisia taitoja, joita aikanaan korvessa asuessa opin. Eli pienellä rahalla toimeen tuleminen, puiden sahaus ja pilkkominen, uunien lämmitys, kaikki pihanhoito onnistuu. Sitten jos jäätyy putket, osaan ne sulattaa. Kaikenlaista tuollaista pientä.
Totta. Mitkään kouluja käyneet sivistyneet ihmiset ei kyllä tuosta millään suoriutuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ainakin sellaisia taitoja, joita aikanaan korvessa asuessa opin. Eli pienellä rahalla toimeen tuleminen, puiden sahaus ja pilkkominen, uunien lämmitys, kaikki pihanhoito onnistuu. Sitten jos jäätyy putket, osaan ne sulattaa. Kaikenlaista tuollaista pientä.
Totta. Mitkään kouluja käyneet sivistyneet ihmiset ei kyllä tuosta millään suoriutuisi.
Tottakai suoriutuisi. Mulla vaan ei ole muita taitoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole koululaisia koskaan vaan elämän koulua käyneitä. Eivätkä kärsi sinisilmäisyydestä.
Nytkö siniset silmät on jotain noloa ja häpeällistä?
Hyviä junttiudessa. Erinomaisen tolloja.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni opiskelijakin joutuu opettelemaan pienellä rahalla toimeentulemisen.
Pystyy asumaan kolme päivää ruumiin kanssa samassa talossa kuten lehtisaaren tapauksessa. On kyllä jäätävä suoritus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni opiskelijakin joutuu opettelemaan pienellä rahalla toimeentulemisen.
Niin joutuu. Minulla vain tämä rahanpuute kestänyt vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä junttiudessa. Erinomaisen tolloja.
Enemmän olen juntteja tavannut rahapiireissä.
Vierailija kirjoitti:
Samoja taitoja on muillakin joilla on ok talo tai kesämökki. Myös monella muulla jotka käyvät esimerkiksi vaeltamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoja taitoja on muillakin joilla on ok talo tai kesämökki. Myös monella muulla jotka käyvät esimerkiksi vaeltamassa.
Niin. No nuo ovat ainoat taitoni. Siksi olenkin vaan elämänkoululainen.
Taito keksiä tekosyitä aivan kaikkeen tekemiseen tai tekemättömyyteen
Taito tunnistaa teeskentelijät ja paskanpuhujat.
Taito anoa ja saada yhteiskunnan tukea, apua ja kolmiolääkkeitä. Taito pysyä hengissä syömättä lainkaan vihanneksia. Taito saada helposti kaltaisiaan ystäviä missä hyvänsä ja minkä ikäisenä hyvänsä. Taito käyttää housuja niin että näkyy 15 cm persvakoa mutta housut eivät putoa.
Vierailija kirjoitti:
Sitkeys, taito ottaa vastaan elämän kolhut ja selviytyä niisteä, empatia. Ymmärtää elämää ja ihmisiä laajemmin, näkee pultsarissa, narkkarissa, työttömässä ihmisen ja ymmärtää ettei meillä kaikilla ole samat mahdollisuudet elämässä. Kukaan ei ole oman onnensa seppä.
Ehkä tämmöisiä? En pidä itse itseäni elämänkoululaisena.
Aha, miksi kukaan ei ole oman onnensa seppä? Kyllähän se paljolti riippuu itsestä, millaisia ratkaisuja tekee elämässään. Joillakin saattaa olla tuuria sitten ja voittavat lotossa ja eurojaskassa.