Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä taitoja elämänkoululaisella on, mitä muilla ei ole?

Vierailija
21.04.2023 |

Kun jotkut niin mainostaa tuota elämämkouluaan.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin sellaisia taitoja, joita aikanaan korvessa asuessa opin. Eli pienellä rahalla toimeen tuleminen, puiden sahaus ja pilkkominen, uunien lämmitys, kaikki pihanhoito onnistuu. Sitten jos jäätyy putket, osaan ne sulattaa. Kaikenlaista tuollaista pientä.

Vierailija
2/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole koululaisia koskaan vaan elämän koulua käyneitä. Eivätkä kärsi sinisilmäisyydestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitkeys, taito ottaa vastaan elämän kolhut ja selviytyä niistä, empatia. Ymmärtää elämää ja ihmisiä laajemmin, näkee pultsarissa, narkkarissa, työttömässä ihmisen ja ymmärtää ettei meillä kaikilla ole samat mahdollisuudet elämässä. Kukaan ei ole oman onnensa seppä.

Ehkä tämmöisiä? En pidä itse itseäni elämänkoululaisena.

Vierailija
4/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sätkän kääriminen. Esiintymistaito, eli TikTok-livejen pitäminen muille hengenheimolaisille.

Vierailija
5/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ainakin sellaisia taitoja, joita aikanaan korvessa asuessa opin. Eli pienellä rahalla toimeen tuleminen, puiden sahaus ja pilkkominen, uunien lämmitys, kaikki pihanhoito onnistuu. Sitten jos jäätyy putket, osaan ne sulattaa. Kaikenlaista tuollaista pientä.

Totta. Mitkään kouluja käyneet sivistyneet ihmiset ei kyllä tuosta millään suoriutuisi.

Vierailija
6/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Mitkään kouluja käyneet sivistyneet ihmiset ei kyllä tuosta millään suoriutuisi.

Tottakai suoriutuisi. Mulla vaan ei ole muita taitoja.

Vierailija
7/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole koululaisia koskaan vaan elämän koulua käyneitä. Eivätkä kärsi sinisilmäisyydestä. 

Nytkö siniset silmät on jotain noloa ja häpeällistä?

Vierailija
8/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä junttiudessa. Erinomaisen tolloja.

Vierailija
9/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni opiskelijakin joutuu opettelemaan pienellä rahalla toimeentulemisen.

Vierailija
10/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katu-uskottavuus

Vierailija
11/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy asumaan kolme päivää ruumiin kanssa samassa talossa kuten lehtisaaren tapauksessa. On kyllä jäätävä suoritus!

Vierailija
12/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni opiskelijakin joutuu opettelemaan pienellä rahalla toimeentulemisen.

Niin joutuu. Minulla vain tämä rahanpuute kestänyt vuosikymmeniä.

Vierailija
13/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä junttiudessa. Erinomaisen tolloja.

Enemmän olen juntteja tavannut rahapiireissä.

Vierailija
14/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja taitoja on muillakin joilla on ok talo tai kesämökki. Myös monella muulla jotka käyvät esimerkiksi vaeltamassa.

Vierailija
15/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoja taitoja on muillakin joilla on ok talo tai kesämökki. Myös monella muulla jotka käyvät esimerkiksi vaeltamassa.

Niin. No nuo ovat ainoat taitoni. Siksi olenkin vaan elämänkoululainen.

Vierailija
16/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taito keksiä tekosyitä aivan kaikkeen tekemiseen tai tekemättömyyteen

Vierailija
17/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on, mikä tulee." 

Vierailija
18/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taito tunnistaa teeskentelijät ja paskanpuhujat.

Vierailija
19/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taito anoa ja saada yhteiskunnan tukea, apua ja kolmiolääkkeitä. Taito pysyä hengissä syömättä lainkaan vihanneksia. Taito saada helposti kaltaisiaan ystäviä missä hyvänsä ja minkä ikäisenä hyvänsä. Taito käyttää housuja niin että näkyy 15 cm persvakoa mutta housut eivät putoa.

Vierailija
20/80 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitkeys, taito ottaa vastaan elämän kolhut ja selviytyä niisteä, empatia. Ymmärtää elämää ja ihmisiä laajemmin, näkee pultsarissa, narkkarissa, työttömässä ihmisen ja ymmärtää ettei meillä kaikilla ole samat mahdollisuudet elämässä. Kukaan ei ole oman onnensa seppä.

Ehkä tämmöisiä? En pidä itse itseäni elämänkoululaisena.

Aha, miksi kukaan ei ole oman onnensa seppä? Kyllähän se paljolti riippuu itsestä, millaisia ratkaisuja tekee elämässään. Joillakin saattaa olla tuuria sitten ja voittavat lotossa ja eurojaskassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi