Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Sini Ariel kertoi sukupuolia olevan kaksi. Someraivo repesi

Kommentit (9493)

Vierailija
261/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ihan ymmärrä mitä ajaa takaa.

Kyllä mä oon esim sit mieltä moni työtön on vaan laiska, mutta en mene sitä omala nimellä julkaisemaan.

Mitäköhän Sini voitti tällä tiedolla, kun piti moinen ääneen sanoa ?

En mäkään sano sun tatuoinnit ovat rumia. Ei se mulle kuulu

Sananvapauteen kuuluu myös ilkeiden, epämiellyttävien ja tyhmien asioiden sanominen ääneen. Mikä sananvapauden konseptissa on niin vaikea hahmottaa? Aikuinen ihminen on itse vastuussa omasta tunnereaktiostaan ja mielenpahoittamisestaan. Terve ihminen toteaa: "Sini sanoi tuollaista, mutta en ole samaa mieltä." ja jatkaa elämäänsä. "Pahoitin mieleni Sinin sanomisista, täytyykin miettiä mistä reaktioni johtui." "Sinillä on huonosti perusteltuja näkemyksiä, mutta minun ei ole pakko lukea niitä eikä olla hänen kanssaan tekemisissä."

Jos Sini saa sanoa mitä kahvipöydässä mieleen tuli, saa muutkin. Hirveä haloo syntyy kun Sini mielensä pahoittaa. Eikö hän voisi vain todeta, että jaa, sä olit nyt tota mieltä?

Vierailija
262/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilöt jotka eivät ole 20 vuoteen mitään puhuneet ja julkaisseet someen biologiasta, ovat alkaneet yhtäkkiä muistelemaan yläasteen biologian tunteja ja ryhtyneet googlailemaan wikipediasta ja muualta, että mitä se biologia oikein sanoikaan sukupuolesta, kun haluna on ollut päästä potkimaan transsukupuolisia. Ja nyt kirjoitetaan spontaanisti kommentteja aiheesta ja julkaistaan kansalaisbiologien omia luentoja sukupuolesta vaikka kukaan ei ole heiltä mitään kysynyt! Ainut motivaatio jokaikisellä on transfobia.

Fobia on määritelty ilmeisesti uudelleen. Tuskin kukaan panikoi ja ahdistuu transsukupuolisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein menettää yhteistöitä. Miettii ehkä että kannattaisko kirjoittaa päiväkorjaan ens kerralla syvimmät mietteensä 😂

Vierailija
264/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuokin yksinkertaistus puhua noista kromosomeista tuohon tyyliin, kun kromosomitkaan eivät aina vastaa sitä sukupuolta, joksi henkilö on määritelty. Ihan biologitkin siis ovat jo ajat sitten heränneet siihen, ettei sukupuoli ole niin yksinkertainen konsepti edes biologian kannalta. Ja yllättävän moni on tällainen poikkeus. Intersukupuolisuus, jossa sukuelimiä ei voi helposti määrittää on harvinaista, mutta siitä on myös lievempiä muotoja, jotka ovat paljon yleisempiä. Esim. 1/1000 naisesta on mutaatioita, jotka aiheuttavat mm. parrankasvua, hedelmättömyyttä tai epäsäännöllisiä kuukautisia.

Tässä ihan mielenkiintoinen artikkeli aiheeseen liittyen: https://www.scientificamerican.com/article/sex-redefined-the-idea-of-2-… Tuossa kerrotaan mm. miehestä, josta vasta 70-vuotiaana havaittiin, että hänellä oli kohtu, huolimatta siitä, että hän oli myös siittänyt useita lapsia. Totta kai aina voi sanoa että nämä ovat poikkeuksia ja luonnonoikkuja, mutta minusta on silti vähän turhaa vedota noin tiukkaan sävyyn tieteeseen ja dna:han, kun nekin tunnustavat, ettei binäärinen sukupuolijako yksinään riitä määrittämään kaikkia ihmisiä.

Ai hedelmätön nainen ja epäsäännöllisistä kuukautisista kärsivä nainen ovatkin yllätys yllätys 2 uutta sukupuolta ja mutaatioita. Voi nyt hyvänen aika teitä luokittelijoita. Kyllä he ovat 100 % naisia!!

Että tuokin 70-vuotias mies ei ole mies lainkaan, vaikka on siittänyt lapsia. Mitä ihmeen väliä sillä kohdulla on?

Vierailija
265/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilöt jotka eivät ole 20 vuoteen mitään puhuneet ja julkaisseet someen biologiasta, ovat alkaneet yhtäkkiä muistelemaan yläasteen biologian tunteja ja ryhtyneet googlailemaan wikipediasta ja muualta, että mitä se biologia oikein sanoikaan sukupuolesta, kun haluna on ollut päästä potkimaan transsukupuolisia. Ja nyt kirjoitetaan spontaanisti kommentteja aiheesta ja julkaistaan kansalaisbiologien omia luentoja sukupuolesta vaikka kukaan ei ole heiltä mitään kysynyt! Ainut motivaatio jokaikisellä on transfobia.

Fobia on määritelty ilmeisesti uudelleen. Tuskin kukaan panikoi ja ahdistuu transsukupuolisista.

Tämäkin kerju täynnä ahdistuneita.

Vierailija
266/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sini Ariell kertoo vain faktaa. Tästä ei pitäisi loukkaantua.

Miksi sen piti kertoa sitä faktaa? Ihan vain ärsyttääkseen niitä, jotka taistelevat sukupuoli-identiteettinsä kanssa? Sukupuoli-identiteetti on eri asia kuin biologinen sukupuoli, kyllä. Mutta kyllähän tätä kaksi sukupuolta asiaa nykyisin nimenomaan nostaa esille henkilöt, jotka haluavat vastustaa transeksuaaleja, vaikk kukaan heiltä ei ole mitään kysynyt.

Ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin on kromosomipoikkeuksia ja sen sukupuolen määrittely ei ihan niin yksinkertainen asia olekaan!

Mikä ihmeen oikeus noilla ihmisillä sitten on loukkaantua siitä että kerrotaan faktoja jos niillä faktoilla ei ole edes mitään tekemistä näiden ihmisten ongelmien kanssa? Kannattaisiko keskittyä enemmän tärkeisiin asioihin eikä turhasta meuhkaamiseen?

Muutenkin jos ruvetaan täysin randomilla kieltämään tieteellisten faktojen sanomista ääneen kuten vaikka se, että maapallolla aurinko nousee idästä ja laskee länteen (omg miten loukkaavaa kun napa-alueilla ei näy aurinkoa moneen kuukauteen...) niin mitä tästä maailmasta lopulta tulee?

Niin, minä siis nostan esille sen, että miksi on nyt noussut esille niin paljon ihmisiä, jotka ovat yhtäkkiä löytäneet motivaation ja halun mouhota tästä biologisten sukupuolien määrästä päivittäin. Kaikki ovat todellisuudessa transvihamielisiä ja haluavat tuoda sen esille näin. Niin kuin niillä transihmisillä ei olisi muutenkin haastavaa ihan oman itsensä kanssa, niin pakkoko on tässä lähteä vielä muiden potkimaan lisää?

Tässä voisi kysyä niin, että entäs jos oma lapsi nuoreksi kasvaessaan kokee olevansa väärän sukupuolisessa kehossa. Hylkäätkö lapsen? Sama juttu, kun joskus 50 - 60 vuotta sitten olisi voinut kysyä, entäs jos oma poikasi ilmoittaa, että on homo.

Mikähän on tähän syynä? Transithan ovat saaneet elää Suomessa ihan rauhassa. Transit saavat transhoidot yhteiskunnan piikkiin, saavat vaihtaa juridisen sukupuolitiedon ja käyttää sen mukaisia tiloja. Mitä transeilta siis puuttuu, mistä tyytymättömyys ja rääkynä?

Vastaus: Kaikki oli hyvin, kunnes aloitte vaatimaan itsemäärittelyä, joka rapauttaa naisten ja tyttöjen oikeudet, määritelmän, turvallisuuden ja yksityisyyden. Transvastaisuus nousi, kun saitte aikaan lain, jolla ei-transit heteromiehet pääsevät laillisesti naisten ja tyttöjen intiimitiloihin. Runnoitte tämän läpi ilman julkista keskustelua ja sukupuolivaikutusten arviointia. Sitä niittää, mitä kylvää.

Mitähän turvallisuusuhkaa sinäkin olet kokenut transseksuaalien puolelta? Oletko elämässäsi edes nähnyt yhtä ainutta transseksuaalia muualla kuin televisiossa?!

Vierailija
267/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nämä kaikki "muut" ole sekoituksia tai eri asteita näistä 2 sukupuoesta, eli miehestä ja naisesta.

Ps. millaisnen se kolmas sukupuolielin on, itse olen nähnyt vain pippeleitä ja pimppeleitä, ei muita?

Sehän on pimpenis. En ole nähnyt mutta joku varmaan on.

Vierailija
268/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sekotetaan nää "piti ulostuloa seksuaalivähemmistöjä alentavana", ei sukupuolikäsitys ole sama kuin seksuaalisuus. Lesbot on biologisia naisia jotka on kiinnostuneet biologisista naisista, homomiehet on biologisia miehiä jotka on kiinnostuneet biologisista miehistä. Voisivat suoraan sanoa että se on heidän mielestään transihmisiä alentavaa jos ovat sitä mieltä. Mutta mun mielestä ei siinä ole mitään foobista sanoa että sukupuolia on kaksi.

Vierailija
269/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteleeko hän pelkästään asiaa fyysiseltä kromosomikannalta vai myös henkiseltä? Entä ne joilla on varma kokemus sukupuolestaan henkisesti. Eli ei sekoilu, johdattelu tai viina.

Vierailija
270/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläimissäkin on uros ja naaras . Enpä tiedä miten itse kokevat itsensä .

On joitain eläinlajeja esim. tietyt kalat ja sammakot jotka voivat muuttaa sukupuoltaan täysin toiseksi tarpeen vaatiessa (tosin tässäkin vaihtoehto on uros tai naaras), ihan ilman mitään leikkauksia. Nisäkkäät ja linnut taas eivät tähän pysty.

Vierailija
271/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmoittautunut viestisi asiattomaksi

Itse olet asiaton kun haluat kieltää faktat. -eri

Vierailija
272/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatteleeko hän pelkästään asiaa fyysiseltä kromosomikannalta vai myös henkiseltä? Entä ne joilla on varma kokemus sukupuolestaan henkisesti. Eli ei sekoilu, johdattelu tai viina.

Sosiaalisesta sukupuolesta ei puhunut mitään. Luulen, että tämä (tieteenkin hyväksymä) puoli lentää ylihilseen.

Vierailija
273/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On monet niistä livenä aika pelottavia. Sekaisin hormoneista ja mielialalääkkeistä.

Vierailija
274/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kastematokin on kumpikin neuvoinen. Älä lähde hakemaan esimerkkejä, kun et ymmärrä.

Vierailija
275/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On joitain eläinlajeja esim. tietyt kalat ja sammakot jotka voivat muuttaa sukupuoltaan täysin toiseksi tarpeen vaatiessa (tosin tässäkin vaihtoehto on uros tai naaras), ihan ilman mitään leikkauksia. Nisäkkäät ja linnut taas eivät tähän pysty.

Uros tarkoittaa koiraspuolista nisäkästä, joten kalat tai sammakkoeläimet eivät voi olla uroksia.

Vierailija
276/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konservatiivit haluavat takaisin aikaan jolloim sukupuoli ei ollut sosiaalinen konstruktio ja määritelmä.

Ihminen on keksinyt lentokoneen ja käynyt kuussa. Pystymme kaikkeen. Myös faktaa voi muuttaa. Se riippuu asenteista. Voinhan minäkin päättää, että tästä eteenpäin kutsun pöytää tuoliksi. Kun tarpeeksi moni alkaa kutsua pöytää tuoliksi, lopulta siitä tulee sosiaalinen normi.

Ei tässä ole mitään ihmeellistä. Voimme esimerkiksi päättää, että sukupuolella ei ole mitään tekemistä kromosomien kanssa.

Tää ajatus että jos poika leikkii nukeilla niin hän ei varmaan ole oikea poika tai jos tyttö ei pidä tyttömäisistä jutuista ja meikkaamisesta ei ole oikea tyttö on erittäin konservatiivinen. Silti tätä sukupuolivouhkaajat valitettavasti usein tuputtavat. "Et pidä hameista, meikeistä ja haluat mieluummin tehdä juttuja joita pidetään traditionaalisesti poikien juttuina? Oletko koskaan ajatellut että ehket olekaan tyttö?"

Itse olen nainen joka teki "tyttöjen juttuja" ja "poikien juttuja" pienenä, en koe olevani kaksisukupuolinen tai muunsukupuolinen, vaan nainen jolla on laajat mielenkiinnon kohteet lapsesta lähtien.

Vierailija
277/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hänpäs nyt meille viisauden lohkaisi. Oikein onneksi olkoon tuostakin neronleimauksesta.

(mikä hän sitten  itse on-jäi tuosta epäselväksi)

Vierailija
278/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen media on aikamme syöpä. Kirjoitellaan mielipiteitä, vastineita ja käytetään kaikki liikenevä aika pläräämällä puhelinta ja somefeediä. Josko joku tykkäisi ja olisi samaa mieltä kuin itse. Se on se ihmisen ikiaikaisin tarve, kuulua joukkoon ja tulla hyväksytyksi. Nyt sen väline on typerä sosiaalinen media joka on rakennettu niin, että se saa meissä heräämään tunteita sekä reaktioita. Aivan täysin turhaa. Kuka hitto on joku Sini Ariel? Ja miksi minun tai kenenkään muunkaan pitäisi välittää mitä mieltä hän on ylipäänsä yhtään mistään? Tai kukaan mukaan. Menkää vaikka lenkille. Itse menen ainakin.

Vierailija
279/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologisia sukupuolia on kaksi plus harvinaiset intersukupuoliset. Se on faktaa. Mikään kitinä ja kiukuttelu ei sitä muuta. Oma kokemus on sitten toinen. Valtaosalla se on oman sukupuolen mukainen, vähän enemmän tai vähemmän stereotyyppisesti. Sitten on pieni porukka, jotka kokevat identiteetin olevan jotain väliltä tai kumpaakin vuoron perään tai pelkästään sitä vastakkaista biologiaan nähden.

Ongelma on myös leikkaukset. Yhä useampi on mielenterveysongelmissa vaatiessaan hoitoja ja mielenterveyden kartoitus on jo loukkaus. Sitten kun leikkaus on tehty, mielenterveys on edelleen heikossa jamassa ja yhä useampi haluaisikin palata vanhaan sukupuoleen. Koko tämän asian ympärillä on porukka ihan sekaisin ja ei voida puhua asioista asioina. Ken on varma vaihdostaan, mielenterveys kunnossa, niin siitä vaan vaihtoon. Muuten voitaisiin lopettaa asian normalisointi, koska noin isot lääketieteelliset interventiot ei ole mielekkäitä lähtökohtaisesti. Pääasia, että ihmiset voivat hyvin. Leikkaaminen ei lisää monesti hyvinvointia.

Vierailija
280/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla oikein 'some-raivotar'.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi