Miten lopetatte puhelun puhelinmyyjän kanssa?
Haluaisin olla kohtelias, mutta ei kiinnosta kuunnella myyntipuheita.
Kommentit (76)
Laitan sen juttelemaan pöydänkannen kanssa
Mä yleensä sanon heti kättelyssä että en aio tilata mitään lehtiä vaikka olisi miten hyvä tarjous, joten ei tuhlata toistemme aikaa. Mä siis aloitan oman vuodatukseni heti kun sanoo että soittaa sanomista. Puhelut loppuu ystävällisesti. Yhden kerran joku myyjä vaan jatkoi ja jatkoi vaikka sanoin ettei kiinnosta monta kertaa. Silloin löin lopulta luurin korvaan, sanoin vain heippa hänen puheensa päälle ja suljin luurin.
Kohtelias kannattaa olla ja sanoa esim:
Kiitos soitosta, mutta en nyt tilaa mitään lehtiä. Säästetään molempien aikaa. Mukavaa kevättä tms.ja luuri kiinni.
Kun olen kolmannen kerran sanonut " ei " ja sillä ei ole vaikutusta, laitan puhelun poikki
Vierailija kirjoitti:
Sanon, että Hei, sun ei kannata tuhlata nyt muhun aikaa, koska en aio / pysty ostamaan mitään, joten kannattaa siirtyä seuraavaan asikkaaseen.
Ovat kiittäneet ja lopettaneet
Miksi kerrot tuntemattomalle henkilölle omaa tilannettasi?
Vierailija kirjoitti:
Kohtelias kannattaa olla ja sanoa esim:
Kiitos soitosta, mutta en nyt tilaa mitään lehtiä. Säästetään molempien aikaa. Mukavaa kevättä tms.ja luuri kiinni.
Miks kiittää soitosta ja siten kannustaa heitä jatkamaan, kun kukaan ei niitä puheluja halua? Yhdessä rintamassa vaan luuria kiinni.
Sanon: "Kiitos, en ole kiinnostunut." Puhelun jälkeen soitan Robinson-rekisteriin ja uusin telemarkkinointikieltoni. Sitten saan taas olla rauhassa 3 vuotta.
Kohteliaisuus ei kannata tässä asiassa. Napakka kieltäytyminen heti vaan ja puhelin kiinni.
En kiitä soitosta, koska en ole siitä kiitollinen vaan päinvastoin erittäin ärsyyntynyt. He häiritsevät ja keskeyttävät epäkohteliaasti, tunkeutuvat reviirille.
Kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen eli en voinut sanoa.
Kiitos soitosta, en jouda nyt puhumaan. Hyvää päivän jatkoa ja kauppoja. En jää kuuntelemaan, siis kylmästi keskeytän kun kuulen mistä on.
Luuletko sinä etten jo tähän ikään ole oppinut itse tilaamaan mitä tarvitsen? v... h...
Kiitos tarjouksesta, mutta ei tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon, että Hei, sun ei kannata tuhlata nyt muhun aikaa, koska en aio / pysty ostamaan mitään, joten kannattaa siirtyä seuraavaan asikkaaseen.
Ovat kiittäneet ja lopettaneet
Miksi kerrot tuntemattomalle henkilölle omaa tilannettasi?
Ei se ole mun tilanne . vaan se millä tiedän , että oon asiallinen, ja saan hänet lopettamaa puhelun.
Sanon heti alussa että en ole kiinnostunut eikä tässä kannata tuhlata kummankaan aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos soitosta, en jouda nyt puhumaan. Hyvää päivän jatkoa ja kauppoja. En jää kuuntelemaan, siis kylmästi keskeytän kun kuulen mistä on.
Ottavat onkeensa ja soittavat uudelleen kun niin kiittelet soitosta, josko olis silloin sopivampi hetki. Miksi antaa väärä kuva tilanteesta soittajalle, jos et halua heidän puheluja?
Otan itse yhteyttä jos tarvitsen palvelujanne. Älä soita enää.
Riippuu tyypistä. Yleensä ihan kohtelijaasti. Jos se on ylimielinen mulkku, joka ei anna puheenvuoroa, niin laitan vaan puhelimen johonkin ja saa puhua siellä keskenään. Menee häneltäkin vähän enemmän aikaa, eikä ehdi häiritsemaan niin monia ihmisiä. Jos lyö luurin kiinni, niin sehän ehtii vaan soittamaan enemmän puheluita.