Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitaja kertoi oireista, joita usein nepsy-ihmisillä tavataan.

Vierailija
20.04.2023 |

Hän käski minun perehtyä oirekuvaan ensi tapaamiselle, jossa lääkäri myös mukana.

Onko tämä nyt selkeää sen kannalta, että hän epäilee minulla jonkinsortin nepsy-juttua?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismikirjon häiriöstäkin paranee neurotyypillisten joukkoon, kun opiskelee itsensä vaikka psykiatriksi tmv. Taustalla kuitenkin vaikuttaa terve itsetunto, joka kehittyy lapsuudessa. Autismikirjon häiriöinen on ylpeä diagnoosista, jos hän muuten on terve.

Vierailija
22/24 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikaalokeroidaan kirjoitti:

Ihmisten luokitteleminen on mennyt ihan överiksi. Vasta varttuneena olen havahtunut siihen, että minäkin voisin olla joku nepsy tai add tai mitä niitä nyt onkaan.

Esimerkiksi minun on aina ollut vaikea katsoa vieraita ihmisiä silmiin. Tämä piirre jo yksistään heittäisi  minut autismin kirjoihin.

Oma diagnoosini asiasta on: olen yksinkertaisesti ujo. Olen ollut  lapsesta lähtien ja tulen olemaan loppuikäni.

Myös uppoudun helposti tutkimaan jotain mielestäni kiinnostavaa asiaa. Saatan lukea metrikaupalla kirjallisuutta puutarhanhoidosta tai selata nettiä aamukolmeen asti selvittääkseni  vaikkapa evankien elinoloja.

Sekin piirre: selvää autismikamaa! Vaikkakin omasta mielestäni merkki terveestä tiedonhalusta.

**Esimerkiksi minun on aina ollut vaikea katsoa vieraita ihmisiä silmiin. Tämä piirre jo yksistään heittäisi minut autismin kirjoihin.**

Ei todellakaan heittäisi. Ei mitään diagnoosia anneta yhden, ei kahden, eikä kolmenkaan oireen perusteella. Jos ymmärtäisit esimerkiksi tuosta autismista ollenkaan, tietäisit tuon. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autismikirjon häiriöstäkin paranee neurotyypillisten joukkoon, kun opiskelee itsensä vaikka psykiatriksi tmv. Taustalla kuitenkin vaikuttaa terve itsetunto, joka kehittyy lapsuudessa. Autismikirjon häiriöinen on ylpeä diagnoosista, jos hän muuten on terve.

Siitä ei kyllä parane koskaan, sen kanssa oppii vain elämään ja oireita kontrolloimaan tietoisesti. Nepsyillä on poikkeavuutta AIVOISSA, se ei muutu vaikka kuinka lukisi itsensä psykologiksi. :D

T: ADD-nainen

Vierailija
24/24 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on Nepsy?

Nepsy-häiriöt vaikuttavat sosiaaliseen vuorovaikutukseen, kielelliseen ja ei-kielelliseen viestintään, tunteiden sääntelyyn ja oman toiminnan ohjaukseen. Nepsy-vaikeuksiin liittyy usein käytöksen, oppimisen, unen ja motoriikan haasteita, mielialavaihteluja, ahdistus/pakko-oireisuutta tai aistiherkkyyksiä.

Nepsy on lyhenne neuropsykiatrisista haasteista, jotka johtuvat aivotoiminnan rakenteellisesta ja toiminnallisesta poikkeavuudesta. Neuropsykiatrisia vaikeuksia ovat esimerkiksi ADHD ja ADD, Aspergerin oireyhtymä ja muut autismikirjon häiriöt, kehityksellinen kielihäiriö sekä Touretten oireyhtymä.

Ihan itsekin olisit löytänyt.

Nepsyilyn määrä on voimakkainta SDPn, Vihreiden, ja Vasemmistoliittoa äänestäneiden lapsissa, eikä ihme, jos joutuu elämään omia arvojaan vastaan, A-studiossa demarien Mäkynen oli huolissaan lasten voinnista, persupuolella ei vastaavaa ole havaittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän