Mitä murrosiän merkkejä teidän 18-vuotiaassa vielä näkyy?
Vai näkyykö enää mitään? Meillä tuntuu alkaneen uusi murrosikä, kun täytti 18. On uhmakkaampi ja huonokäytöksisempi yhtäkkiä. Kyseessä poika.
Harmittaa, luulin sen olevan jo ohi.
Kommentit (30)
Voi ei piti ihan miettiä onko mulla vähän sama juttu.. 😅 Sitä samaa vissiin odotettavissa.
Ap
Mä en jaksa että vielä uusi uhoilukausi tulossa. Nyt 16 vuotias ja muuttunut ihan eri pojaksi käytökseltään. Toivon että murrosikää menis nopeesti tai katkee verisuoni päästä
Kyllä myös 18-vuotiaalla tytöllä voi olla vielä murrosikä kesken. Kaikilla ei ole vielä pituuskasvukaan päättynyt tuolloin. Joo, tiedetään, että pojat voivat tuossa iässä kasvaa vielä paljonkin, mutta ei ole täysin tavatonta tytöllekkään, että tuolloin tulisi vielä vähän pituutta.
Tytöltä on pillunkarvat kadonneet.
Vierailija kirjoitti:
Se on nykyaikaa. Aikuisiltakin naisilta se tuntuu välillä karvoitus katovan. Ei kyllä ole kiihottavaa millään muotoa.
Vai että sellaisia vastauksia, phuuh. Sentään joku toinenkin odottaa murrosiän ja uhmailun ohi menemistä, kiitos siitä vastauksesta.
En mä ole oikeastaan niitä murrosiän merkkejä enää huomaamassa, kun mun lapsi muutti heti 18-vuotissynttärin jälkeen muutaman sadan kilometrin jälkeen. Eikä tällä tytöllä mitään "kunnon murrosikää" ikinä ole edes ollutkaan. Ellei sellaiseksi lasketa aikaista itsenäistymistä.
Ei varmaan. Kiva, että teillä meni murrosikä helposti.
Ap
Murrosikä (teini-ikä) on 13-19 että ei vielä 18v tarvitse teinioireiden häipyä.
Vierailija kirjoitti:
Murrosikä (teini-ikä) on 13-19 että ei vielä 18v tarvitse teinioireiden häipyä.
Ei tokikaan, mutta kun oli jo pitkä seesteinen kausi ehdimme ajatella, että pahin on takanapäin. Nuolaisimme ennen kuin tipahti, niin sanotusti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ha! Tuon ikäiselle vielä kasvaneet edes🤣
Joillakin se alkaa todella myöhään. Itse olin todella lapsellinen nuorena ja tulin uhmakkaaseen murrosikään vasta yli 20 vuotiaana. Siis henkisesti.
Käytöstäni ihmeteltiin.
Olen lievästi kehitysvammainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa että vielä uusi uhoilukausi tulossa. Nyt 16 vuotias ja muuttunut ihan eri pojaksi käytökseltään. Toivon että murrosikää menis nopeesti tai katkee verisuoni päästä
Siis pojalta toivon katkeavan.
Pojilla voi alkaa kasvupyrähdys tuossa vaiheessa.
Itsessäni näkyy samoja merkkejä vielä 40-vuotiaana aina kun äitini on paikalla. Näyttää olevan pitkäaikaista. Taannun uhmakkaksi teiniksi, kun äiti ärsyttää.