Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joissakin perheissä vietetään joulua vain toisten sukulaisissa, vaikka molempien vanhemmat asuvat samassa kaupungissa.

Vierailija
30.11.2006 |

Tällainen tuntuu ainakin meidän lähipiirissä olevan valloillaan, että (yleensä) joulua vietetään vain vaimon suvun parissa. Meillä ei mies ikinä hyväksyisi tällaista, tottakai hän haluaa olla myös omien vanhempien kanssa ja minäkin haluan että myös hänen vanhempansa saavat viettää joulua lastenlastensa kanssa.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhesovun säilyttämiseksi tehdään aina kuten vaimo haluaa.

Vierailija
2/77 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi " luopua" vanhemmistaan vaimonsa eduksi vaikka vaimo ei vaatisi, ihan siksi että vaimollakin olisi mukava joulu. Tai sitten kakkonen on ihan oikeassa.

Me ei olla anoppilassa tänä vuonna vaikka tulen anopin kanssa hyvin toimeen, muuten vaan haluan olla kotona. Mies sanoi että hänelle on ihan sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että minulla on 4 sisarusta, miehelläni vain yksi, joka asuu ulkomailla. Anoppini, joka on leski, jäisi aivan yksin, jos emme huolehtisi hänestä. Minun vanemmillani on monta muuta huolehtijaa. Näin tehtiin jo apen eläessäkin.

Vierailija
4/77 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/77 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos saisin valita, niin ei käytäis. Juu ja syy mun ja anopin huonot välit, joita olen yrittänyt paikkailla turhaan vuosikausia. En vaan kestä ahdistumatta siellä ja siksi olisin mieluummin menemättä.

Onneksi tänä vuonna ollaan aatto ihan omassa kotona ja vasta pyhinä käydään pikavisiitillä mummolat...

Vierailija
6/77 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen vanhemmilla ja aattona päivällä naisen vanhemmilla, illaksi omaan kotiin? Sanokaa please että on tarpeeksi tasapuolista....

Vierailija
7/77 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi äidillään syntymäpäivä joulunpyhinä, jolloin siellä on " pakko" käydä. Siksi vietämme joulun minun perheeni kanssa. Mies ei ole lapatossu.

Vierailija
8/77 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lisäksi äidillään syntymäpäivä joulunpyhinä, jolloin siellä on " pakko" käydä. Siksi vietämme joulun minun perheeni kanssa. Mies ei ole lapatossu.

Vierailija
9/77 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

miehen vanhemmilla ja aattona päivällä naisen vanhemmilla, illaksi omaan kotiin? Sanokaa please että on tarpeeksi tasapuolista....

Vierailija
10/77 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me kyllä ajateltiin, että lapsi avaisi kaikki lahjat vasta sitten illalla kotona. Ääh, on tämä vaikeeta...

t.8

Vierailija
11/77 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koti, joten kylään mahtuu useampikin. :)

Vierailija
12/77 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuten mekin teemme, heh. Syynä tosin se, että miehen vanhempien mielestä joulu on ryyppyjuhla, emmekä halua miehen kanssa sellaista jouluperinnettä lapsillemme opettaa.

Vierailija
13/77 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minullakaan (kuten näköjään monella muullakaan) ei ole oikein lämpimät välit anoppilaan, mutta myönnyn tähän siksi koska oma veljeni on jo kohta 15 vuotta viettänyt joulut vain vaimonsa sukulaisten kanssa johon kuuluu vaimon vanhemmat ja siskot perheineen ja näkisittepä vain mikä suru minun vanhemmilleni siitä on koitunut. Käyvät vain hakemassa lahjat aamulla vanhemmiltani ja lähtevät 2 kilometrin päähän.

Kun sen näkee, että mitä tuskaa tuollainenkin asia voi aiheuttaa, ei halua sitä kenellekään tahallaan tuottaa!

Vierailija
14/77 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla juuri sellainen tyypillinen tapaus tällaisesta tyrannivaimosta, jonka mukaan on mentävä, että rouva pysyy tyytyväisenä. Hyi helvetti!

Vierailija:

10, en esittänyt kysymystä vaan totesin. Siellä on minun mielestäni " pakko" käydä. Mieheni pitää äidistään, minä en. -9-

Vierailija
15/77 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä rupea itse tuppautumaan.

Nykyään ei olla enää missään väleissä anopin kanssa. Joskus kun välit vielä oli, ja joulu oltiin kotona, pyydettiin anoppia meille. Mutta häntä ei kiinnostanut, joten se siitä.

Joulu vietetään tänä vuonna äitini luona, viime vuonna oltiin kotona.

Vierailija
16/77 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi että mies haluaa niin. Sinne tulee heidän sukulaisiaan, mm. appivanhemmat. Myös mun suku olisi tervetullutta sinne.

Meille eikä mun vanhemmille mahdu, meillä on kaksio ja vanhemilla kummallakin omat yksiönsä. Lisäksi mun isä on jouluna töissä, äiti huolehtii omasta isästään ja veli asuu ulkomailla.

Mä olisin halunnut lähteä jouluksi Lappiin, siis vain minä, mies ja lapset, mutta mies sanoo ettei halua viedä meidän lapsia pois vanhemipiensa joulusta. Kompromissina lähdetään reissuun joulun jälkeen.

Vierailija
17/77 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toiset isovanhemmat sattuvat asumaan samassa kaupungissa kuin lapsen perhe. Onko silloin tasapuolista jos jouluna tavataan vain näitä samassa kaupungissa asuvia isovanhempia?

Vierailija
18/77 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja toiset isovanhemmat sattuvat asumaan samassa kaupungissa kuin lapsen perhe. Onko silloin tasapuolista jos jouluna tavataan vain näitä samassa kaupungissa asuvia isovanhempia?

Siis jos joulut vietetään aina naisen vanhempien kanssa, kuulostaa nainen kypsymättömältä ihmiseltä. Vaikkei niin pitäisikään miehen vanhemmista tai heidän tavoistaan, ei ole kovin kypsää riistää jouluna lapset ja mies heistä. Erikseen tietysti nää todelliset alkoholiongelmaiset. Mutta jos syynä on vaan se, ettei haluta anopin joulua, on ihminen epäkypsä.

Vierailija
19/77 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä vietä.

Vierailija
20/77 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle ei joulu merkkaa niin paljon kuin minulle, joten antaa minun päättää missä joulu vietetään. Ei itseäänkään kiinnosta lähteä 400km:n päähän joulunviettoon.

Jos anoppi ja appi välttämättä haluavat joulun viettää kanssamme, saavat tulla tänne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä