Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hormoniehkäisy ja painonnousu

Jemppa
20.04.2023 |

Minkälaisia kokemuksia hormoniehkäisystä painon suhteen?
Itsellä 3 vuotta takana, viimeiset 5kk käytössä Nexplanon-implantti. Paino noussut 3 vuodessa n 15kg, viimeiset 8kg tullut implantin laiton jälkeen, tähän lääkäri ei suostunut kantaa ottamaan, kun olisin toivonut implantin poistoa.
Kaikkia kiloja ei voi parisuhteen piikkiin laittaa, olen kuitenkin liikkuva ja pääsääntöisesti terveellisesti syövä, joskin jo 40+ -vuotias.

Kysynkin nyt, onko joku onnistunut pudottamaan näitä hormonikiloja edelleen ko. hormoniehkäisyä käyttäen? Vai onko ainoa vaihtoehto tosiaan luopua ko. ehkäisystä.

Alkaa huumori jo loppua, kun kesän juoksukilpaiut ja -tapahtumat tulossa, eikä meinaa trikoot enää jalkaan mahtua.

Mainittakoon vielä, että en kaipaa tähän arvostelua valitsemastani ehkäisymuodosta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillereitä olen syönyt kohta 28v ja painan edelleen 55kg.

N42.

Vierailija
2/7 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda eri merkkiin, eri hormonit, eri määrä. Mulla Nuvaring nosti painoa aivan hallitsemattomasti, aiheutti loputtoman näläntunteen. Muut yhdistelmähormoniehkäisyt eivät tehneet samaa, eli ehkä Nuvaring oli juuri mulle liian matalahormoninen. Nälkä lähti ja paino tippui vauhdilla, kun lopetin tuon käytön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se osin sellaista pöhötystä? Minulla loppui oireet, kun lopetin pillerit.

4/7 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pillereistä jouduin luopumaan verenpaineen nousun takia. Joulukuussa tosiaan asennettu tuo implantti, jonka jälkeen paino vaan nousee ja nousee. 

Nesteturvotusta jaloissa on, mutta myös ihan silkkaa läskiä vyötäröllä ja reisissä. 

Haluaisin itse jo eroon tästä implantista (enimmäkseen tämän painonnousun takia) ja siirtyä hormonittomaan vaihtoehtoon, mikä ikinä sitten olisikaan. Lääkäri ei vaan suostunut vielä implanttia poistamaan, koska ollut vasta 5kk. Eikä siis ottanut mitään kantaa painon nousuun.

Lähinnä mietityttää, kuinka vaikeaa läskistä ja nestepöhöistä on päästä eroon niin kauan kun implanttia joudun pitämään.

Vierailija
5/7 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kuparikierukka. Mulle ei mikään hormoniehkäisy sopinut, mutta kuparilla on menty ongelmitta jo 12 vuotta. Nykykierukat toimii jopa 10 vuotta, mutta saa kyllä poistettua milloin vain, jos ei passaakaan itselle.

Vierailija
6/7 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda eri merkkiin, eri hormonit, eri määrä. Mulla Nuvaring nosti painoa aivan hallitsemattomasti, aiheutti loputtoman näläntunteen. Muut yhdistelmähormoniehkäisyt eivät tehneet samaa, eli ehkä Nuvaring oli juuri mulle liian matalahormoninen. Nälkä lähti ja paino tippui vauhdilla, kun lopetin tuon käytön.

Nää on kyllä niin järjettömän yksilöllisiä. Mulla Nuvaring ja Evra (laastari) ei vaikuttaneet painoon mitenkään mutta kaikista yhdistelmäe-pillereistä paino noussut aina sen 8-10kg. Paitsi Qlairasta joka matkii luonnollista kiertoa, mutta se teki niin pahat päänsäryt mulle että oli lopetettava. Yasminella taas mennään ja rinnatkin taas tollaset hiton megaboobsit.

Vierailija
7/7 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillereitä olen syönyt kohta 28v ja painan edelleen 55kg.

N42.

Tää on jokaikisessä e-pillerikeskustelussa toitottamassa tätä. :D Nesteen kertyminenhän sivuvaikutuksena on yksilöllistä, joillekin esim. gabapentiini tekee hirveän nestepöhön mutta itselleni ei. Tämä ei tee minusta jotenkin parempaa ihmistä. :')

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän