Typerä Google ja typerät hakuvastaukset
Google poimii vastauksia hakuihin yritysten nettisivuilta ja tuotekuvauksista, jotka ei millään tavalla päde kysyttyyn asiaan yleisellä tasolla.
Esim. googletat, voiko kalusteeseen käyttää öljyä x ja vastaus tulee jonkun firman nettisivuilta, jossa he kertoo, että tuotteet on valmiiksi tehtaalla käsitelty. Eihän se liity koko kysymykseen millään tavalla.
Kommentit (33)
Minua ei haittaa tulokset, joskus ihan hyviä. Mutta jos ei tule hakutulosta ja siinä lukee että "hehhhhee eipäs tullut hakutuloksena mitään", se häiritsee. Ennen se toimi erilailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan kokeilla myös bingiä https://www4.bing.com/search?q=Bing+AI&showconv=1&FORM=hpcodx
Joutuu käyttää microsoft edgeä. En tosin tiedä miten hyvä toi on ettii netistä.
Edgeä ei ikinä.
Sama vika. Oon myös tottunut kaikkii chrome addoneihinkin.
Pitää tosin alkaa harjoittelemaan Edgeä. Microsoft tuhosi Google ChatGpt4 sovelluksellaan, koska ne invostoi siihen.
Vierailija kirjoitti:
Ootko AP vielä siellä? Kysy multa joku kysymys katotaa huviksee mitä gpt-4 vastaa. Meikä maksaa siitä joku 24£/kk, koska alotin tekee iltalukiota duunin ohessa.
Kysy siltä, että missä voisi Sveitsin Nyonissa käyttää ilmaista wifiä kello 9-13 arkisin.
Happy white couple, ensimmäisten kuvien joukossa nämä: https://s3.envato.com/files/330670762/132_E39A5244.jpg
https://media.gettyimages.com/id/489481249/photo/beautiful-mature-coupl…
Vierailija kirjoitti:
duckduckgo.com = ilman sensuuri paskaa
Kohta joku kilpailija oikeasti syrjäyttää Googlen.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa tulokset, joskus ihan hyviä. Mutta jos ei tule hakutulosta ja siinä lukee että "hehhhhee eipäs tullut hakutuloksena mitään", se häiritsee. Ennen se toimi erilailla.
Mä en edes usko tähän! Varmasti on jotain vastauksia ja tuloksia, mutta Google ei halua näyttää niitä. Maailmassa on niin paljon tietoa saatavilla, että kaikkeen kyllä löytyy jotain.
pitäisi olla mahdollisuus hakea edelleen puhtaasti avainsanoilla ilman mitään neuroverkkoja ja muuta bsää
Hyvin toimii. Itse haen paljon asioita lainausmerkeissä, jolloin vastauksena tulee juuri sitä mitä pyytää.
Kyllä Google on yhä ihan ylivoimainen hakukone. Meillä oli koulussa hetki sitten oletushakukoneena Duckduckgo ja kyllä huomasi ettei se vielä löydä kunnolla mitään. Bing ei myöskään ole yhtä hyvä kuin Google.
Toki Googlen tuloksissa tulee aina ensin ne mainokset, missä lukee "Sponsoroitu", mutta ne on helppo ohittaa. Ja koulussahan näitä ei edes tule.
Olisi kiva kuulla joku konkreettinen esimerkki siitä miten Google ei löydä jotain ja joku toinen hakukone löytää.
löysin tämän ketujun ku rupesin miettimään et google on nykyään pelkkää mainos sontaa
Kyllä Duckduckgo on parempi kuin Google. Tosin esim. Edge on niin prstä, että sekin jo vtuttaa. Eli Tulikettu kera Ankan. Tai Tor + Ankka paree....
Joo jotenkin käsittämätöntä kuinka huonoja vastaukset ovat
yandex on joissakin suhteissa paras hakukone tällä hetkellä ja ilman mitään sarkasmia tai putinismia