Sain unelmatyöstä tarjouksen mutta työmatkan takia 3-vuotias olisi hoidossa 10h päivässä. Mitä teen?
Olen samaan aikaan todella iloinen ja maani myynyt, sillä sain tosiaan aivan unelmatyötarjouksen ja ikävä kyllä matka työpaikalle on järjetön, noin tunnin suuntaansa kaupungin sisällä. Autolla ei pääse nopeampaa, eikä parkkipaikkoja ole (eikä minulla korttia). Tämän vuoksi lapsi joutuisi olemaan hoidossa noin 10 h (7-17) ja hän menee nukkumaan jo klo 19 eli en voisi viettää hänen kanssaan aikaa arkena kuin pienen hetken. Ja on sanomattakin selvää, että lapsi on mulle tärkeintä elämässä mutta toista tällaista työtarjousta ei välttämättä tule koskaan. Etätöitä voi tehdä 1-2 päivää viikossa. Mitä ihmettä teen? Huomenna on pakko ilmoittaa. Ja nyt teen osa-aikatyötä juuri siksi että saan pidettyä lapsen päivät lyhyinä mutta työ on hirveää ja siksi uutta työtä olenkin hakenut.
Ja kyllä, lapsella on isäkin mutta hän tekee kiinteää työaikaa ja työmatkoineen hänellä menee melkein 11 tuntia. Hän hakee osittaista hoitovapaata jos nyt otan tämän työn, mutta siinä on kahden kuukauden varoaika ennen kuin tuo alkaisi.
Mitä teen? Lapsi on 3v2kk ja ihan pieni vielä. Haluaisin olla hänen kanssaan niin paljon kuin mahdollista, hän kasvaa niin nopeasti ja haluaisin nauttia näistä pikkulapsivuosista mahdollisimman paljon. Uraa en halua tehdä sen kummemmin mutta tämä työ olisi todella unelmahomma. Ja tonni lisää liksaakin nykyiseen.
Kommentit (97)
Miksi lapsi laitetaan noin aikaisin nukkumaan?
Missä lapsi saa olla päivähoidossa noin pitkää päivää?
Etätöitä ettei lapsen päivät ole noin pitkiä tarhassa.
Vierailija kirjoitti:
Hän ei nuku enää päiväunia (yritetty on sekä hoidossa että kotona useita kuukausia), joten hän nukkuu 19-06. Pakko nukkua, että saa tarpeeksi lepoa.
En nyt ekana lähtisi lapsen unen tarpeesta karsimaan.
Lapsen isä osa-aikaista ja sulla etätyötä. Niillä saa jo hyvin lyhennettyä lapsen päivää. Jää ehkä 2 pitkää päivää lapselle, se kestää sen jos hoitopaikka on ok. Kyllä se siitä.
Otat työn, voiko mummu tai pappa tulla tilapäiseksi avuksi alkuun kunnes mies saa tehdä lyhyempää päivää.
Kahden kuukauden varoaika ei ole aika eikä mikään. Hae ihmeessä unelmatyötäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei nuku enää päiväunia (yritetty on sekä hoidossa että kotona useita kuukausia), joten hän nukkuu 19-06. Pakko nukkua, että saa tarpeeksi lepoa.
En nyt ekana lähtisi lapsen unen tarpeesta karsimaan.
Nukkuisi päiväunet, jollei laitettaisi noin aikaisin yöunille.
Vierailija kirjoitti:
Missä lapsi saa olla päivähoidossa noin pitkää päivää?
Missä ei?
Otat työpaikan ja etsit parhaan mahdollisen hoitopaikan. Sulla on myös tuo upea juttu, että voit tehdä etätöitä, minä päivänä voitte lapsen isän kanssa sopia aikatauluja niin, että sulla jää lapsen kanssa hyvä aika olla
Tukiverkko? Palkattu tukiverkko? Ulkopuolinen joka hakee lapsen kerran kaksi viikossa ajoissa ja tuo kotiin.
Muutto lähemmäs työpaikkaa? Kaksi tuntia lyhyempi hoitopäiviä.
Ratkaisuja on, mutta niitä täytyy olla valmis tekeen
Kahtena etäpäivänä lapsella on sitten lyhyemmät hoitopäivät.
Muutatte sinne samalle paikkakunnalle, jossa unelmatyöpaikka sijaitsee.
Otat työn. Teet ne kaksi päivää etänä jolloin lapsella on lyhyemmät hoitopäivät ja kaksi kuukautta menee nopeasti. Sitten on taas mies vuorostaan osittaisella hoitovapaalla ja joten eihän tuosta tule lapselle kuin 8 viikon aikana 3 pitempää hoitopäivää eli loppujen lopuksi kyse on vain 24 päivästä.
Mies ei saa lyhyempää päivää vaan vapaapäivät eli hän tekisi 3-päiväistä viikkoa. Näin lapsi olisi pois hoidosta 2 päivää. Mutta muut päivät olisi 10-tuntisia, tuntuu kyllä pitkiltä mun mielestäni 3-vuotiaalle. Nytkin on 7-8 tuntia vaikka teen lyhennettyä, matkat vie aikaa.
Tämä työ on määräaikainen, nykytyö on vakituinen mutta tosiaan työyhteisö on kuin myrkkyä.
Ei kannata ottaa työtä vastaan. Tai jos työ on tärkeämpi kuin lapsi, niin sitten valitset tuon työn.
Kertoisin uudelle työnantajalle rehellisesti tilanteesta. Minusta sydämellä kuuluu tehdä päätös. Pyytäisin alkuun joustoa työpajoissa (tuon 2kk ajan) tai pyytäisin, että työ alkaisi vaikka kuukautta sovittua myöhemmin. Itselleni lapseni ovat kaikista tärkeimpiä, en ole katunut ikinä päätöksiäni, mitä olen tehnyt lapsien edet edellä. Tsemppiä!
Olisko mahdollista tehdä joka päivä puoli pv toimistolla ja puoli pv etänä? Siis sen 3 toimistolla ja 2 etänä sijasta?
Otat työn. Tuo on aivan normaali hoitopäivän kesto. Teet etätyötä maksimit. Lapsen isä hakee osa-aikaista.