Radio Novan soittolista on mennyt täysin pelleilyksi
Onhan kyseinen kanava panostanut aina enemmän juontajiin kuin musiikkiin, mutta nyt tilanne alkaa olla jo aivan käsittämätön. Nykyään Novan soittolistalla on enää suunnilleen sen verran kappaleita, että ne juuri ja juuri riittävät yhdeksi päiväksi, ja ne samat kappaleet soitetaan joka päivä uudelleen ja uudelleen, kaiken lisäksi suunnilleen samassa järjestyksessä. Juontajatkin alkavat usein puhumaan kappaleiden päälle aikaisin ennen niiden päättymistä, kun eivät jaksa enää kuunnella niitä.
Itse olen siirtynyt kuuntelemaan HitMix-kanavaa, jonka soittolista on erittäin monipuolinen ja juontajatkin mainioita. Millaisia mielipiteitä tästä asiasta muilla?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Olen jo täysin kyllästynyt mm. seuraaviin biiseihin, jotka tulevat aina, kun Nova on viime viikkoina ollut auki:
- Kuumaa, Ylivoimainen
- Adam Lambert, Holding out for a hero
- Evelina, Sydän sulaa
- Viivi and Robin Packalen, Ihana kipu
- Lewis Capaldi, Wish you the best
- Bess, Sammumaton
Kyllästymispiste on jo saavutettu ja nyt ne vain ärsyttävät.
Nuo sentään ovat nykyajan hittibiisejä, mutta kanavalla on jatkuvassa soitossa myös jotain ihan käsittämättömiä vanhoja biisejä kuten Ideers tai joku vastaava, joka taisi tehdä vain tuon yhden biisin joskus yli 20 vuotta sitten.
Yleensä vaihdan kanavaa silloin, kun Niina B. on juontamassa. Hän kertoo niin paljon perheensä asioista, että menee jo myötähäpeän puolelle.
Tiedän, aina voi vaihtaa kanavaa ja niin olen tehnytkin.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vaihdan kanavaa silloin, kun Niina B. on juontamassa. Hän kertoo niin paljon perheensä asioista, että menee jo myötähäpeän puolelle.
Olen miettinyt, ovatko nuo jutut miehen edesottamuksista ollenkaan totta vai ovatko ne kokonaan keksittyjä. Kerran tai pari voisi olla ihan ok, mutta kun niitä miehen tekemisiä, joihin kaivataan mielipiteitä kuulijoilta, on vähän väliä. En oikein tiedä, pitäisikö vaihtaa kanava vai jatkaa salakuuntelun tuntuista perheasioiden levittelyä milloin mistäkin asiasta. Viimeksi mietin tätä, kun kyse oli siivoamisen ja järjestelyn erosta vai onko niillä eroa -keskustelusta ja mies jätti kasoja siivoamatta, joista juontaja oli sitten eri mieltä. Oli vähän sellainen olo, että onko tämä nyt todella tarkoitettu minun korvilleni ja jos on, mitä mies siitä tykkää. Vaihdoin sitten kanavaa, kun asiaa alettiin repostella kuulijoiden kesken. Jotenkin kodin siivoamisen repostelu radiossa ei natsaa minulle. Tulee sellainen tunne kuin puoliso olisi hakemassa radion voimalla vahvistusta omalle tulkinnalleen ja se mies ei voi vastata mitään.
Vierailija kirjoitti:
Näin kesällä, kun kuljetaan paljon liikenteessä mökkimatkoilla, ollaan kuunneltu Novaa liikennetiedotteiden vuoksi. Naurettiin yhtenä päivänä katketakseen, kun juontaja otti keskusteluun kuulijan ykköstärkeän jutun 'pitääkö aikuiselle lapselle antaa syntymäpäivälahja'. Siis radiossa pitää keskustella moisesta ja joku tarvitsee siihen vielä mielipiteitä, kun ei osaa itse päättää. Voi elämänkevät!
Kesäjuontajat puhuvat jatkuvasti musiikin päälle, mikä ärsyttää myös älyttömästi. Ja kyllä, tänä kesänä on pantu merkille, miten samat biisit pyörivät jatkuvasti päivästä toiseen. Musiikki on yksitoikkoistunut ja suomihumppaistunut. Siksi hakusessa onkin joku hyvä automatkakanava. Liikennetiedotteista plussaa. Saa ehdottaa.
En osaa ehdottaa vaatimusten mukaista sulle, mutta kun nyt tuli luurailtua kotomailla, niin ei.. ei... en osaa kuvailla, mutta lupaan että Ylä-Savon seuduilla etsi ihmeessä Radio Sandels. Iisalmen oma kanava.
Hillittömän mahtava! Avaa mielesi, ja kuulet suomihittejä, joita et kuule missään muualla! Ikinä...
Siellä kuuluu myös paras radiomainos koskaan, ja mä oon tarpeeksi ollut tekemisissä näitten Häslingin mediapellejen kanssa, joten jotain osaan arvottaa.
Kaikkialla missä kuuluu radio, on yhtä kärsimystä. Eppujen viinalaulut hammaslääkärin odotushuoneessa 48 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkialla missä kuuluu radio, on yhtä kärsimystä. Eppujen viinalaulut hammaslääkärin odotushuoneessa 48 minuuttia.
Ja sun on pakko kuunnella, koska...?
Paskanjauhantaa, joka mainoskatkolla samat typerät mainokset ja Toton Africa joka juuttaan päivä.. juu ei enää kiitos.
Samaa voi sanoa myös Sanoma Mafian kanavista: SuomiPop ja Radio Rock.
Ensin mainittu soittaa 24/7 samoja Vain elämää -artisteja (Kaija Koo, Lauri Tähkä, Eveliina yms). Jälkimmäinen taas jauhaa Metallicaa. Maailmassa olisi vaikka mitä biisejä, mutta kanavat pyörittävät suppeaa soittolistaa vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ!
Minun mieheni sitä ja minun mieheni tätä. Päivästä ja viikosta toiseen. Ei vain jaksa kuunnella.
Ilahduin kun kuulin tänään Novalta Erän kappaleen Ameno. Olin aivan tuon unohtanut
Ai ne on uusinu soittolistan. No hyvä että kerran 20 vuodessa tekevät sen.
Niina Backman on raivostuttava juontaja, tekopirteää hihkumista!
Joku radiossa työskentelevä asiasta tietävä voisi kertoa, että mikä logiikka noissa soittolistoissa on? Miksi samoja biisejä pyöritellään aamusta iltaan, kun maailma on musiikkia täynnä?
Itseäni ärsyttää radio NRJ:n Niko Nousiainen. "Puolisoni, elämäni turvaaja," ja jauhaa puolisostaan joka päivä. Ei meitä kiinnosta se sun ämmäsi!
Tuolta voi katsoa kuinka monta kertaa joku biisi on kuulunut radiossa.
No mutta hienoa että ylipäänsä kuuntelet radiota. Itse olen sen lopettanut jo muutama vuosi sitten, kun autoihin tuli spotify suoraan käyttöliittymään. Ei vaan millään jaksa kuunnella mainoksia mainosten perään, tai jotain hölösuu juontajien vetämää kisaa missä pitää arvata joku biisi. Spotify on täynnä erilaisia listoja ja maksavana kuuntelijana ei tule mitään mainoksia koskaan.
Olen jo täysin kyllästynyt mm. seuraaviin biiseihin, jotka tulevat aina, kun Nova on viime viikkoina ollut auki:
- Kuumaa, Ylivoimainen
- Adam Lambert, Holding out for a hero
- Evelina, Sydän sulaa
- Viivi and Robin Packalen, Ihana kipu
- Lewis Capaldi, Wish you the best
- Bess, Sammumaton
Kyllästymispiste on jo saavutettu ja nyt ne vain ärsyttävät.