Huoli-ilmoitus naapurinaisesta
Ei ole poistunut kodistaan sitten viime lauantain. Olen huolissani. Yritin nähdä ikkunan takaa sisälle mutta verhot olivat edessä
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Helppoa se ilmoitus on tehdä netissä. Jos ei ole varma, niin aina mieluummin varmuuden vuoksi tekee kuin olla tekemättä.
Näin välitämme toisistamme ja maailma pelastuu.
Ei tuollaisen takia kuulu kuormittaa sosiaalitoimea. Heillä on oikeitakin töitä todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Jumahtanut tietokoneelle kirjoittelemaan? Tilaa ruoat kotiin?
Mä liikun ulkona silloin, kun on vähiten naapureita kyttäämässä. Verhotkin olen vetänyt ikkunoiden eteen, ettei kukaan älykääpiö käy niistä kurkkkimassa. AP jättäköön naisen visusti rauhaan; aikuinen saa olla kotonaan just kuten haluaa. Mistä näitä AP:n kaltaisia kyttäreitä sikiääkin???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumahtanut tietokoneelle kirjoittelemaan? Tilaa ruoat kotiin?
Mä liikun ulkona silloin, kun on vähiten naapureita kyttäämässä. Verhotkin olen vetänyt ikkunoiden eteen, ettei kukaan älykääpiö käy niistä kurkkkimassa. AP jättäköön naisen visusti rauhaan; aikuinen saa olla kotonaan just kuten haluaa. Mistä näitä AP:n kaltaisia kyttäreitä sikiääkin???
Kyllä niitä jostain sikiää. Mulle muutama viikko sitten juuri naapuri soitti tuollaisesta asiasta.
Kotiin jumahtaminen on ihan laillista ja osalle ihmisistä normaalia. Kun hlö täyttyy 18 vuotta, ei tätä voida määrätä ulkoiluihin.
Tuskin se ap:n naapuri on ketjuun vastanneiden hikikomorien kaltainen hahmo, jos ap hänestä on tämän takia huolestunut.
Olen aina ihmetellyt, miten hätäkeskuksesta sanotaan että olen ensimmäinen soittaja aiheesta kun moottoritiellä juoksee hirvi, tai kun pysähdyn kolaripaikalle ison maantien vieressä. Kai ne kaikki muut ohi ajaneet ovat niin kuin te.
Huolestunut voisi illalla katsoa palaako huoneistossa valot. Ja palaako päivällä.
Kerran olin, olen iäkkäämpi , 2 viikkoa kotoa päin. En kovin hyvä tuttu ole naapureiden kanssa ollut, mutta olivat juuri illalla valoja katsoneet, sytytänkö, vaihtuuko sälekaihtinten asento. Olivat kovasti jo huoltoon ajatelleet soittaa mutta sitten miettineet että kai lapset huolestuisivat.
Tuollaisessa epäilyksessä ei saa huolto mennä sisään, poliisien on oltava mukana jotta naapurien/ vieraiden pyynnöstä huolto menee avaimilla.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin se ap:n naapuri on ketjuun vastanneiden hikikomorien kaltainen hahmo, jos ap hänestä on tämän takia huolestunut.
Olen aina ihmetellyt, miten hätäkeskuksesta sanotaan että olen ensimmäinen soittaja aiheesta kun moottoritiellä juoksee hirvi, tai kun pysähdyn kolaripaikalle ison maantien vieressä. Kai ne kaikki muut ohi ajaneet ovat niin kuin te.
Ihan tosiasia on, ettei tuollaisesta pidä tehdä huoli-ilmoitusta. Jos huolestuttaa, niin ovikelloa voi soittaa tai olla yhteydessä isännöisijään. Kaltaisiasi turhan ilmoittelijoita tulisi sakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kotiin jumahtaminen on ihan laillista ja osalle ihmisistä normaalia. Kun hlö täyttyy 18 vuotta, ei tätä voida määrätä ulkoiluihin.
Voihan sitä aina yrittää. Esim. näyttää esimerkkiä jollain gang stalking kampanjalla tai muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosiasia on, ettei tuollaisesta pidä tehdä huoli-ilmoitusta. Jos huolestuttaa, niin ovikelloa voi soittaa tai olla yhteydessä isännöisijään. Kaltaisiasi turhan ilmoittelijoita tulisi sakottaa.
Huolto ei saa sivullisten pyynnöstä mennä katsomaan onko joku kotona. Se tarvitsee poliisin mukaan.
Menimme kuolleen omaisen asuntoon, kenelläkään ei avaimia. Huolto laski tässä tapauksessa sisälle koska vainaja oli kuollut rappukäytävään ja asia oli huollon tiedossa.
Kuitenkin huoltomies kuvasi henkilöllisyystodistuksemme, kirjasi ylös mikä oli sukulaisuussuhteemme.
Yksi keino on selvittää henkilön puhelinnumero ja soittaa. Isännöitsijällä voi olla se tieto
Onko ap tällä naapurilla perhettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolto ei saa sivullisten pyynnöstä mennä katsomaan onko joku kotona. Se tarvitsee poliisin mukaan.
Menimme kuolleen omaisen asuntoon, kenelläkään ei avaimia. Huolto laski tässä tapauksessa sisälle koska vainaja oli kuollut rappukäytävään ja asia oli huollon tiedossa.
Kuitenkin huoltomies kuvasi henkilöllisyystodistuksemme, kirjasi ylös mikä oli sukulaisuussuhteemme.
Niin? Sosiaalihuollolle tuo asia ei edelleenkään silti kuulu.
Mt-huoli naapurin muijasta. Pyrkii jatkuvasti sekaantumaan asioihin jotka eivät hänelle kuulu. Huutelee seinän takaa kommentteja, olkoot kännissä tai ei, mt tapaus tuo on!
Vierailija kirjoitti:
Yksi keino on selvittää henkilön puhelinnumero ja soittaa. Isännöitsijällä voi olla se tieto
Isännöitsijä ei saa jakaa yhtään kenenkään asukkaan puhelinnumeroita.
Jos on iäkäs, niin ihan ystävällinen ajatus.
Mutta jos vaan luulet tuntevasi toisen elämää, niin hillitse kyttäämishaluasi vähän.. Mäkään käyn harvoin pihalla, mutta en oo mikään epäilyttävä ihminen, opiskelen kotona.
Meillä on pieni taloyhtiö ja tällaisiin poikkeuksin kiinnitetään huomiota, koska suurinosa vanhempia ihmisiä. Eli mennään ovelle rimppauttamaan.
Myös iäkkään äitini naapurit tarkkailevat esim.verhoja, jos ei ole nostanut niitä koko päivänä niin menevät oven taakse. Ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Jos on iäkäs, niin ihan ystävällinen ajatus.
Mutta jos vaan luulet tuntevasi toisen elämää, niin hillitse kyttäämishaluasi vähän.. Mäkään käyn harvoin pihalla, mutta en oo mikään epäilyttävä ihminen, opiskelen kotona.
Ei ole, vaan typerä ajatus.
Huoli-lmoitus tehdään, kun herää huoli iäkkäästä henkilöstä, joka on ilmeisen kykenemätön vastaamaan omasta huolenpidostaan, terveydestään tai turvallisuudestaan.
Ilmoituksen tarkoituksena on varmistaa, että iäkäs henkilö saa tarvitsemansa huolenpidon silloinkin, kun hän ei sitä itse osaa tai ymmärrä pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijä ei saa jakaa yhtään kenenkään asukkaan puhelinnumeroita.
Isännöitsijä ehkä voisi itse soittaa numeroa antamatta jos kokee naapuriston huolen asialliseksi.
Ei kannata kuormittaa sosiaalihuoltoa, joka käsittelee huoli-ilmoitukset. On paljon niitä, jotka oikeasti sitä apua ja tukea tarvitsevat.
AP voi soittaa ovikelloa tai vaikka isännöitsijälle.