Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huoli-ilmoitus naapurinaisesta

Vierailija
19.04.2023 |

Ei ole poistunut kodistaan sitten viime lauantain. Olen huolissani. Yritin nähdä ikkunan takaa sisälle mutta verhot olivat edessä

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jatkan vielä. Jos tämä 80v äitini lähtee reissuun niin saattaa huikata naapurille että hän on pois nyt hetken. 

Vierailija
62/75 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yö-työssä ja juuri kun nukahtanut kotini aamupäivää niin joku asukas soitaa ovikelloa: Ai sää oot kotona. V... Olen otanut ovikellon pois pältä että saa rauhassa nukkua.Antakaa ihmisten rauhassa elää kerostaloissa. Vai pitäköö laitta ilmotustaululle lappu: Ole mökillä 1kk. Olen yö-työssä.Olen suhteeni luona yötä jne.

Minkä takia kirjoitat yö-työ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on ystävän luona, harrastuksissa tmv., niin lopetat salakatselun ettei hänen tarvitse tehdä sinusta rikosilmoitusta. 🧐

Vierailija
64/75 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee mielummin huoli-ilmoitus itsestäsi ap.

Vaikutat itse olevan enemmän sen tarpeessa, sillä tuo naapurin kyttääminen EI OLE normaalin, psyykkisesti terveen, aikuisen ihmisen käytöstä.

Kuinkohan hemmetin monta kertaa tää sama aloitus on jo ollu?

Vierailija
65/75 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä

Vierailija
66/75 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä vielä nukuit kun minä olin aamulenkillä. Huolehdi vain itsestäsi.

Vierailija
67/75 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplla aikaa kytätä naapurin liikkeitä, vaikutat sairaalta. :D vaikka tämä olisikin trollia niin kyllä näitä sekopäitä riittää silti.

Vierailija
68/75 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi apua miten negatiivisia vastauksia. Näkee ettei lähimmäisestä enää pidetä huolta. Äitini on 80v niin naapuri saattaa poiketa ja kysyä että onko kaikki ok tai soittaa jos ei ole ollut liikettä. Mun mielestä ihana kun pidetään lähimmäisistä huolta. Kerrostalolähiöissä ihmiset voivat maata kuolleena vuosia- ei sekään ole hääviä

No eipä se sitä kuollutta haittaa pätkääkään.

Vierailija
69/75 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi apua miten negatiivisia vastauksia. Näkee ettei lähimmäisestä enää pidetä huolta. Äitini on 80v niin naapuri saattaa poiketa ja kysyä että onko kaikki ok tai soittaa jos ei ole ollut liikettä. Mun mielestä ihana kun pidetään lähimmäisistä huolta. Kerrostalolähiöissä ihmiset voivat maata kuolleena vuosia- ei sekään ole hääviä

Minun mielestäni ei ole mitenkään ihanaa, että ei voi elää elämäänsä rauhassa ja poistua kotoaan edes 3-4 päivän ajaksi, ilman että siitä nousee haloo. Yksinasumisen parhaita puolia on se, ettei ole tilivelvollinen kenellekään menemisistään tai tulemisistaan. Siis ei kenellekään, eikä varsinkaan jollekin, joka sattumalta sattuu asumaan lähietäisyydellä.

Vierailija
70/75 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pieni taloyhtiö ja tällaisiin poikkeuksin kiinnitetään huomiota, koska suurinosa vanhempia ihmisiä. Eli mennään ovelle rimppauttamaan.

Myös iäkkään äitini naapurit tarkkailevat esim.verhoja, jos ei ole nostanut niitä koko päivänä niin menevät oven taakse. Ja hyvä niin.

Jos kaikki ovat tuollaiseen toimintatapaan vapaa-ehtoisesti suostuneet, niin asia menettelee. Muussa tapauksessahan tuo on häirintää.

Vierailija
71/75 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraasta ihmisestä huolestuminen ei ole henkisesti tervettä toimintaa. Lopeta toisen vainoaminen.

Vierailija
72/75 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Provohan tämä lienee, mutta täytyy sanoa, että ei naapureiden liikkeitä, edes seinänaapurien kerrostalossa, huomaa vaikka oleskelisi itse hiljaisuudessa kotona koko päivän. Jos ajattelee jotain keskittyneesti, ympäristön pikkuääniä (kuten naapurin oven avaaminen) ei huomaa.

Miten ihmiset edes huomaavat näitä? Mä asun neljännessä kerroksessa ja kerran päivässä näen ehkä jonkun naapurin tulevan taloon, menevän ulos, menevän saman kerroksen asuntoon tai alaoven käyvän. Mun pitäisi juosta parvekkeelle kyyläämään tätä liikennettä. EVVK.

Vierailija
73/75 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on iäkäs nainen, arviolta 35-40v

T ap

nohuh! kylläpä on iäkäs nainen! miten on mahtanutkaan elää noin hirveän vanhaksi!!! pelkästään iän perusteella pitää heti soittaa hänelle apua. Varmasti maailman vanhin nainen

Vierailija
74/75 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaliahan se on ettei naapureitaan näe joka viikko. Minusta ainakin kiva ettei aina samoihin naapureihin törmää joka viikko :D

Vierailija
75/75 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten tosi kiva, kun naapuri lähtee mökille ja jättää verhot auki. Ilta-aurinko lämmittää minunkin pientä asuntoa, mutta paleltuisihan sitä kylmyyteen, jos ei naapurin asunnon seinä tosi lisälämpöä. Tämä oli ironiaa. Toisin, nyt aloituksen vuoksi ymmärtää, miksi jättävät ne verhot auki.

Tosiaan ilta-aurinko lämmittää asunnon sietämättömän kuumaksi, joten keväästä syksyyn on syytä pitää verhot kiinni. Aamupäivisin verhoja voisi pitää auki, mutta kun muutaman kerran unohtaa sulkea verhot, niin jättää lopulta senkin tekemättä.

Illalla ja yöllä voisi asuntoa viilentää, mutta silloin tulee kanssakulkijoiden tupakansavut sisälle. Olisikohan se verhojen kyttääjä ikkunan alla tupakoimassa ja seuraamassa, aukeaako naapurin asunnon räppänät vai tekeekö huoli-ilmoituksen?