Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmettä kummeille lahjaksi?

Vierailija
30.11.2006 |

Aina yhtä vaikeaa. Edellisinä vuosina on tullut annettua laadukkaista suklaarasioita, gölgiä tarpeineen, punkkua, lasten itse tekemiä juttuja jne jne. Nyt molemmat kummit ovat saaneet oman lapsen tämän vuoden aikana joten olisi ehkä kiva antaa tähän uuteen elämän tilanteeseen sopivat lahjat... mutta mitä ihmettä ne voisivat olla?? Hinta luokkaa 15e.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummit ovat saaneet punaviini, glögiä, itseleivottua joululeipää, valokuvia, lasten tekemät kynttilälyhdyt. Tänä vuonna viinipullo ja kummilapsen tekemä kuusenkoriste esikoisen kummeille ja kuopuksen kummeille 1-vuotiskuvat.

Voisitteko tehdä kummeille lorupussin? Siis lasten piirtämät kortit, joissa aikuisten kirjoittamat lorut. Niillä meidän lapset ovat tykänneet leikkiä (siis niin että vauva / taapero saa ottaa pussista kortin ja aikuinen näyttää kuvaa ja lukee lorun lapselle.) Kortit kannattaa laminoida tai ainakin päällystää kontaktimuovilla.

Vierailija
2/12 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai askarreltua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Pentikin liikkeessä kivoja juttuja.

Vierailija
4/12 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan kotkotuksia, sanon minä. Ei ollut ennenkään tapana.

Vierailija
5/12 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein lahja on ollut lapsen omaa käsialaa mutta tänä vuonna ei ole sellaiseen ehditty.

Tuo lorupussi on edelleen hyvä idea ainakin toisen lapsen kummille sillä tämä lapsi on erittäin ahkera käsityöihminen. Käyn ostamassa vohvelikangasta ja lapsi saa sen kirjoa ja minä ompelen siitä pussin. Lorut löytyy netistä ja ne tulostetaan pahville jonka toiselle puolelle lapsi saa itse piirtää loruun sopivan kuvan sitten kontakti muovi päälle.

Itse ostin tai tein kouluiässä AINA lahjan kummeilleni. Kaikki lahjani ovat olleet käytössä. Kyllä kummejakin on kiva muistaa!

t. ap

Vierailija
6/12 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on ihan kivoja lahjoja kummeille.

Vierailija
7/12 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostavatko lapsesi kummit sinulle ja miehellesi lahjat? Mun miehellä on neljä kummilasta joita pitää muistaa, eikä ole tullut mieleenkään, että näiden vanhemmat ostaisivat meille jotain. Tai että me ostaisimme kummilasten vanhemmille joululahjat.

Vierailija
8/12 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo askarteluohje lasten kanssa tehtävälle lahjalle:

osta tiimarista valmiit pahvirasiat, anna lapsen koristella ne ja laita sisälle karkkia/piparia tms.

Mielestäni tärkeintä on ajatus, ei se hinta.

Vierailija
9/12 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olla lapsen aikuinen ystävä (suoraan 2. luokan uskonnon kirjasta :)). Koska ystävät muistavat toisiaan olivat he sitten pieniä tai isoja, on minusta kiva että myös lapsi aikuisen avustamana muistaa tätä aikuista ystäväänsä. Paras tähän muistamiseen on tietysti lapsen oma tekemä lahja.

ap

Vierailija
10/12 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kaikki kummit on valittu lähisistä ystävistä ja sukulaisista ja he muistavat meitä aikuisiakin jollain pienellä lahjalla mm. joulukukka, suklaarasia, punkkupullo jne.

Vierailija
11/12 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat läheisiä meille muutenkin, että mustettais joka tapauksessa :)

Tänä vuonna saavat Mariskoolit namuilla ' täytettyinä' .

Vierailija
12/12 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat aina saaneet ja saanevat tänäkin jouluna sen punaviinipullon.

Se on meillä ainakin vähän niin kuin traditio. Itse olen mieheni kanssa 3 lapsen kummi, yhden kummin kanssa olemme ristiin kummeja, mutta emme odota häneltä lahjaa, mutta meidän lasten nimissä lahja silti annetaan.

Meidän lasten kaikki kummit ovat myös meidän kavereita ja meidän lasten kummit kaikki yleensä käyvät meillä ennen joulua, joten on ihan luonnollista antaa se viinipullo samalla kuin lapsi saa lahjansa (vaikkei kummia meillä pidetä lahja-automaattina, niin meillä kummit tuovat lapsille joululahjat).

Itse en kannata mitään koriste-esineitä taikka hyötykuppeja, ellen ole varma, että saaja niitä haluaa.

Lapsen kuva meillä lähetetään erikseen, joskus se on kuin kiitoskortti.

Kummeilta ei ole tullut palautetta, mutta lasten pianonsoitonopettajalta tuli kerran kehuja, kun lapset (ja äiti) askartelivat joulukortiksi mahtoiko olla kotivinkin mallilla sellaisen jutun, missä oli 3-4 vihreästä pahvist atehtyä kuusta ja koristeltu kimalteella ja yhdistetty kuuset kultalangalla ja siinä taisi vielä olla kullanvärinen helmi. Tämän tyylisiä juttuja tykkään antaa myös, vaikkei meillä oikein muuten joulukorttiaskartelua kukaan harrasta.