Uskotko jos sinkku lapseton sanoo olevansa niin kiireinen, että
seuraava vapaa viikonloppu on vasta elokuussa? Mitään sen kummempia harrastuksia ei ole.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
En. Tekosyy pelkästään. Tärkeille asioille löytyy aina aikaa.
Sanoo ihminen joka ilmeisesti peruu aiemmin sovittuja menoja jos jotain kivampaa ilmaantuu.
Kiirettä on aina, jos vain keksii. Eräs entinen ystäväni alkoi näitä kiireitä keksimään. Totesin, että olen hänen arvoasteikolla melko alhaalla enkä enää ottanut yhteyttä. Eipä ottanut hänkään sitten.
Lapseton sinkku niin uskon mainiosti. Nythän kesä tulossa joten aivan varmasti sen riennot soviteltu jo. Tai ainakin tietää mitä silloin ei halua tehdä ja sanoo että ne harvat vapaatkin viikonloput varattuja. Lisäksi voihan hänelle olla vaikka kuinka tärkeitä harrastuksiakin vaikka ei ole halunnut sinulle kertoa.
Lapsettomalla sinkulla on lähes rajattomasti aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomalla sinkulla on lähes rajattomasti aikaa.
Riippuu siitä tekeekö asioita vai ei, ja kuinka paljon.
Kiire tuntuu olevan yksi harvoista hyväksyttävistä syistä nykyään kieltäytyä kutsuista tai siirtää ajankohtaa ilman tarkempia selityksiä (joihin kukaan ei ole toki velvollinenkaan).
Se mikä on harmillista, että rauhoittumiselle, levolle, omalle ajalle ja suunnitelmista vapaille päiville ei osata antaa arvoa toisen ihmisen elämässä, kun itse kutsuu hänet jonnekin. Kiire on siis helppo syy, koska sen alle voi periaatteessa myös sisällyttää nämä edellä mainitut asiansa, kun itsessään ne tuntuvat loukkaavan kutsujaa.
Elämme jotenkin hullua aikaa. Elämä on tietyllä tavalla helpompaa kuin koskaan, mutta paineet sen "suorittamiseen" myös korkeammat kuin koskaan. Suorittamisen ja stressin kierre on niin kokonaisvaltaista, että siitä irrottautuminen tai sen tiedostaminen vaatii mielettömiä ponnistuksia henkisesti. En ole mikään hippi, enkä suorittaja. Mutta suorittajaksi tässä yhteiskunnassa kasvanut ja sitä on ollut vaikea ymmärtää ennen terveytenj romahtamista.
Me ollaan lapsiperhe, mutta ei meillä ole kiire mihinkään.
Hänhän voi olla viikonloppuna esim. töissä.
Koskaan ei ole kiire silloin, kun on mieluinen asia tai henkilö kyseessä.
Aika aktiivinen sinkku pitää sitten olla. Meinaan en oikein usko että yksikään tuntemani lapsiperhekään on noin kiireinen, että ei yhtään viikonloppua vapaana tästä elokuuhun.
Kyllä minulla ainakin kesä on erittäin kiireistä aikaa, vaikka ei lapsia olekaan.
Tulevalle kesälle on ohjelmassa kaksi reissua, polttarit ja häät, festarit, yhdet babyshowerit ja kaksi kauempana asuvaa kaveria tulee käymään, suurimman osan kesälomastani vietän mökillä jolloin en tietenkään ole tavoitettavissa. Lisäksi on muutama pieni tapahtuma joihin ehdottomasti haluaisin käydä osallistumassa jos vaan aikaa on.
Minulla on myös harrastus josta en halua tinkiä ja joitain viikonloppuja olen vapaaehtoistyössä. Haluan myös jonkun viikonlopun pitää täysin suunnitelmista vapaana.
Kyllä itsekin sanoisin että olen valmis lupautumaan seuraaviin menoihin ja meininkeihin vasta elokuun puolella sitten. Kesä alkaa olla jo hengästyttävän täysi.
Heh, mullakin on "kiire" jos joku epätoiveasiakas haluaa töitä, kun niiden kanssa säätäminen ei ole sen rahan arvoista...
Ehkä se ei vaan halua antaa sitä viikonloppuaan siihen käyttöön mihin sitä haluat.
Tottakai uskon. Itse lapsettomina sinkkuvuosina pidin huolta että vain joka toinen viikonloppu on sovittuja menoja ja joka toinen omaa aikaa. Se että on seuraava vapaa viikonloppu elokuussa, ei tarkoittaisi ainakaan itselleni että siihen saakka kaikki viikonloput on ohjelmoituja. On viisasta merkata kalenteriin omaakin aikaa jos siltä tuntuu että tarvitsee.
Olen perheetön, mutta jos minun kanssani haluaisit sopia viikonloppumenoa, vaihtoehtoina olisi ensi viikon viikonloppu tai seuraavan kerran lokakuussa. Tälle viikonlopulle on jo ohjelmaa, kahden viikon kuluttua olen sopinut tapaavani ystäväni. Sen jälkeen menen viikon minilomalle Kreikkaan, josta Ruotsiin töihin. Siellä olen ehkä syyskuun loppuun, voin olla välillä Suomessakin tai muualla Euroopassa, mutta en tiedä vielä milloin, joten en voi sopia mitään.
Perheettömän sinkun elämä voi olla joskus melko lennokasta. Jos ystäväsi on ma-pe perusduunissa oleva, paikoillaan pysyvä henkilö, häntä ei vain kiinnosta tavata sinua.
Mä olen töissä viikonloput. Seuraava vapaa viikonloppu on nimenomaan elokuussa kun jään lomalle.
Vierailija kirjoitti:
Aika aktiivinen sinkku pitää sitten olla. Meinaan en oikein usko että yksikään tuntemani lapsiperhekään on noin kiireinen, että ei yhtään viikonloppua vapaana tästä elokuuhun.
Itseltäni ainakin nyt perheellisenä kiireet viikonlopuilta vähentyneet hurjasti sinkkuaikaan verrattuna. Nykyisin olemme vain lähes aina kotona. Joskus saatamme käydä vaikka elokuvissa ja ravintolassa tai vastaavaa. Muutoin olemme vain perheen kesken kotona.
Toki. Jos tämä liittyi deittailuun tai kaverin kanssa tapaamisen sopimiseen, niin sitten nousee kyllä eteen se ongelma, että koska itse en ole tuollainen kalenteri-ihminen, en buukkaile itselleni menoja usean kuukauden päähän. Eli käytännössä tuollaisen henkilön kanssa minun olisi aika mahdoton sopia tapaamista. Kaverin kanssa pidettäisiin yhteyttä vaikka whatsappilla tai soiteltaisiin, ja jos deittailusta kyse, jatkaisin sopivamman tyypin etsimistä. Ei minulle se ole ongelma, jos toisella on paljon menoja, mutta en ole itse ihminen, joka aikatauluttaa elämänsä kuukausiksi eteenpäin.
En. Tekosyy pelkästään. Tärkeille asioille löytyy aina aikaa.