Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luin aikani kuluksi näitä kamalin työpaikka juttuja

Vierailija
19.04.2023 |

En yhtään ihmettele,et on muka"työvoimapula"! Onko tosiaan näin monella alalla asiat ns perseellään? Itse en ole enää työelämässä ikäni puolesta(luojalle kiitos siitä),mutta sääliksi käy niitä,jotka joutuvat voimaan pahoin ala-arvoisesti käyttäytyvien esimies/pomojen toimesta. Ilkeistä"työkavereista"puhumattakaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on työpaikkakiusaamisen kärkimaa. Kertonee kaiken.

Vierailija
2/12 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkojen "arvo"- ja palvontajargon korvaa entisen uskonnollisen höpinän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monella alalla on asiat niin päin persettä että näköä haittaa. Itse olin kaupan alalla aiemmin ja rajun työpaikkakiusaamisen takia olin riistää henkeni. Onneksi jaksoin viimeisillä voimillani irtisanoutua, vaikka karenssihan siitä seurasi ja luottotiedot meni. Ei voi mitään, elämä on nykyisin huomattavasti mukavampaa vaikka tulot ovatkin pienet.

N34

Vierailija
4/12 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mm. narsistipomoja riittää ja kaikkea muuta erikoista. On kollegaa, joka ei ymmärrä mitään, sitten on muuten vaan laiska työkaveri. On näitä, ketkä ovat ns. suojatyöpaikassa ja niitä, keille yleneminen onnistuu mielistelemällä jne. 

Vierailija
5/12 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin jokin aika sitten kuntasektorin työnantajalle. Yritys mainostaa työntekijäkeskeisyyttä, miten pidetään kaikista huolta ja jokainen saa olla oma itsensä, työntekijöitä kuunnellaan jne.

Just, muutama kk on mennyt tätä vuotta ja nyt mietitään yt:tä ja säästötoimia. Vaikka tarvittaessa ni lisää ei saa ottaa työvoimaa vaan olemassaolevat ikä ihmisetkin ajetaan ihan loppuun. Saikkutilastot huutaa punasella, siitä huolimatta johto ei tajua että ihmiset sairastuu just kun ne ajetaan loppuun.

Hyvin empatiakyvytön ja tehokkuutta ihannoiva työnarkomaani johtaja huutamalla ja ns "kimppuun hyökkäämällä" ainakin jos hermostuu vaan jostain. Hänellä ei ole mitään kykyä asettua toisen asemaan ja syyttää meitä millon mistäkin asiasta johon ei voida vaikuttaa. Ihan sekopää. Ei sovi yhtään johtotehtäviin.

Vierailija
6/12 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on ihan tehty tutkimustakin, näin tosiaan on. Miettikää, miten kalliiksi kiusaaminen tulee masennus, poissaolot, työkyvyttömyys. Mitä se maksaa yhteiskunnalle puhumattakaan inhimillisestä kärsimyksestä. Tosi monet on ilkeitä ja kamalia Suomessa.

Vierailija
7/12 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mm. narsistipomoja riittää ja kaikkea muuta erikoista. On kollegaa, joka ei ymmärrä mitään, sitten on muuten vaan laiska työkaveri. On näitä, ketkä ovat ns. suojatyöpaikassa ja niitä, keille yleneminen onnistuu mielistelemällä jne. 

Mulla on muutama tuttu, joilla vahvasti narsistisia piirteitä ja kaikki sattuu olemaan pomoja Narsisteja kiehtoo valta ja vallankäyttö muihin. Yksi niiden perustarpeista.

Vierailija
8/12 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahatelkaapa niitä, joilla työelämä on vasta edessä. Kun jo alle parikymppisenä kyykkytettään ja ajetaan burnouttiin, niin eihän siitä hyvä heilu. Milllaistakohan mahtaa olla töissä 2040, jos nykymeno jatkuu. Tai no, jos nykymeno jatkuu, voi tietysti olla ettei koko tätä yhteiskuntaa ole enää olemassa...

Vierailija
9/12 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on ihan tehty tutkimustakin, näin tosiaan on. Miettikää, miten kalliiksi kiusaaminen tulee masennus, poissaolot, työkyvyttömyys. Mitä se maksaa yhteiskunnalle puhumattakaan inhimillisestä kärsimyksestä. Tosi monet on ilkeitä ja kamalia Suomessa.

Kallistahan se on, tottakai. Mutta suomalainen tekee sitä mitä parhaiten osaa, eli ilkeilee. Mistään muusta ei sitten mainittavaa tulosta synnykään.

Vierailija
10/12 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella monella alalla on asiat niin päin persettä että näköä haittaa. Itse olin kaupan alalla aiemmin ja rajun työpaikkakiusaamisen takia olin riistää henkeni. Onneksi jaksoin viimeisillä voimillani irtisanoutua, vaikka karenssihan siitä seurasi ja luottotiedot meni. Ei voi mitään, elämä on nykyisin huomattavasti mukavampaa vaikka tulot ovatkin pienet.

N34

Anteeksi off topic mutta miten tuollainen sanonta on syntynyt?

Olen kuullut sanonnan, että nälkä on niin että näköä haittaa, ja se tarkoittaa sitä, että verensokeri on niin alhaalla, että pyörryttää ja silmissä mustenee= haittaa näköä.

MIten asioiden perseellä oleminen haittaa näköä?

Vierailija
11/12 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän myös lähdekritiikkiä

Usein pahimmat työpaikkakiusaajat huutaa koviten

Ja mielenvikaisiakin joukossa on

Osa myös aitoja mutta ei kaikki

Esim se proffa joka sai potkut ja alkoi tehtailla valituksia työpaikan alaisistaan

Vierailija
12/12 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa työpaikoissa lähiaikoina otetaan työntekijöiden joukosta. Ei myöskään ymmärretä, että esimiestyö on kokonaan eri ammatti,johon pitää olla koulutus. Suurin osa esimiesten aiheuttamista ongelmista johtuu osaamattomuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän