Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkavereiden ikävät puheet saavat minut ahdistuneeksi

Vierailija
18.04.2023 |

Haukkuvat jatkuvasti muita ihmisiä milloin mistäkin syystä ja tämä aiheuttaa minussa ylimitoitetun raskaan tunteen ja välillä ahdistusta. Tuntuu että lamaannun.
Miten voisin pärjätä tämän asian kanssa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä haluanko lopun elämääni kuunnella tuollaista?  Olen alkanut tosissani miettimään onko minun pakko vaihtaa alaa sellaiseen, jossa en joudu päivittäin tuollaiseen tilanteeseen.  Se olisi sinällään harmi, koska pidän todella paljon itse työstä jota teen

Vierailija
2/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu mullakin. Työpaikan naiset haukkumassa aina muita tyhmiksi. Aivan varmasti minustakin on puhuttu vaikka ja mitä, kun olen ollut poissa. Naisvaltainen ala, ihanaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko epäakateeminen työpaikka?

Vierailija
4/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekalainen. Itseasiassa ne, jotka ovat akateemisella pohjalla ovat niitä pahimpia tapauksia tässä aiheessa.

Vierailija
5/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemisilla työpaikoilla puhutaan paskaa muista ihmisistä ihan yhtä lailla, hienommilla termeillä vain.

Vierailija
6/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu mullakin. Työpaikan naiset haukkumassa aina muita tyhmiksi. Aivan varmasti minustakin on puhuttu vaikka ja mitä, kun olen ollut poissa. Naisvaltainen ala, ihanaa..

Miten tuota oppii kestämään vuodesta toiseen?

Vierailija
7/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuota oppii kestämään vuodesta toiseen?

Ei sitä opikaan. Siksi aktiivinen työnhaku päällä.

Vierailija
8/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateemisilla työpaikoilla puhutaan paskaa muista ihmisistä ihan yhtä lailla, hienommilla termeillä vain.

Olen teknologia-alalla enkä ole huomannut, että yleisesti puhuttaisi ihmisistä vaan tekniikasta ja urheilusta pääasiassa.

Vierailija
9/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan hoitoalalta

Vierailija
10/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen teknologia-alalla enkä ole huomannut, että yleisesti puhuttaisi ihmisistä vaan tekniikasta ja urheilusta pääasiassa.

Onko paljon naisia?

Vierailija
11/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan hoitoalalta

Ei ole hoitoala, mutta naisia on varmaan 90 % väestä

Vierailija
12/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda miesvaltaiselle alalle. Siellä tehdään töitä, eikä kälätetä turhia. Palkkakin on isompi.

Vierailija
13/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Älä ota kantaa, älä noteeraa. Lukkiudu täysin ulkopuolelle. Se on ainut tapa.

Helppo tietysti näin täältä sanoa, tiedän, mutta itse ollut aikoinaan samasta asiasta ahdistunut töissä. Miten aikuiset voi puhua toisista rumasti ja juoruta kun keskenkasvuiset teinit!! Käytös myös sen mukaista ja aina pitää joku ottaa hampaisiin jota porukalla nälvitään.

Työelämä ei ainakaan vastaa onnellista kansaa-termiä meistä suomalaisista.

Työpaikkaa vahtamalla ei ole parantunut. On vain löydettävä keino itsensä ulkoistamiseen tilanteista.

Vierailija
14/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Kerro asiasta esihenkilölle kertomatta kuka puhuu pahaa. Esihenkilö voisi pitää yhteisen puheen kaikille siitä miten hyvää työilmapiiriä rakennetaan ja että muista pahanpuhuminen selän takana vahingoittaa eniten työilmspiiriä. Tai sitten esihenkilö pyytää työterveyspsykologilta työpajan aiheesta.

Vierailija
15/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa AP 🥺

Todella ikävä työilmapiiri

Vierailija
16/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdas työstö kokemuksia. Nuoret naiset on kaikkein pöhköimpiä nykyään. Mitään ei voi neuvoa kun se on jotain ihme pleininkiä. Vaikea opettaa kun ei voi kertoa miten joku työ tehdään. Sitten alkaa kiukuttelu ja selän takana haukkuminen.

Kyllä se niin on että feminismi on aikamme suurin syöpä.

Vierailija
17/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä räänsylkijöitä kukaan arvosta. Koulusta siirrytään samoin metodein työelämään ja tämä henkilö ei ikinä kasva ja kehity. Hän edelleen luulee olevansa cool kun puhuu ja käyttäytyy kun esiteini. Älyssähän näillä ihmisiilä on vikaa, eikös totta?

Ajattele asia näin ja nosta itsesi tämän käytöksen yläpuolelle. Tehkää muut samoin. Työelämästä täytyy alkaa tekemään kaikille hyvä ja nämä pa...n puhujat on tallattava kun torakat.

Vierailija
18/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tähän vaikuttaa nykyinen somekäyttäytyminen, TV-ohjelmat, yleinen ilmapiiri. Osa porukasta on kasvanut tällaisessa ilmapiirissä ja siitä on tullut normikäytöstä. Kannattaa kuitenkin yrittää tuoda esimiehille ilmi. Toisaalta heissäkin saattaa löytyä samaa ainesta ja asian hoitaminen ei oikein edisty. Oma kokemus on, että vaatii yleensä pidemmän ajan, että saadaan jotenkin tolkkuunsa. Kokonaan kytkettyä sitä ei oikein saa. Ja te, jotka nostatte itseänne ja mielellään painatti toisia alas. Teidän käytös aiheuttaa ahdistusta ja epämiellyttävää ilmapiiriä ihan kaikille siellä olijoille. Eikä loppupeleissä anna hyvää mielikuvaa. Siinä sahataan omaan nilkkaan. Ja valitettavasti tunnistaa tuon akateemisen älykkyyden, joka saa ihmiset luulemaan, että toiset ovat huonompia, tyhmempiä, vähä arvoisempia. Erikoinen kupla, joka näyttää juurikin näin käyttäytyvän typerän puolen ja laskee arvostusta.

Vierailija
19/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama ongelma ja olen lähiaikoina kipuillut aika paljon asian vuoksi. Itse en pysty puhumaan toisista ihmisistä pas**a ja sitte katsomaan heitä silmiin! Itse olen naisvaltaisella hoitoalalla...

Vierailija
20/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pahamaineisessa työpaikassa, jossa on oikeastaan kaikki pielessä. Työ itsessään on kivaa ja itse työpympäristö mukava, mutta yhteisö onkin sitten hyvin mielenkiintoinen. Seksismiä, draamaa ja esimiehetkin käyttäytyvät huonosti ja juntisti joten tukea ei saa mistään. Itse pärjään hengailemalla ongelmattomien ihmisten kanssa ja ottamalla etäisyyttä 80% ihmisistä. Heti jos olen edes kuuntelijan osassa jossain ongelmakeississä niin huomaan rasittuvani huomattavasti.