Onko Tikkurila oikeasti ihan hirveää aluetta?
Jotkut sanoo että alue on nykyään täynnä ongelmia nisteineen ja jengeineen. Ollaan muuttamassa sinne takaisin kolmen vuoden jälkeen. Muutetaan ihan Dixin viereen. Ainakaan kolme vuotta sitten en törmännyt mihinkään kamalaan örveltämiseen tms. Tietenkin joitakin yksittäisiä hörhöjä ollut, mutta ei sen enempää kuin muuallakaan. Mun mielestä Tikkurila on ihan loistava paikka, junalla/busseilla pääsee nopeasti minne vain, lentokenttä vieressä, on tekemistä ja kauppoja, on luontoa jne.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roadman-kulttuuri näkyy ja kuuluu Tikkurilan asemalla.
Miten?
Käy katsomassa niin voit ihan omin silmin todeta minkälaista on. Minä en anna 10 ja 12 v lasteni liikkua Dixin ympäristössä ilman aikuista.
Vierailija kirjoitti:
Kysyy tältä palstalta mistä asuinpaikasta hyvänsä, niin ikinä ei positiivista palautetta ainakaan yli negatiivisen saa. Ei kait mistään mitään lintukotoa löydä, jos haluaa asua lähellä palveluita ja hyvien liikenneyhteyksien päässä esim. työpaikastaan, tai jostain kaupungin keskustasta.
Kauhutarinoita kyllä riittää, mutta kummasti vaan ihmiset suurimmaksi osaksi saa elää häiriöttä, ja selviävät hengissäkin, ennen kuin luonnollisesti kuolevat.
Kysyisin tämmöisiä kysymyksiä ennemmin heiltä, jotka esim. Tikkurilassa asuvat! Eiköhän heillä jonkinlainen alueensa fb-sivusto oo tjn.
Tsemppiä ap, älä usko kaikkeen sontaan, mitä täällä suolletaan!!
Mä asun, ja ihan rehellisesti sanon että meno on kyllä muuttunut. Eikä todellakaan parempaan. Taitaa vaan olla niin, että sama koskee koko pääkaupunkiseutua. Jotain yksittäisiä rauhallisempia alueita on siellä täällä, mutta ihmiset on kuitenkin yleensä sen verran liikkuvaista sorttia, ettei siellä kilometrin säteellä kuitenkaan pelkästään olla, joten lieveilmiöistä saa kyllä kaikki osansa. Mä olen asunut Tikkurilassa ja lähiympäristössä koko ikäni joitain lyhyitä jaksoja lukuunottamatta. Nyt pian 50v ikäisenä mietinnässä ensimmäistä kertaa tosissaan muuttaminen pois koko pk-seudulta lopullisesti. Jos muutetaan, niin riittävän kauas ettei täällä päin tarvitse enää käydä töissä, tai muutenkaan turhan tiheästi. Joskus vaan sukulaisia ja tuttuja tapaamassa. Lasten vuoksi jahkaillaan, kun heillä on koulu ja kaverit. Itse olisin valmis lähtemään vaikka työttömyyden uhallakin. Miehellä ei ole työn puolesta väliä mistä käsin sitä tekee. Ihan kyllä oikeasti täällä on aivan erilaista kuin vaikka vielä 10 vuotta sitten, puhumattakaan sitä aiemmista ajoista. Vuosi vuodelta menee vaan huonompaan suuntaan. Kallistakin on täällä asua ja elää. Oikeastaan ihan järjenvastaista että ei olla jo muutettu pois.
Päivällä dixissä ei välttämättä huomaa mitään erityistä. Työmatkalaisia ja muuta väkeä on paljon. Lounasravintolat täynnä. Ihan perus kauppakeskus/ asemanseutu meininki. Mutta illan tullen tunnelma muuttuu oudon uhkaavaksi ja synkäksi. Joskus tulee melkein pakokauhun omainen tarve päästä nopeasti pois, jos joutuu jotain syystä illalla tuolla käymään (vaikka jos tulen Helsingistä junalla, saatan käydä kaupassa dixissä ja jatkaa kotiin bussilla)
Mites Koivuhaka asuinpaikkana? Onko kokemuksia?