Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luetelkaa nimia jotka edellyttavat vauvalta tiettya ulkonakoa tai luonnetta. Mun on vaikea ksittaa kun sanotaan etta lapselle annetaan nimi sen mukaan .

Vierailija
30.11.2006 |

Mun mielestä kaikki nimet voi antaa kaikille.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tanakanpuoleisia ja lapsi pullea ja selvästi vanhempiensa oloinen, on minusta kyllä ihan tyhmää ristiä esimerkiksi Keijuksi tai Helinäksi tms.

Kyllä se ihmisen olemus ja luonne ihan vauvasta näkyy.

Vierailija
2/23 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nimi pitää antaa 2kk ikään mennessä niin miten siitä luonteesta voi vielä niin varmasti sanoa? Meillä lapsi oli itse rauhallisuus vauvana, nyt tosi vilkas 2-vuotiaana. Jos ajattelee jotain yleistä nimeä tyyliin Johanna, niin mä ainakin tunnen kaiken näköisiä Johanna-nimisiä, ja kaikille se sopii yhtä hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nimet käyvät kaikille, koska kaikkiin nimiin tottuu.

Vierailija
4/23 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyyneelle tyttövauvalle. Esmeraldalla on oltava ruskeat silmät. Roosalla pitää olla vaaleat hiukset. Anna voi olla minkälainen vaan.

Vierailija
5/23 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli myös mieleen esim tuo Keiju. JOs perimä on mitä on,eli vanhemmat isokokoisia samoin kuin puoli sukua ja lapsesta mit' todennäköisimmin tulee isompi kokoinen,en tarkoita edes lihava (vaikka siinäkin aina vaaransa...) vaan vaikka nainen ois 180cm ja isoluinen ja mies 205cm ja hartiat kuin ladon ovet ja he antaisivat tyttärelleen nimen Keiju...?? :)

Ja sitäpaitsi ainoa minun tuntemani Keiju kärsii nimestään kovin. Hän on (jo perimältään) hyvin pyöreä,iso rintainen ja lyhyt..

Muita tällaisia vastaavia voisi olla nimet kuten Myrsky,Hellä,Päivänsäde ym ym

Vierailija
6/23 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä se ihmisen olemus ja luonne ihan vauvasta näkyy.

Alle parikuisesta vauvasta ei näy vielä mitään. Ja jotta voisi ennustaa vauvan tulevan ruumiinrakenteen, koko suvun täytyy sitten olla samaa tyyppiä. Oma äitini tosiaan on pieni ja isäni iso ja me lapset kaikkea siltä väliltä.

Vierailija
7/23 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotenkin vanhempani tiesivät, että voisin silti olla isompi aikuisena, kun koko isänpuoleisessa suvussa on naisetkin minimissään 170-senttisiä, miehet 185. Eli tervettä järkeä saa käyttää ja vanhempien kokoa katsoa.

3

Vierailija
8/23 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Muita tällaisia vastaavia voisi olla nimet kuten Myrsky,Hellä,Päivänsäde ym ym

Ihmiset vaan tuppaavat ajattelemaan ihan tavallisistakin nimistä (Laura, Matti, Mikko), etteivät ne muka sovi tietyn näköisille. Vielä naurettavampaa on pohtia, sopiiko vauvanimeltä kuulostava nimi ihmiselle enää aikuisena... HALOO, kulttuuri muuttuu ja kaikkeen tottuu!!

t.5

Vierailija
9/23 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun hän syntyi, ei nimi passannu paketiin sitten millään. nyt kun 5v kulunut, ei tällE reikäpäälle olisikaan sellainen " hienostelu" nimi käynyt.

Vierailija
10/23 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt puhutaan siitä väri-osasta eikä siitä " reiästä" millä katsotaan

Vierailija
11/23 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalainen perusturvenuijanimi. Siinä olisi kerrankin ollut paikallaan joku Oliverin kaltainen hienostelunimi.

Vierailija
12/23 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit nimetä lapsen esim nimellä Vaavi tai Päivänsäde, Nyytti? Yämmöisiä nimiä annetaan ja minusta siinä ei auta aika eikä mikään että nimi ei sovi aikuiselle.

Vierailija
13/23 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iina ei mun mielestäni sovi millekään tummalle ja tempperamenttiselle, kun taas vaikka Oiva, ei sovi millekään macholle jääkiekkoilijamiehelle.

Vierailija
14/23 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen yhden hyvin tempperamenttisen ja tumman Inan. Hyvin sopii nimi hänelle.

Kaikki on vain kunkin ihmisen mielikuvista kumpuavaa ajattelua.

Vierailija
15/23 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki tuntemani Mikot ovat isoja ja rotevia, Aleksit puolestaan pieniä ja vikkeliä.

Mitäs vielä...

Kukkiin viittaavien nimien omistajat ovat tyttömäisiä ja nättejä, Ukko, Pekka, Veikko jne ovat kuin maalaistalon isäntiä, mukavan leppoisia ja kulkevat rinta rottingilla.

Vierailija
16/23 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jääkiekkoilija siis. TUSKINPA vanhempansa odottivat tuolla nimellä varustetusta pojasta jääkiekkoilijaa, mutta ihan kummasti vaan nimi sopii hänellekin.

Vierailija
17/23 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli musta hassua kun eräs tuttavani sai tytön, jolla oli paksu, tumma, pörröinen tukka ja hänestä puhuttiin " peikkotyttönä" . Minusta se tyttö oli Ronjan ilmentymä. Ja sitten äitinsä kuitenkin antoi hänelle nimeksi Helmi... se oli minusta tosi outo valinta.

Vierailija
18/23 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ei ole niin voimakasta tullut!

Vierailija
19/23 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä jo tässäkin ketjussa tulleet ennakkoluulot (Oiva,Esmeralda jne) kuvastaa vain sitä,että kysyjällä on joku ennakkoasenne,on sitten joku oma tuntema Oiva tai elokuvien Esmeralda,niin jos kirjoittajalle elinpiiriin putkahtaisi tumma ja tulinen jääkiekkoilija Oiva tai pieni,siro vaalea Esmeralda tyttönen,niin aika nopeaa sitä kuitenkin tottuisi ja alkaisi pitämään täysin normaalina :)

Ja sitäpaitsi,jos itse tapaisi tulevan aviomiehensä tai vaimonsa niin paljonko sitä nimeä tuijottaisi?? Jos sitten vaikka olisi se tuleva mies aivan unelma,mutta nimeltään vaikka tää Enzo taimikämuuvaanhassutaikummallinen niin ei siitä välitä :) Kaikkeen tottuu :D:D

Vierailija
20/23 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hoikan ja viehkeän tytön nimi. Ainakaan ei sovi pyöreälle ja lyhyelle.