Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on että jos tilaan paketin pakettiautomaattiin, ei se usein sinne päädy vaan tiskin takaa haettavaksi?

Vierailija
18.04.2023 |

Kertokaa. Onko ne aina niin täynnä vai mitä ihmettä. Todella ärsyttävää

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää se, että kun tilaan läheiseen kauppaan pakettiautomaattiin, se lähetys ei melkein ikinä mene sinne, vaan kauempaa olevaan ruuhkaiseen pääpostitoimistoon. Tästä kaupasta, mihin yleensä paketin osoitan n. 400 m päässä olisi toinen kauppa, jossa myös pakettiautomaatti. Ikinä ne paketit eivät ohjaudu tähän toisen kaupan automaattiin vaan aina sinne tiskiltä noudettavaksi. Ei voi ihan aina olla kumpikin täynnä...

Veikkaan, että ne menevät kuljettajan reitin mukaan. Lähikaupan automaatista menivät aina tiettyyn toiseen kauppaan, minne minulla ei ole mitään asiaa koskaan muuten. Vastakkaisessa suunnassa on iso marketti, mihin ei koskaan käänny, ei edes sinne hyllylle, siellä on posti automaatin lisäksi. Aina veikkailen, että mahtaisiko lähikauppaan tien toiselle puolle mahtua vai tilaanko tuohon markettiin, missä voivat viedä hyllylle, jos ei mahdu automaattiin.

Vierailija
42/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas nimenomaan en halua pakettiani automaattiin, mutta sinne ne usein päätyy.

Tätä tapaa minäkin olen alkanut suosia, eli koska automaattiin tilattu paketti menee minne sattuu paitsi sinne minne tilattu, niin olisi helpompaa hakea se jopa omasta asiamispostista kuin jostakin hevon helkkarista. Valitettavasti Posti ei noudata tätäkään toivetta kuin joskus vahingossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko postin palvelua kehittää niin että esim tilatessa voisi laittaa raksin ruutuun jos haluaa odottaa ylimääräistä kunnes paketti mahtuu johonkin tiettyyn automaattiin. Lyhin matka on olennainen asia, ei se kestääkö pari kolme päivää pitempään.

Niin, mutta tuo olisi asiakaspalvelua ja se on jo halpuutettu pois prosesseista.

Vierailija
44/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta kun näin on käynyt seurannassa on lukenut, että lähetys on ohjattu toiseen pisteeseen automaatin ollessa täynnä. 

Silloinhan se on onnenpotku jos on otettu sinne tiskin taakse, ettei tarvitse jostain hankalasta paikasta 15km päästä hakea.

Minäkin ihmettelen, miksi aloittaja valittaa, kun paketti on tiskin takana, luulisi olevan onnellinen, ettei tarvitse lähteä hakemaan sitä jostain hevon kuusesta, mistä ikinä sitten vapaa automaatti sattuu löytymään.....jospa ei löydykään toiseksi-eikä kolmanneksi lähimmästä paikasta, vasta seuraavasta

Täällä ainakin tiski ja automaatti ovat vierekkäin.

Vierailija
45/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lähellä on useampi automaatti, näiden kanssa pystyy hieman taktikoimaan. Musta tuntuu, että erään valtavan ruuhkaisan marketin automaatit menevät helpoiten täyteen, kun ihmiset tykkäävät valita sen ja käydä samalla muilla ostoksilla. Jonkun hiljaisemman kaupan automaatti saattaa olla parempi. 🤷

Itse asiassa omat empiiriset havainnot kertovat toista eli ruuhkamarketin automaateissa on useimmiten tilaa, koska tavara liikkuu niistä vauhdilla sisään ja ulos. Aina kun olen tilannut mukafiksusti pakettini syrjäisempään smartpostiin niin sepä onkin kiikutettu paljon ruuhkaisempaan noutopisteeseen joko tiskiltä tai automaatista noudettavaksi. Postilla näyttää olevan aivan oma logiikkansa tässä suhteessa. 

Vierailija
46/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko postin palvelua kehittää niin että esim tilatessa voisi laittaa raksin ruutuun jos haluaa odottaa ylimääräistä kunnes paketti mahtuu johonkin tiettyyn automaattiin. Lyhin matka on olennainen asia, ei se kestääkö pari kolme päivää pitempään.

Erinomainen idea asiakkaan kannalta, mutta postin logistiikka on varmaankin eri mieltä. Paketteja ja muita lähetyksiä kuskataan päivätasolla niin hervottoman paljon nykyään, että jemmaustila loppuisi kesken jos odotussysteemi otettaisiin käyttöön. Ja pomot tuskin haluavat kasvattaa kustannuksia vuokraamalla rutkasti lisää varastointitilaa. 

Vierailija
47/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas nimenomaan en halua pakettiani automaattiin, mutta sinne ne usein päätyy.

Tätä tapaa minäkin olen alkanut suosia, eli koska automaattiin tilattu paketti menee minne sattuu paitsi sinne minne tilattu, niin olisi helpompaa hakea se jopa omasta asiamispostista kuin jostakin hevon helkkarista. Valitettavasti Posti ei noudata tätäkään toivetta kuin joskus vahingossa.

Postin nettisivuilta voi käydä asettamassa pisteen, jonne paketit viedään, jos automaatti on täynnä.

Vierailija
48/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimyyntitilaukset ovat varmaan lisääntyneet viime vuosina ja kaupoillakaan ei ole tilaa loputtomasti lisätä niitä lokeroita.  Meidän lähimarketiin pyydetyistä paketeista on vain kerran tarvinnut jouluruuhkan aikaan hakea kauempaa paketti. Ne kyllä palvelevat niin hyvin, että jopa omaan pukuhuoneeseensa ovat  joskus säilöneet  paketteja.

Jokainen voisi tietysti auttaa hakemalla ne omat pakettinsa pian.

Vierailija
49/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postimyyntitilaukset ovat varmaan lisääntyneet viime vuosina ja kaupoillakaan ei ole tilaa loputtomasti lisätä niitä lokeroita.  Meidän lähimarketiin pyydetyistä paketeista on vain kerran tarvinnut jouluruuhkan aikaan hakea kauempaa paketti. Ne kyllä palvelevat niin hyvin, että jopa omaan pukuhuoneeseensa ovat  joskus säilöneet  paketteja.

Jokainen voisi tietysti auttaa hakemalla ne omat pakettinsa pian.

Jotkut paviaanit mielenosoituksellisesti jättävät paketit hakematta ja sitten samat ihmettelee että miksi pakettiautomaatit on täynnä. Täälläkin on sellaisia kommentteja välillä näkynyt.

Vierailija
50/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paketti tulisi pyytämääni paikkaan, hakisin sen viimeistään seuraavana päivänä. Yleensä paketti kuitenkin ohjataan jonnekin aivan muualle, mihin ei ole muuta asiaa, joten paketin nouto viivästyy...

Vierailija
51/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mun suosikkiautomaatti lähi-abc:lla on on usein täynnä, mutta onneksi ne paketit yleensä menee kakkossuosikkiin k-kauppaan, joko automaattiin tai tiskille. Joskus harvoin kauempana olevaan k-kauppaan. Ärsyttävintä on, jos on tilannut monta juttua ja ne menee kaikki eri paikkoihin. Ja juu haen kyllä yleensä aika lailla heti, mutta koska on muutakin elämää niin joskus menee muutama päivä ennen kuin ennätän paketin hakuun

Vierailija
52/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nimenomaan haluaisin pakettini Citymarketin yhteydessä olevalle postin tiskille, koska siellä tulee käytyä muutenkin ruokaostoksilla ja kuljettua ohi monta kertaa viikossa tallille. Valitettavasti joskus vievät "lähimpään vapaana olevaan noutopisteeseen" eli Prisman automaattiin, joka on kilometrimääräisesti kyllä lähinnä mutta jonka suunnalla en käy lähes koskaan. Sinne ei myöskään saa autoa lähellekään vaan pitää kävellä kilometri parkkihallista rakennuksen peränurkkaan automaatille. Todella veemäinen paikka.

Vierailija
53/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos automaatti on täynnä, ne viedään tiskille koska se on nopeinta. Jos ne vietäisiin toiseen automaattiin, se on hidasta. Aiemmin ei ainakaan se kuski voinut tietoja muokata, että saisi sen paketin eri paikkaan, mihin se on määrätty. Kuski siis lukee joka paketin siinä automaatilla, viivakoodin siitä siis. Ja luukku aukeaa mihin se paketti laitetaan. Jos se paketti kuuluu eri pisteeseen, ei se tietenkään avaa mitään luukkua. Siinä pitäisi sitten soittaa johonkin aspaan, että ne muuttaa siellä sitä koodia, että saa paketin sinne. Menee muuten aikaa jo yhdessäkin paketissa, joskus niissä oli jotain virheitä koodeissa. Olin siis itse joskus tuossa hommassa, silloin harvoin oli vielä automaatit täynnä. Silloin muistaakseni niitä joskus tuotiin sitten takaisin postille ja seuraava vuoro kokeili uudestaan josko mahtuisi. Mutta tämä oli ennen koronaa, sen jälkeen taisi lisääntyä pakettiliikenne paljonkin.

Vierailija
54/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatit täyttyy nopeasti. Joskus pakettikuski voi olla laiska ja jättää pakettiautomaatin välistä ja vie suoraan pakettipisteelle kauppaan.

Vierailija
55/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Omapostissa määritelty se numero uno toimituspiste, mutta se sattuu olemaan juuri se, mikä usein on täynnä. 😀 Pitäisi varmaan vaihtaa se johonkin toiseen.

Vierailija
56/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatista voi pistää myös toisen hakemaan eli kätevää niin tarvitse itse lampsia. Voi ihmiskontaktit sentään. Gang stalking kunniaan. Jos muuten se yksi on muka järjestetty sosiaalisuuden takia niin pieleen meni. Alkoi kaikki jo ennen kun oli lapsia tai suhdetta sillä naisella. Ja kuka tomppeli voi uskoa että tuollaista järjestettäisiin "we wanna be friends" periaatteella.

Vierailija
57/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt vähän iloisempaa ilmettä, niin ei kukaan luule että olisi täynnä eks niih. Mistään muusta ei voi mikään johtua.. ikinä niih.

Vierailija
58/66 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin britboxilta, ei edes kysytty mihin paketin haluaa.  Ilmoitettiin vain lähikauppa hakupaijaksi tiskin takaa, kun olisin halunnut paketin  nimenomaan pakettiautomaattiin.

Vierailija
59/66 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilausta tehdessä pitää kirjoittaa osoitekenttään tai muualle tieto kauppiaslähettäjälle tai myyjälle, että onko se Postin noutopiste (tiski) vai Postin automaatti. Sanoilla on eroa. Vai muun firman systeemi. Ja netistä pitää tarkistaa vielä tiedot ja vaihtoehdot, osoitteet. Mitä kauppias/myyjä/lähettäjä myös merkitsee pakettiin, voi vaikuttaa. Kokeneempi osaa Postin tarrat ja ja systeemit, paketin ohjaukset. Mitä vaihtoehtoja on myös saatavilla noudoksi. Onko ruuhka-aika kuten jouluna vai normaali aika. Entä onko automaatit usein täynnä, vilkas alue.

Vierailija
60/66 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatit usein täynnä. Eli onko kaupassa vaihtoehtona Matkahuolto, Schenker ja muita vaihtoehtoja. Kirjemaksulla ei kannata yrittää, ottaa suoraan paketin maksun, se on muuten kallistunut. Pienverkkokauppiailla on usein vain posti vaihtoehto (paitsi joillakin onneksi muutakin), jolloin itse kirjoitan osoitekenttään sen haluamani noutopisteen (ei automaatti) suoraan, valitsen sen. Yksi kauppias kyseli silti oman osoitteeni ja paketti meni kauas, onneksi siitä on aikaa. Muille käy yleensä tuo suoraan kenttään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi