Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on että jos tilaan paketin pakettiautomaattiin, ei se usein sinne päädy vaan tiskin takaa haettavaksi?

Vierailija
18.04.2023 |

Kertokaa. Onko ne aina niin täynnä vai mitä ihmettä. Todella ärsyttävää

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vievät usein suoraan postin toimipisteeseen vaikka automaatti ei olisi täynnä.

Siis kyseisessä kaupassa on todella iso automaatti mutta eivät jaksa sitä täyttää vaan vievät vaan kaikki paketit sinne kaupan puolelle.

Vierailija
22/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, on täynnä kun tilaajat eivät hae pakettejaan kuin viimetipassa.

Mistä tiedät että eivät hae? Lähetyksiä voi olla liikaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erehdyin yhden kerran tilaamaan lähiautomaattiin,meni 4km päähän josta ei ollut apua.Yleensä tilaan kauppareissuille Prisman automaattiin joka ei ole koskaan täynnä.

Mistä tiedät? Et kai suljettuihin lokeroihin sisälle näe?

Vierailija
24/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä vievät usein suoraan postin toimipisteeseen vaikka automaatti ei olisi täynnä.

Siis kyseisessä kaupassa on todella iso automaatti mutta eivät jaksa sitä täyttää vaan vievät vaan kaikki paketit sinne kaupan puolelle.

Tuosta pitäisi palautetta pistää.

Vierailija
25/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti välittää sinusta.

🤣👍👍👍

Vierailija
26/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta kun näin on käynyt seurannassa on lukenut, että lähetys on ohjattu toiseen pisteeseen automaatin ollessa täynnä. 

Kertaakaan ei ole näin käynyt, kun olen tilannut paketin Matkahuollon tai Postnordin kautta. Postin järjestelmät ovat avuttomia, tai heillä ei tarpeeksi varastotilaa, joten niiden pakettien on liikuttava eteenpäin, ja jos automaatti sattuu olemaan täynnä niin se viedään hakupisteeseen. Luulen että muilla toimijoilla järjestelmä näyttää, että jos automaattiin ei mahdu sen kokoista pakettia, niin se odottaa varastolla siihen asti, kunnes automaatista vapautuu tilaa. Mieluummin odotan pari päivää, kuin haen kilometrien päästä painavan paketin, jonka olen tilannut automaattiin. Postin kanssa tätä riskiä ei voi ottaa, jos ei omista autoa, joten fiksumpi käyttää muita kuljetusfirmoja, jos mahdollista.

Vierailija
27/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja itselläni syynä viimetipassa hakemiseen on se, ettei pakettia ole toimitettu lähiautomaattiin vaan jonnekin kauempana olevaan automaattiin suunnalle mihin ei ole koskaan muutoin tarvetta edes mennä. Tai sitten automaatti on sellaisessa paikassa, jossa on todella typerät aukioloajat. Jos paketti tulee sinne minne olen sen halunnutkin tulevan niin samana päivänä tulee haettua.

Vierailija
28/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät että eivät hae? Lähetyksiä voi olla liikaakin.

Ei lähetyksiä voi olla liikaa, palvelukapasiteetti on vain alimitoitettu.

Vierailija
29/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkisuunnistus on minullekin uusi kiva harrastus. Pazka zyzteemi

Vierailija
30/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullista olisi että tuovat kotiin jos eivät onnistu lupaamaansa.

Vierailija
31/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut eivät hae paketteja automaatista tai sinä olet varannut automaattia pitkään.

Haen poikkeuksetta samana, viimeistään seuraavana päivänä.

Itsellä on muutaman kerran käynyt niin, että saapumisilmoitus on tullut myöhässä ja noutoaikaa on jäljellä vain 1-2 päivää.

Vierailija
32/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta kun näin on käynyt seurannassa on lukenut, että lähetys on ohjattu toiseen pisteeseen automaatin ollessa täynnä. 

Kertaakaan ei ole näin käynyt, kun olen tilannut paketin Matkahuollon tai Postnordin kautta. Postin järjestelmät ovat avuttomia, tai heillä ei tarpeeksi varastotilaa, joten niiden pakettien on liikuttava eteenpäin, ja jos automaatti sattuu olemaan täynnä niin se viedään hakupisteeseen. Luulen että muilla toimijoilla järjestelmä näyttää, että jos automaattiin ei mahdu sen kokoista pakettia, niin se odottaa varastolla siihen asti, kunnes automaatista vapautuu tilaa. Mieluummin odotan pari päivää, kuin haen kilometrien päästä painavan paketin, jonka olen tilannut automaattiin. Postin kanssa tätä riskiä ei voi ottaa, jos ei omista autoa, joten fiksumpi käyttää muita kuljetusfirmoja, jos mahdollista.

Täällä ainakin lähin Matkahuollon ja PostNordin yhteinen automaatti on niin pieni, ettei paketti mahdu sinne koskaan. Matkahuollon paketit menevät muutaman kilometrin päähän ja PostNordin ihan minne sattuu, viimeksi naapurikaupunkiin jonkun pienen K-kaupan tiskille.

Vierailija
33/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloinhan se on onnenpotku jos on otettu sinne tiskin taakse, ettei tarvitse jostain hankalasta paikasta 15km päästä hakea.

Minäkin ihmettelen, miksi aloittaja valittaa, kun paketti on tiskin takana, luulisi olevan onnellinen, ettei tarvitse lähteä hakemaan sitä jostain hevon kuusesta, mistä ikinä sitten vapaa automaatti sattuu löytymään.....jospa ei löydykään toiseksi-eikä kolmanneksi lähimmästä paikasta, vasta seuraavasta

Vielä helpompaa olisi ottaa itse paketti siitä samasssa liiketilassa olevasta automaattilokerikosta, johon se on tilattu, eikä jonottaa kunnes kaupan kassa vapautuu palvelemaan posti-asiakkaita.

Vierailija
34/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakisivat varmasti pakettinsa heti, mikäli se joskus tulisi siihen lähellä olevaan tai päivittäisen kulkureitin varrella olevaan automaattiin johon se on tilattu.

Vierailija
35/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi syyttää ihmisiä liian myöhään hakemisesta, kun on annettu tietty aika jolloin sen voi hakea. Jos ajaksi on määritelty se viikko, on täysin sallittua hakea paketti viikon viimeisenä päivänä - mitä se määritelty aika muuten tarkoittaisi?

Kaikki eivät asu sen automaattinsa lähellä, eikä kaikilla ole omaa autoa. Jotkut käyvät asioilla kerran viikossa ja hoitavat kaiken samalla reissulla.

Vierailija
36/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käynyt useamman kerran myös Matkahuollon/Postnordin automaatin kanssa niin, että se on ollut täynnä. Silloin paketti on ohjautunut lähimmälle Ärrälleni.

Vierailija
37/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähellä on useampi automaatti, näiden kanssa pystyy hieman taktikoimaan. Musta tuntuu, että erään valtavan ruuhkaisan marketin automaatit menevät helpoiten täyteen, kun ihmiset tykkäävät valita sen ja käydä samalla muilla ostoksilla. Jonkun hiljaisemman kaupan automaatti saattaa olla parempi. 🤷

Vierailija
38/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas nimenomaan en halua pakettiani automaattiin, mutta sinne ne usein päätyy.

Vierailija
39/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten se paketti menee jonnekin helkkarin kuuseen haettavaksi.

Vierailija
40/66 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko postin palvelua kehittää niin että esim tilatessa voisi laittaa raksin ruutuun jos haluaa odottaa ylimääräistä kunnes paketti mahtuu johonkin tiettyyn automaattiin. Lyhin matka on olennainen asia, ei se kestääkö pari kolme päivää pitempään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi