Pitääkö mun vaan yrittää ymmärtää
Moi! Olen lähes kolmekymppinen nainen ja tilanne on se, että sairastan yhtä naistentautia, jonka takia kärsin päivittäisistä kivuista. Lääkäri sanoi mulle, että lasten suhteen ei kannata odottaa edes yhtä vuotta, että valmistun. Että heti leikkauksen jälkeen yrittämään. Mulla ja mun miehellä on noin kolmen vuoden suhde. Asutaan eri paikkakunnilla. Olen yrittänyt tehdä miehelle selväksi, että tämä on mun ainoa mahdollisuus tulla äidiksi. Hän on kuitenkin sitä mieltä, että ei olla valmiita, meillä on vielä opittavaa toisistamme. Onko se sitten niin, että vaikka tämä olisi minun ainoa mahdollisuus tulla äidiksi, ei kannata yrittää vain sen vuoksi? Pitäisikö miehen ymmärtää tilanne paremmin, vaikka meillä onkin ollut viime aikoina vähän haastavaa toistemme kanssa?
Kiitos
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, mitä lähipiiriä kuullut, että miehet eivät oikein tajua ajan kulumisen vaikutuksia tässä asiassa. Johtuu ehkä siitä, että ei vaan kiinnosta vastakkaisen sukupuolen kroppa tieteellisessä mielessä. Ei heidän ole oikein koskaan tarvinnut miettiä, että kello tikittää. He voivat saada sen lapsen ihan minkä ikäisenä vain, kunhan pari on tarpeeksi nuori. Enkä sano tätä mitenkään pahalla, vaan ymmärrän myös miehiä tässä asiassa. Ei ole vaan ajatellut asiaa naisen kannalta.
Naisethan ne ei tunnu edes tietävän miten se miehen värkki toimii, jotkut esimerkiksi tuntuvat kuvittelevan, että mies hallitsee elintään puhtaasti mielen voimallaan ja ellei se ponnahda tarvittaessa ylös niin mies tekee sen tahallaan.
Raastava tilanne, olen pahoillani. Miehesi ei ehkä halua koskaan enää lapsia. Ei vaan sinun menettämisen pelossa uskalla myöntää. Keskustele asiasta niin, että hän tajuaa. Valmistaudu tekemään lapsi yksin. Minulla oli kaveri, joka halusi ainoastaan lapsen, muttei miestä riesakseen. Hän toteutti sen ja oli onnellinen ratkaisustaan. Vaikeita asioita.
Toivon sinulle onnea ja onnellisuutta mihin ratkaisuun sitten päädytkään.