Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei Suomessa ole eutanasiaa?

Armonlahja
17.04.2023 |

Kuitenkin niin paljon epätoivoa ja turhaa kärsimystä minkä voisi lopettaa ilman häpeää ja nöyryytystä. Ajatelkaa nyt kuinka paljon onnellisempi lopputulos olisi.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkärit kokevat eutanasian ongelmana, tarvitaan työhön toiset tekijät. Potilas saa kieltäytyä hoidosta ja lähteä vaikka kotiinsa kuolemaa odottamaan nykyäänkin, eikä siinä lääkärin etiikka häiriinny. Parempi olisi, jos voisi sanoa sairaalassa, että nyt riittää ja tilata taksin eutanasiaklinikalle. Tai mikä sen paikan nimi sitten olisikin.

Vierailija
42/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suomessa eutanasia sallittaisiin niin sinne varmasti olisi tunkua.

Itse masentuneena hakisin heti eutanasian itselleni koska olen niin nynny etten itse uskalla päättää omia päiviäni.

M30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanjavis on huuhme, lääkäri määrää lääkkeet ja eutanasia lailliseksi.

Vierailija
44/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse masentuneena hakisin heti eutanasian itselleni koska olen niin nynny etten itse uskalla päättää omia päiviäni.

M30

Tuossa tapauksessa kyseessä olisi avustettu kuolema, ei eutanasia. Ja silloinkin sinun pitäisi itse olla aktiivinen toimija.

Vierailija
45/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkärit kokevat eutanasian ongelmana, tarvitaan työhön toiset tekijät. Potilas saa kieltäytyä hoidosta ja lähteä vaikka kotiinsa kuolemaa odottamaan nykyäänkin, eikä siinä lääkärin etiikka häiriinny. Parempi olisi, jos voisi sanoa sairaalassa, että nyt riittää ja tilata taksin eutanasiaklinikalle. Tai mikä sen paikan nimi sitten olisikin.

Joo, eutanasia Jouko/sons.

Tappamista ammattitaidolla.

Vierailija
46/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30

Tuossa tapauksessa kyseessä olisi avustettu kuolema, ei eutanasia. Ja silloinkin sinun pitäisi itse olla aktiivinen toimija.

Aijaa minä olen luullut että se menisi niin että sanon lääkärille että haluan eutanasian, sitten kirjoitan suostumuslaput jonka jälkeen saan jonkun myrkkyruiskeen ja pääsen pois tästä surkeasta yhteiskunnasta lopullisesti.

M30

Vierailija
47/55 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän sitä eutanasiaa ei voi saada vaikka morfiinilla? Ai niin, koska siitähän tulis riippuvaiseksi. 

Vierailija
48/55 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän sitä eutanasiaa ei voi saada vaikka morfiinilla? Ai niin, koska siitähän tulis riippuvaiseksi. 

Siihenhän voi pahimmassa tapauksessa kuolla!

Vierailija
49/55 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

masentuneet narkit voi ruiskuttaa ilmaa suoniinsa

Vierailija
50/55 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on erttisesti kiistanalainen asia, mutta kyllä siitä koko ajan keskustellaan niin tilanne voi muuttua

Kun ajattelee kaikkia syrjäytyneitä nuoria jotka elävät subutexilla ja keskikaljalla niin kyllä herää ajatus miten armollisempaa olisi antaa nukkua pois.

Vierailija
51/55 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä se linkki. Palliatiivisen lääketieteen professori Reino Pöyhiän kirjoitus, lukekaa:

https://www.duodecimlehti.fi/duo16220

Heti jo otsikko tökkii, etten viitsi lukea. Taas pitää lääkärin päästä päättämään jonkun toisen ihmisen elämästä ja kuolemasta. Ihmisen itse pitäisi päättää omasta kuolemastaan ja lääkärin rooli on tehdä lääketieteellinen toimenpide ja eettisesti lisäämättä kärsimystä.

Vierailija
52/55 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saamattomuuden multihuipentuma jos ei itseltään saa henkeä pois ilman yhteiskunnan apua?

Tähän saamattomuuden multihuipentumaan voit tutustua kun makaat täysin toimintakyvyttömänä kuolemaisillasi sängyssä täysin toisten ihmisten armoilla. Ei liiki kädet, ei liiku jalat, ei toimi keho.

Sitten voit päivittää nykyisen lapsellisen uhoavan ja typerän näkemyksesi.

Juuri näin!

Vierailija
53/55 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks Jotku protestantit sallii itsarin, esim jos on äärimmäisen sairas. Ja jotkut ei. Katolisuudes jyrkkä ei. Luther tuumi, että mikään ei häntä niin riemastuta, kuin ennenaikainen kuolema, sen hän ottaa vastaan mielumsimpana lahjanaan, tietäen sitä kautta pääsevänsä Jumalan lapsen perillisen asemaan taivaassa. Ja pois tästä paholaisen maailmasta. Et, miks jotku vastustaa ja, jotku myötää? Jumalan armon varas itsariin päätyvä pn loppupelistä.

Vierailija
54/55 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Osa tarvitsee sen vanhana ja sairaana, osa ei. Jos teoriassa (ei tosissaan) tulisi ydinlaskeuma ja kova säteily, voisi nopeastikin tarvita kuolinkapselin vedellä nieltynä. Koska nukutushan ei kaikkia pelastaisi tai auttaisi. Onneksi nyt ei taida tuulla mistään tai ole sitä näkyvissä. 

Vierailija
55/55 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vaikea asia, johon on mahdotonta sanoa mitään tyhjentävää. 

Suomessa on lemmikkieläimillä tämä oikeus, omistajan niin halutessa/määrätessä.

Elämän lopettaminen tuntuu suurelta päätökseltä eläintenkin kohdalla, saati ihmisen. Toisaalta, monet tuskissaan kärsivät ihmiset anelevat pääsyä pois.

Lääkärit ovat avainasemassa. Voin vain kuvitella miltä heistä tuntuisi, jos pitäisi työnkuvaansa sisällyttää tällainen ''hoitomuoto''. Tai toimenpide - miksikä se edes määriteltäisiin?

Omaisten osa on vähintään yhtä vaikea. Katsoa läheisen ihmisen pitkittyvää kärsimystä, toisaalta olla tekemässä päätös lopettaa ihmisen koko elämä.

Miten haluaisin omalla kohdallani toimittavan? Sitä ei voi tietää ennen kuin tilanne on käsillä. Hoidoista luultavasti kieltäytyisin. En siis ainakaan haluaisi elämääni pitkitettävän.