Onko 182/61 kg nainen teistä alipainoinen???
Kommentit (78)
Oletko muuttanut ruokavaliota, jotkut ruoat on allergeenejä, ja sitten on elimistö vikatilassa, koska poistaa vaaralliseksi olettamiaan ruoka-aineita, joutuu sitten säätämään sopiviin ruoka-aineisiin.
Vierailija kirjoitti:
Sopiva paino on naiselle! Ole sinut kroppasi kanssa!
Laskureilla laskettuna alipainoinen. Eihän se kuitenkaan haittaa, jos ihminen on painoonsa tyytyväinen ja siinä on hyvä olla.
Pituus ja ruumiinrakenne on ihmisillä normaalijakauman mukaan, myös painoindeksi. Kaikki eivät vaan ole siellä keskiarvon paikkeilla ollessaan omassa ideaalipainossaan.
Osa on pitkiä ja hoikkia, jotkut ovat erityisen pitkiä ja hoikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopiva paino on naiselle! Ole sinut kroppasi kanssa!
Laskureilla laskettuna alipainoinen. Eihän se kuitenkaan haittaa, jos ihminen on painoonsa tyytyväinen ja siinä on hyvä olla.
Indeksin mukaan alipainoinen voi ihan hyvin olla omassa ideaalipainossaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osannet käyttää painoindeksilakuria?
Lievä alipaino kyseessä.
Osaan mutta useampi lääkäri on ollut eri mieltä että olenko vai enkä ole alipainoinen siksi kysyin täältä.
Painoindeksi ei ole edes tarkoitettu yksilötasolla käytettäväksi vaan populaatioon. Sitä kumminkin käytetään, kun ei muuta ole.
Veikkaan että jos on useampi lääkäri ollut sitä mieltä ettet olisi alipainoinen niin sitten et olisi, sanoi painoindeksi mitä tahansa. Moni kun tuijottaa sokeasti siihen indeksiin.
No esim teininä painoin 73kg, ja en silloin palellut näin kamalasti. Mutta söin silloin päivittäin roskaruokaa joten olin vähän pullea. Sitten kun aloin syödä terveellisesti siinä 24-26v aloin laihtua, ja oli ehkä vähän stressiäkin. Nyt en tiedä enää miten voisi lihottaa kun syön terveellisesti ja ruokavaliossani on kyllä öljyjä esim pähkinöitä mutta en saa niilläkään painoa.t. ap
Kerroit ylempänä palelevasi? Se kyllä viittaisi siihen, että et saa tarpeeksi ravintoa. Olin nuorempana todella laiha, söin huonosti ja aivan liian vähän. Palelin silloin aina, kesälläkin. Nykyään olen suht. normaalipainoinen, mutta palelu alkaa heti, jos jää ateria väliin tai sen on liian kevyt esim. pelkkä salaatti tai voileipä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon mielummin vähän alipainoinen kuin tavis tai ylipainoinen. Alipaino ongelma on meinaan ratkaistu jo yhden viikon allinclusive risteilyllä. Naisen pituudeksi 181 senttiä on aika lailla täydellinen itselleni. Ja vähän nälkäkurjen näköinen olemus on todella kaunista. Siltä naisella löytyy tahdonlujuutta ja eleganssia.
Syön ihan normaalisti, mutten liho
Käsittääkseni vaihdevuodet korjaavat asian. Mutta tosiaan, Kilo lisää riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän alipaino ole mielipidekysymys. Sen, onko normaali- ali- vai ylipainoinen voi laskea netissäkin bmi-laskurilla. Mulla ei nuorena paino noussut vaikka teki mitä, mutta vähän ennen kolmeakymppiä saavutin maagisen normaalipainon rajan ihan itsestään. Toiset on vaan luonnostaan hoikkia, ja jos et kerran riudu ja näänny, niin ota ilo irti, äläkä kysele täältä junttien mielipiteitä.
En tunne nälkää mutta mulla on esim ihme oireita, esim jääklymät kädet, palelen helposti, joskus huimaa. Silloin kuin painoin 73 ei ollut näitä oireita.
Palelee helposti kun ei ole ihonalaisrasvaa, huimaa satunnaisesti jos on hyvä matala verenpaine.
Olen tässä miettinyt miten voisin helposti lihota kun en halua syödä roskaruokaa .
Maitokahvia ja -kaakaota kunnon maitoon, mehuja. Leivän päälle jotain tuhtia. Näillä mulla nousee paino kuin raketti.
Minuakin palelee ja kädet on kuin jääkalikat jos paastoan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
182cm ei ole nainen. Hyi
Miten olet noin ilkeä? Pitkä nainen on näyttävän näköinen.
Huono itsetunto. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lievä alipaino kyseessä.
Osaan mutta useampi lääkäri on ollut eri mieltä että olenko vai enkä ole alipainoinen siksi kysyin täältä.
Painoindeksi ei ole edes tarkoitettu yksilötasolla käytettäväksi vaan populaatioon. Sitä kumminkin käytetään, kun ei muuta ole.
Veikkaan että jos on useampi lääkäri ollut sitä mieltä ettet olisi alipainoinen niin sitten et olisi, sanoi painoindeksi mitä tahansa. Moni kun tuijottaa sokeasti siihen indeksiin.
No esim teininä painoin 73kg, ja en silloin palellut näin kamalasti. Mutta söin silloin päivittäin roskaruokaa joten olin vähän pullea. Sitten kun aloin syödä terveellisesti siinä 24-26v aloin laihtua, ja oli ehkä vähän stressiäkin. Nyt en tiedä enää miten voisi lihottaa kun syön terveellisesti ja ruokavaliossani on kyllä öljyjä esim pähkinöitä mutta en saa niilläkään painoa.t. ap
Kerroit ylempänä palelevasi? Se kyllä viittaisi siihen, että et saa tarpeeksi ravintoa. Olin nuorempana todella laiha, söin huonosti ja aivan liian vähän. Palelin silloin aina, kesälläkin. Nykyään olen suht. normaalipainoinen, mutta palelu alkaa heti, jos jää ateria väliin tai sen on liian kevyt esim. pelkkä salaatti tai voileipä.
Noh, normaalisti syön usein näin
Aamupala.
2 leipää juustolla ja kurkulla, kahvia ja maito, joku hedelmä, usein banaani
Ennen ateriaa saatan napsia jotain, esim pähkinöitä tai hedelmän, jugurtin
Lounas: Tänään esim. kanaa ja nuudeleita, kasviksia, pari leipää ja kurkkua leivän päällä
Illallinen: 3 munan nakkimunakas, lasi maitoa
Ennen nukkumaanmenoa saatan myös napsia jotain taas esim jugurttia, pari leipää, jotain makeaa joskus
Mielestäni tunnen oloni ihan kylläiseksi koko ajan tälläisellä syönnillä mutta sitten ongelma että kävelen ainakin 10 000 askelta joka toinen päivä joten pitäisi kai syödä taas enemmän mutta ei ole vaan nälkä.
t. ap
Vierailija kirjoitti:
182cm ei ole nainen. Hyi
Keksitkö vasta nyt sen olevan mittayksikkö?
Innostu pastasta? Kokeile erilaisia ja syö isoja annoksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lievä alipaino kyseessä.
Aamupala.
Lounas: Tänään esim. kanaa ja nuudeleita, kasviksia, pari leipää ja kurkkua leivän päällä
Ennen nukkumaanmenoa saatan myös napsia jotain taas esim jugurttia, pari leipää, jotain makeaa joskus
Mielestäni tunnen oloni ihan kylläiseksi koko ajan tälläisellä syönnillä mutta sitten ongelma että kävelen ainakin 10 000 askelta joka toinen päivä joten pitäisi kai syödä taas enemmän mutta ei ole vaan nälkä.
t. ap
Periaatteesa tarvitset yli 3000 kcal päivässä, että alkaa paino nousta, Vehnää jos laskee tarve puoli kiloa päivässä kuiva-aineena, tulee 1700 kcal eli leipää , makaroni, nuudeli tulee valmiina enemmän, saattaa tulla jopa kilo, kana höttöä, sitä enemmän, tai vaihtaa sikaa, nautaa. Kurkku tyhjää, täyttää, mutta ei energiaa, vähentäisin, ja jos nyt menee nopeasti ns. läpi ruoka, se ei imeydy, kokeilee eri tavoin mikä tuntuu toimivan. Lasket mitä syöt, ja nostat määriä jos jää alle.
Uudella painoindeksilla merkittävä alipaino.
Itse olen 158 cm pitkä. Kun painoin 42,5 kiloa. Palelin minäkin usein ja kädet oli kylmät.
Nyt lihavampi eikä palella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lievä alipaino kyseessä.
Aamupala.
t. ap
Rasvaista kalaa leivän päälle, kanaan ja nuudeleihin reippaasti oliiviöljyä. Muutenkin oliiviöljyä jokaiseen ruokaan mihin se vaan käy. Tummaa suklaata reippaasti. Joku herkku kuten jogurttijäätelö kermavaahdolla päivittäin. Jollet syö nälkään niin syö herkkuja ruokahaluun.
Kerma yleensä on hyvä nostamaan painoa. Ehkä myös leivos tai viineri päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Uudella painoindeksilla merkittävä alipaino.
Itse olen 158 cm pitkä. Kun painoin 42,5 kiloa. Palelin minäkin usein ja kädet oli kylmät.
Nyt lihavampi eikä palella.
Jos et käyttäisi tuota "lihavampi" sanaa kun ei se ole oikea sana tässä keskustelussa.
Ei.
Muistan kun 178cm kaveri (mies siis) selitti joskus ennen inttiä painavansa 59kg ja löimme vetoa kun olin varma siitä että näiden vaaka näyttää päin helvattua.
Se ei ollut edes mikään soijapoika jolla teepussinnarut roikkuvat hartioista mutta eikö vaan lukema osoittautunut oikeaksi kun se näytti lääkärintarkastuksen tulokset.