Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi suhde ja ongelmia

Turhaan suhteessa?
17.04.2023 |

Olen juuri aloittanut suhteen ihanan miehen kanssa, mutta ongelmia on jo tullut:

Mies ei esim halua että kosken häneen yöllä hellyyttely mielellä (kun olen yökylässä niin mies kääntää kylkeä ja nukkuu), ei halua oikeastaan edes seksiä ja jos haluaa niin se on vain omien tarpeidensa tyydyttämistä.

Mies ignooraa minua kun olemme yhdessä. Silloin tällöin hän oma aloitteisesti tulee pusuttelemaan minua. Jos puhun ja hän tekee jotain muuta niin hän käskee minua olemaan hiljaa.

Mies ei ole paljoa seurustellut ja seksi ei ole erityisen hyvää. Onko käytöksen syy epävarmuus vai mikä? Harmittaa kun itse yritän olla aurinkoinen ja mukava hänelle.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tämän palstan kirjoittajien tasoa. Tuon edellisenkin. Kirjoittajien iästäkään ei ole mitään tietoa, mutta elämänkokemusta ilmeisen niukasti.

Minun mielestäni panostaminen on sen osoittamista, että toinen on tärkeä sanoin ja teoin. On myös hyväksi sanoittaa omia tuntemuksia ja toiveita sekä kysyä toisen toiveista.

Toihan mies on passiivis-aggressiivinen. Kyseessä ei ole vuosikymmeniä yhdessä ollut pari vaan deittailu vaiheessa oleva pariskunta. Ymmärtäisin lasten ollessa mukana kuviossa ettei ihan niin herkästi lähdetä. Lapsettomana lähteminen käy päinsä. Väännä tohon 2-4 nappulaa..

Vierailija
62/74 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinisuhteenne on edennyt niin sanotusti perse edellä puuhun.

Ainoa jännitysmomentti tässä on enää se, milloin rytisee alas ja kuinka kovaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On selvää, että paljon keskusteluja tällainen suhde vaatii. Mutta oliko nyt ihan tarkalleen ottaen niin, että mies vaatii suuseksiä vai nauttiiko hän vain siitä, että nainen sitä antaa. Minusta on eri asia. Nyt vaan keskusteluja noissa seksiasioissakin. Ajatuksia ei osaa kukaan lukea. Jos toiveiden sanoittaminen ei auta, niin sitten tilanne on eri. Minulle ei olisi suhteen kynnyskysymys saanko suuseksiä, mutta jos jäisin kerta toisensa jälkeen ilman tyydytystä, niin se olisi. Varsinkin jos asiasta olisi keskuteltu minkälaisia toiveita minulla on.

Vierailija
64/74 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On selvää, että paljon keskusteluja tällainen suhde vaatii. Mutta oliko nyt ihan tarkalleen ottaen niin, että mies vaatii suuseksiä vai nauttiiko hän vain siitä, että nainen sitä antaa. Minusta on eri asia. Nyt vaan keskusteluja noissa seksiasioissakin. Ajatuksia ei osaa kukaan lukea. Jos toiveiden sanoittaminen ei auta, niin sitten tilanne on eri. Minulle ei olisi suhteen kynnyskysymys saanko suuseksiä, mutta jos jäisin kerta toisensa jälkeen ilman tyydytystä, niin se olisi. Varsinkin jos asiasta olisi keskuteltu minkälaisia toiveita minulla on.

Minkä takia tapailuvaiheessa olevaa kannustetaan sanoittamaan melkolailla randomin tunteita? Just tää on toksista feminiinisyyttä. Ainoastaan naisen pitää hoivata miestä oikealta ja vasemmalta. Miehen luulisi itse motivoituvan itsensä ilmaisuun, mikäli tahtoo jatkaa nykyisessä suhteessa.

Vierailija
65/74 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia tapailuvaiheessa olevaa kannustetaan sanoittamaan melkolailla randomin tunteita? Just tää on toksista feminiinisyyttä. Ainoastaan naisen pitää hoivata miestä oikealta ja vasemmalta. Miehen luulisi itse motivoituvan itsensä ilmaisuun, mikäli tahtoo jatkaa nykyisessä suhteessa.

Näinpä. Tuo edellinen kirjoittaja ajattelee, että mies ei nyt vain osaa käsitellä tunteitaan, koska on mies. Naisen kuuluu ottaa vastaan kaikkea pskaa ja ymmärtää toista, koska se on mies. Naisen kuuluu ohjata miestä oikeaan suuntaan sanoittamalla tunteita. Voi luoja🤦 Mies ei ole lapsi.

Vierailija
66/74 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kysymyksessä ei olekaan ihana mies, vaan että ap:stä on ihanaa että on mies. Ihan mikä tahansa tai millainen tahansa mies.

Veikkaisin että tämä kyseinen mies on komea. Tai siis komeampi kuin mihin aapeella normaalisti on ollut mahkuja. Siksi roikkuu miehessä vaikka jollain tasolla ymmärtääkin että suhde on tuhoon tuomittu.

Tämä vaikutelma itsellekin syntyi. Vaikuttaa, että ap haluaa roikkua suhteessa ja pitää kiinni luomastaan haavekuvasta hinnalla millä hyvänsä.

Vierailija
67/74 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä ongelma selvinnyt jo ensimmäisessä kommentissa.

Vierailija
68/74 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun aviomieheni voisi olla hieman kuvatun kaltainen. Hän haluaa nukkua rauhassa ja häiriintyy kaikesta mahdollisesta nukkuessaan. Nyt olen sopeutunut siihen, että hän nukkuu eri huoneessa. Hyvä uni on kuitenkin tärkeää meille kaikille. Hän myöskin toivoo, ettei häntä keskeytetä "turhaan", jos hän esim. lukee. Ja saattaa töksäyttääkin jotain. Olemme olleet naimisissa yli 20 vuotta. Edelleen saatan pahoittaa mieltäni näistä jutuista, mutta kyllä voin sanoa hänen olevan minulle rakas. Hän ei osaa kovin hyvin validoida toisten tunteita. Toisinaan kuvittelen hänellä olevan autismin kirjon piirteitä. Muuten hän on älykäs, fiksu ja hyvin toimeentuleva.

Kiitos kommentista. Panostan vielä suhteeseemme ja katson minne se etenee

Teet kuten itse parhaaksi näet. Mies ei tuosta sen kummemmaksi tule muuttumaan. Ei ainakaan sinun toivomaasi suuntaan.

Vierailija
69/74 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paskapuhetta, että naiset luulevat olevansa taitavia tunteidensa ilmaisussa. Tosi monet kuvittelevat miesten olevan ajatusten lukijoita ja nainen voi olla hiljaa kertomatta, milä mättää. Kyllä sen pitää avata suunsa, jolla ongelma, eikä vain odottaa, että toinen tajuaisi itsestään. Mutta jatkakaa samaan tapaan, niin hyvä tulee. Vaihtakaa sitä mukaan miestä, kun ukko ei tajuakaan jokaista ailahtelevaa mielenlikettänne.

Vierailija
70/74 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun neuvoni: a) kysy miehesi edelliseltä tai edellisiltä kumppaneilta, millainen hän on, ja b) tutustu tarkkaan hänen lapsuusperheeseensä ja arvioi, millaiset ihmissuhteet siellä vallitsevat. Jos mitään ongelmia ei ole, saatat hitusen kärsien jaksaa hänen rinnallaan; jos ongelmia on, usko viisaampiasi ja lopeta suhde, vaikka kuinka kirpaisisi, sillä myöhemmin kirpaisee moni muukin asia.

(Terveisin eräs, joka katkerasti katuu omaa typeryyttään nyt, kun tunnekylmyyteen ja henkiseen väkivaltaan ajoittain kykenevä, juuri entiseksi jäänyt mies sekoittaa paitsi omani myös lapseni pään - eivätpä hänen toimintatavat yllättäen sitten rakkauteni voimasta parantuneetkaan...)

Vierailija
71/74 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan paskapuhetta, että naiset luulevat olevansa taitavia tunteidensa ilmaisussa. Tosi monet kuvittelevat miesten olevan ajatusten lukijoita ja nainen voi olla hiljaa kertomatta, milä mättää. Kyllä sen pitää avata suunsa, jolla ongelma, eikä vain odottaa, että toinen tajuaisi itsestään. Mutta jatkakaa samaan tapaan, niin hyvä tulee. Vaihtakaa sitä mukaan miestä, kun ukko ei tajuakaan jokaista ailahtelevaa mielenlikettänne.

Kyllä nekin naiset, jotka rummuttaa puhumisen puolesta itsekin jäävät märehtimään asioita, eivätkä suinkaan heti aina sano jos joku kiikastaa.

Vierailija
72/74 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun aviomieheni voisi olla hieman kuvatun kaltainen. Hän haluaa nukkua rauhassa ja häiriintyy kaikesta mahdollisesta nukkuessaan. Nyt olen sopeutunut siihen, että hän nukkuu eri huoneessa. Hyvä uni on kuitenkin tärkeää meille kaikille. Hän myöskin toivoo, ettei häntä keskeytetä "turhaan", jos hän esim. lukee. Ja saattaa töksäyttääkin jotain. Olemme olleet naimisissa yli 20 vuotta. Edelleen saatan pahoittaa mieltäni näistä jutuista, mutta kyllä voin sanoa hänen olevan minulle rakas. Hän ei osaa kovin hyvin validoida toisten tunteita. Toisinaan kuvittelen hänellä olevan autismin kirjon piirteitä. Muuten hän on älykäs, fiksu ja hyvin toimeentuleva.

Kiitos kommentista. Panostan vielä suhteeseemme ja katson minne se etenee

Tutustu termiin Sunk cost fallacy (toivottavasti kirjoitin oikein).

En suosittele laittamaan lisäpanoksia tälle hevoselle.

P.s. Etenee helvettiin. Tai siis on jo siellä.

Vierailija
73/74 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismia?

Vierailija
74/74 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän