Jännittäminen pilaa elämäni :-(
Taas jo jännittää perjantain iso kokous, johon on pakko raahautua. Ja taas kuulla kuinka oma ääni värisee ja tuntea kuinka sydän hakkaa rinnassa. Eikä mitään järkevää tule suusta ulos. Se on hirveä tunne kun tuntuu että kaikki muut pitävät omituisena idioottina :-( Kokouksessa siis ihmisiä, joita näen vain harvoin ja siksi sellaisia puolituttuja joita jännitän ihan hirveästi..
Mikä avuksi? Tämä jännittäminen pilaa elämäni.
Kommentit (22)
Olen jostain lukenut, että joku olisi käyttänyt vuosia propralia suurillakin päiväannoksilla ja aion lääkäriltä asiaa kysyä. Mutta olisiko kenelläkään omia kokemuksia?
Mutta itselläni on se ikävä tilanne, että jännittäminen on jokapäiväistä, ei siis pelkkää esiintymisjännitystä. En voi mennä kahville työkavereiden kanssa, en voi käyttää pankkikorttia koska pitäisi kirjoittaa nimi siihen kuittiin, en voi ottaa maistiaisia kaupassa, en voi mennä sukujuhliin.... Eli näitä tilanteita tulee usein ihan ex tempore aina eteen, joissa pulssi yhtäkkiä nousee 200:aan ja kädet alkaa tärisemään :(. Pitäisi löytää joku lääke jota voi käyttää säännöllisesti, propralia kai ei voi?
Olen syönyt lääkkeitä ja istunut kognitiivisessa psykoterapiassa vuosia...päätin, etten enää jaksa enkä halua, rahaa menee eikä varsinaista apua tule. Päätin mennä stressihermon salpausoperaatioon (privatix.fi) ja sain kun sainkin viimein apua sosiaaliseen jännittämiseen!!!!
olen niin onnellinen, sydän ei enää hakkaa, en punastu, kädet ei tärise. Voin puhua ja pitää puheita, esiintyä ja olla normaali!! Olen viimein löytänyt 'entisen minäni', joka oli porukan hauskuuttaja ja naurattaja, aina äänessä.
Jos ei siis muu auta, salpaus auttaa, ainakin minua. halpaahan se ei ole, mutta toisaalta apua on elinikäinen ja se summa uppoaa helposti terapia+lääkemaksuihin. Ja toisaalta, ei elämällä ole hintaa. Ennen en elänyt, nyt elän.