Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

== ♥ TAMMENTERHOT torstai ♥ ==

30.11.2006 |

[color=#800000]Juu juu, minä täällä, moppasin vasta äsken ,kun meni aika c.s.i:n parissa ja saunassa :))

ja eilisen pinoskainen

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8962372&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen pinoja vaan silmäillyt. Sairastelut jatkuu, mies edelleen kuumeessa ja mulla tosi huono olo, vaikkei onneks enää tarvinnu tyhjentää.

Niin Elina ja Zatu ihmettelivät tota miun " kotihengetärtä" ;) On ollut miehen ja hänen veljien vähän pakko opetella kaikenlaista taitoa, kun heiltä vanhemmat kuoli niin aikaisin. Isä kun pojat oli ihan pieniä ja äiti sitten kun olivat teinejä.

Beijaflorille tsemppiä!!!

Synnytä rentoutuneena-cd:stä joku kysyi; kuuntelin sitä ekassa raskaudessa muutaman kerran ja nyt oon saanut kuunneltua kerran jopa. Ihan ok levy, jos vaan sais rauhassa kuunnella.

Autoilusta: täällä teki jo tiukkaa viikoilla 30 istua autossa 240km, mutta ihan yksilöllistähän se on. Se pitää vaan pysähdellä jaloittelemaan välillä. Onneks ei enää tarvii kuitenkaan pidemmälle matkustella.

Mullapa on koppa jumissa, mikä ei ole mitään uutta ;D

Kiitos muuten kaikille, jotka on sähköpostia lähetelleet. Saapi laittaa lisää :)

-tau- 32+5

Vierailija
22/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään onkin minulla sitten viimeinen mammajumppa. Yllättävän kivaa on ollut, edellisen kerran olen ollut ohjatussa jumpassa joskus 7-8 vuotta sitten. Ehkäpä ensi syksynä lähden ihan tavalliseen jumppaan.

Neuvolassa kävin tänään. Kaikki oli kunnossa. Rr 130/80, hb muistaakseni 127, ei muuten ole tarvinnut ottaa koko raskauden aikana lisärautaa - jee! Painoa tullut 175/viikko, eli vain vauvan oman painon verran. Eilinen paastosokeriarvo oli hyvä 4,7 ja turvotustakaan ei ollut. Kahden viikon kuluttua viimeinen lääkäriaika ja sen jälkeen viikottain käynnit. Olen niin onnellinen noitten sokrujen takia, kun mun dieetti ei ole ihan kohdillaan ollut *punastelee*

Moominmammalle: meidän miehen tytär 11 v, tykkää mm. habboilusta ja sims2:sen peluusta. Oli saanut äitinsä luona jonkun kirjakaupasta ostetun habbokalenterin tässä joku kuukausi sitten ja tykännyt kovasti. Tykkää myös aku ankoista/iines-lehdestä ja snoopy- vaatteista ja laukuista yms. Pienemmän lahjoista en valitettavasti osaakaan mitään sanoa.

Ei vaan, nyt tarttee lähteä tekemään lihapullia.

Päiväjatkoja!

Taneli+perttuvauva 34+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas se Maria jaksaa :-) Eikös se oo jotenkin niin että älä tee niinkuin minä teen vaan niinkuin minä sanon ;-)

Mä menin sentäs eilen jo 22.30 nukkumaan kun vierustoveri lähti pikapikaa synnytyssaliin! Sai iltasella käynnistystabun kohdunsuulle ja rupesi yhdeksän jälkeen kipuilemaan, ajattelin että on kiva yö edessä kun toisella on tuskaiset oltavat... No tosiaan vähän yli kymmenen rupesi olemaan niin tuskainen että pyysi kätilön ja sanoi että tuntuu että vauva tulee. Kätilö sanoi vaan että kestää se nyt kauemmin, mutta kun toinen valitteli niin lupasi tarkastaa. Kätilö kurkkasi ja sanoi että vauva syntyy kohta ja sitten tulikin niille kiire viedä naapuri saliin :-) Aika hyvin meni tunnin kipeillä supistuksilla. Muusta en sitten tiedäkään.

Eli siis vuorokausi oltu Kättärillä ja sokerit on vähän siinä ja siinä joten lekuri päätti että insuliinit varoiksi kehiin :-/ No parempihan se kun ei siitä haittaakaan pitäisi olla. Tulin vaan kotona käymään ja pitää mennä seiskaksi takaisin ja olla taas yö siellä. Nukkuminen oli tuskaa näiden vi**n käsien kanssa kun ne puutuu ja rupeaa särkemään, no täytyy pyytää lääkettä jos ei muuten jaksa.

Painosta - kätilö käsikopelolla arveli että nyt on n. 3kg eli ei ihan niin iso kuin ultran perusteella. Toivottavasti on oikeassa. Tällä tahdilla syntymäpaino olisi jotain 4 kg tai vähän yli. Siksi noi insuliinitkin ettei se enää liikaa kasvaisi. Viikkoja siis 35+3 nyt. Esikoinen oli 2,6 kg ja syntyi rv 37+0 (painoarvio käsin 3 - 3,5 kg).

Kiitos kaikille ajatuksista, toivotaan että olisi normaalikokoinen ja synnytyskin tosiaan menisi ihan ok. Esikoisen kanssa oli tekniikka hakusessa ja rupesi olemaan aika poikki kun oli supistellut vuorokauden mutta avautumista ei oikein tapahtunut.

Lukaisin pinot vaan ja tuntuu että kaikilla rupeaa olemaan loppusuora käsillä ja olokin sen mukainen :-) Toivottavasti kuitenkin kaikki voivat pääasiassa hyvin ja vauvat syntyy ajallaan terveinä ja suht helposti!

Nasulle erityistä tsemppiä - kyllä tuntuu että sua koetellaan vähän liikaakin.

Sulina - tervetuloa takaisin, täälläkin 1kk ja 1 pv laskettuun päivään :-) Mä ostin viimeksi imetysliivit Kättäriltä siellä ollessa. Sai sovittaa ja ei se hintakaan ollut pahempi kuin kaupassa. Onko sun sairaalassa mahdollista ostaa? Lisää ostin sitten kun pääsin kotiin, mutta melkein noi oli parhaat (Anitan). Triumphin oli kans ihan jees, ei ihan niin napakat vaan.

Beijaflor - toivottavasti kaikki sulla kunnossa!

Nyt ei ehdi muuta, täytyy hakea lapsukainen ja syödä ja sitten onkin jo mentävä takaisin osastolle... Palaan perjantaina taas astialle.

Tsemppiä Terhot!

t. Mirabella ja Albert rv 35+3 (vauvalla muuten kaikki tuntuu olevan ok, käyrällä on maattu ja kätilöt koplaillu :-)

Vierailija
24/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty, kuten niin moni muukin täällä tänään :)

painoa +500g/vko

turvotusta +

rr 123/86

u-prot +

hemppa 107 (hurja lasku; viimeksi 125 ja nyt raudan syöntiin!)

sf 31 (aika keskikäyrällä mennään)

rt (ei kiinnittynyt mutta varsin alhaalla, kuulemma)

ja syke 140

Ens viikolla labraan antaa taas niitä maksa-arvoja. Seuraava nla onkin vasta joulun jälkeen, kun siinä välissä vika lääkäri (18.12).

Tänään kävin myös pyörähtää töissä ja viemässä kulkulupia yms pois.

Aika kiirus päivä ja sen kyllä huomaa, supistelee ihan törkypaljon!!! Selvästi taas lisääntyneet tän viikon aikana. Viime yönä myös alaselkää jomotteli supparien tahdissa. Huh!

Jospa lasten piparikalenterin ripustais vielä ja sitten asettuis sohvalle. Ollaan parina vuonna leivottu piparit ja koristeltu ja numeroitu ja sitten ripustettu mobileksi roikkumaan olohuoneeseen. Vuorotellen saavat siitä sitten piparin ottaa. Sen lisäks pitää olla omat suklaakalenterit!

Mirabella: tsemppiä osastolle!

Äh, kutsu käy syömään; spagetti bolognesea vissiin mies laittanut!

Palailen..

t. H ja Iines 33+5

Vierailija
25/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän äippäpolilla mun rutiinit on aikasemmissa raskauksissa ollut proteiinin takia seuraavat:ensin pissanäyte,sitten käyrä (ei aina) sitten uä tutkimus (sen puolesta kiva kun saa koko arvion). En tiiä pitäskö tätä kirjottaa täh' n,mutta itse traumatisoiduin viimeselle kerralla edellisessä raskaudessa kun kävin jkl:ssä tarkkailussa niin ne teki siellä lantion koko arvion samalla (en vieläkään ymmärrä miks se tehtiin toisessa raskaudessa vaikka vauvan koko arvio oli samaa luokkaa kun edellisen,tuskin se lantio pienenee kuitenkaan) ja se koko arvio usein tehdään takapuolen kautta,oli tosi inhottava tunne ja sit kun ne ei voi varottaa siitä etukäteen kun pitää olla rentona ja mies oli vielä siellä huoneessa mukana... mutta ei sen kummempia proteiinin perusteella. eka sitten käynnistettiin mutta proteiini oli 3 plussalla ja turvotusta sekä verenpaine koholla.

SItten yleistä pohdintaa valkuaisen kerääntymisestä virtsaan. Oon pohtinu sitä että valkuaistahan alkaa kerääntymään kun munuaiset alkaa falskaamaan jostain syystä,tässä tapauksessa raskaana ollessa,niin kun esim. tossa vaukirjan jutussa luki että paras asento on nukkua vasemmalla kyljellä koska se ei rasita nimenomaan munuaisia ja muita sisäelimiä,eli oliskohan siitä jotain apua vaivaan jos olis aina vaan vasemmalla kyljellä.. sitten itsellä oon huomannu sen että jos juo paljon (2,5-3 litraa) niin sitä protskua ei kerry samalla lailla. ja sitten oli vielä jotain ruoka-aineita mitkä vaikutti huonontavasti munuaisiin,pitää katsastaa mitä ne olikaan..meen ens viikolla lääkärille käymään nini tenttaan sitä taas oikein kunnolla..

omaa (.) ihmeen hyvissä voimin on tullu oltua,eilen tein 5 tunnin shoppailu kierroksen jyväskylässä,sain kaikki joululahjat ostettua,mut yhtään vauvan tavaraa en vieläkään oo hankkinu,noh kerkeehän ne joulun jälkeenkin. Vauvan asennosta en aina oo ihan selvillä,enimmäkseen varmaan vieläkin poikittain,mut välillä tuntuu että olis vähän jalat ylöspäinkin aika ajoin..

Hurjaa kun teistä jollakin on noin kauhesti viikkoja,ei mee varmaa kauaa kun ensimmäinen pääsee alottamaan tammikuisten synnytys pinoa..aatelkaas nyt että 37 viikkonen vauva on jo täysiaikainen =) yllä itekkin tuli mietittyä eilen että 5 viikon päästä voi olla oma mussukka jo sylissä :)

Nyt ripustamaan tyttöjen kanssa joulukalenterit seinään odottamaan tuoko tontut paketit niihin :) Ihanaa miehen kanssa laittaa niitä ens yönä :) Joulukoristeita ja valoja meillä aletaan laittamaan huomenna,oon ehdoton siinä että ennen joulukuuta meillä ei oo joulukoristeita esillä..

Nyt jatkamaan..

T:Isa ja masukki 32+4

Vierailija
26/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveppä terve vaan mahakkaat!

[color=#800000]Ihan kauhia väsy, päästiin lähtemään kuitenkin siskon kanssa ostos kierrokselle. Oli hevonen jo paremmassa kunnossa.

[color=#556B2F]Täällä kanssa on liikkeet selvästi nyt n. reilun viikon sisään muuttuneet,ei enää mahdu niin hyppimään, vaan ne liikkeet on kyllä voimakkaita vääntelyitä tms.

Liian hiljaista ei oo onneksi ollut, vaan sama energisyys kyllä löytyy![/color]

[color=#483D8B]Ei,on niin väsy ja jalat kipeet että lopetan alkuunsa tän koneella olon...Moikka!

Vierailija
27/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Yks ankkaterho ilmottautuu. Aamusta asti oon ollu kankee, mut aattelin köpöttelyn auttavan. Oli kyllä ihanaa saaha raikasta ilmaa, mut eteneminen oli varmaan niin ja näin.

No, jos huomenna ois vetreempi akka tässä mökissä. Mahtavaa, ku on ihan hiljasta. Papupata lähti i-tyypin mukana jonnekki.

Kynttelikkö on keittiön akkunalla, mut huomenna vasta sytytän. Olkkariin laiton kummiski jo tähtivalon akkunaan. Ja kuistille jäävaloverhon vai mikä sen nimi nyt onkaan. Olkkarin verhot pitäs ruveta silittään. .

Jospa vaikka nyt, ku on hetken ehkä vielä hiljasta.

Vierailija
28/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas nämä päivät kuluu nopeeta.. Ihan kohtahan on jo Joulu <3

Tänään saatiin pipareita paistettua sekä hiukan koristeita paikoilleen, ulkovalot on vielä laittamatta. Naapureilla on jo kaikilla täydet valaistukset päällä niin täytyyhän meidänkin..

Pojat innokkaasti odottavat huomista, on adventtikirkko heti aamusta, sitten pääsevät vaarille hoitoon kun me mennään sinne pelkopolille taas ja illalla on ne miehen firman pikkujoulut! Vaari tulee poiken kanssa tänne meille illaksi, mä aion olla kympiötä nukkumassa, mies juhlikoon rauhassa (aikoo kuulemma viettää varpajaisetkin samaan syssyyn.. ;) Nyt se kyllä koisii tuossa sohvalla ja valittelee vatsakipua (esikoinen oksensi vaan yhden yön, jee! Me muut ootellaan vuoroamme... )

Nenn: Tuliko hieno pää? Radikaalejakin muutoksia, esim. oranssi väri tms???

Zatu: Perskules, oisin tänään leiponut tuon minttusuklaakaakun samoilla tulilla kun piparit, mutta äkkäsin ettei täältä saakaan tuota marianne- murua :( Isä pitää muistaa tuomaan sitä tullessaan ensi viikolla. Pakko kokeilla, kun niin monet sitä kehuu. Sain kuitenkin aikaiseksi Fazerin Sininen- kakun, joka on mun lemppari =)

Isa: Mulle tehtiin JKLässä esikoisen synnytystapa- arvio samoin kuin sullekin, eli peräpään kautta täysin ennakkoon varoittamatta. Oli aika, hmm.. kokemus.. Mies ei ees älynnyt mitä tapahtui, onneksi ;) Mä siitä kerran täällä mainitsin, muut kertoivat etteivät ole moiseen ikinä joutuneet. Miksiköhän siis JKLässä näin tehdään?

Ariella: Kiva kuulla, että sulla on työstressi vähentynyt. Jospa saisit nämä loppuviikot ottaa ihan rennosti.. Millonkas sun mammaloma alkaa?

Fable: Miten meni pelkopolikäynti? Kyselit, onko mun käynneistä ollut apua.. Nooh, on mulla hieman luottavaisempi mieli mennä synnyttämään, kun tiedän että ne tietää mun pelosta sekä toiveista. Meidän sairaalassa pelkopolin asiakkaista kyllä pidetään hyvää huolta, saa erityiskohtelua. Mutta ei multa itse pelko kyllä ole hävinnyt, tunnen edelleen yhtä suurta kauhua itse kipua kohtaa ja pelkään, että tulee taas paniikki.. Mutta onhan tässä vielä viikkoja aikaa työstää tätä pelkoa. Suosittelen siis pelkopolilla juttelemista!

Tau: Kokeilehan maitohappobakteereja, jospa se auttais yökkään oloon? Jaksuja..

Beijaflor: Toivottavasti saat positiivisia uutisia kokeista huomenna. En mäkään usko, että sua osastolle noin vähillä protskuilla ja oireilla oteta.. Take it easy. Mukavaa keikkaa teille!!

Minä ihmettelen, missä on Ceciliah?? Ei ole tainnut palstailla pitkään aikaan?

Minun piti varmaan kommentoida paljoa muutakin, mutta en nyt kuollaksenikaan muista mitä?

No, yritän myöhemmin uudestaan.. taas...

Vierailija
29/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]Mut voithan sä murskata vaikka lihanuijalla mariannekuulia tai ihan marianne karkkeja siihen kakkuun. Laitappa kiertoon Fazerin sinisen kaakun ohje :b

Nyt Housen seuraan. .

Vierailija
30/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuinen neljän herääminen rupeaa vetämään veronsa ja sänky kutsuu.

Neuvolassa kävin ihan turvotuskontrollissa ja paino oli pudonnut pari kiloa viime visiitistä. Verenpaine oli noussut hieman (128/70) ja vauvan keltaisuuden takia otettiin vielä verinäyte. Sydänääniä ei edes kuunneltu ja pissat ja muutkin jäi kontrolloimatta, kun olin kuulemma niin hyvinvoivan näköinen ja verenpaine+turvotus olivat turvallisissa rajoissa. Ens torstaina on sit äitipoli ja painoarvio. Jännittelen nyt sitä...

Öitä kaikille mammoille!

¨c¨ 35 tasan

Vierailija
31/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin vasta nyt miltä toi vauvan keltaisuus kuulosti! Ei ole tätä vauvaa kukaan kohtuun kurkannut, vaan puhuin esikoisesta syntyessään...

Vierailija
32/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana oli vauva! Käytiin siis katsastamassa ystävien 3,5viikkoinen poitsu. Nukkui pitkään mun masun päällä =). Vaikka välillä masuasukki potki ja temmelsi niin että poikakin vaan heilui edestakasin! vauva oli muuten ollu perätilassa ja lääkäri oli kääntänyt viikolla 37 onnistuneesti (syntyi 40+1). Kaveri oli iloinen kun oli mennyt käännökseen, vaikka se sattuikin kovasti.

Tikru: mites pitkä matka sulla olikaan synnärille, kun niin nopeeta toimintaa toivot?

AutomatkaG: ei pitäis olla mitään pitempää reissua tiedossa. Mies on menossa yksin Keskiselle tekeen jouluostoksia lauantaina ja mä meen sit maanantaina tuohon " lähi" kaupunkiin (missä on synnärikin!). Sinne on siis matkaa 65km. Ihan olis tarkotus pysytellä sitt kotosalla loppuaika. Mun kotona varmaan tulee käytyä joulun aikaan ja muutenkin (45km), mutta muuten ei mihinkään. Ens viikolla miehen sisko pyysi viikonloppuna käymään heillä noin sadan kilsan päässä, mutta katsotaan nyt.

Tonne kavereille oli matkaa kans noin 45km ja loppupätkä oli ihanaa nimismiehenkiehkuraista soratietä ja masukki kyllävastusteli menoa kovasti! Sattui kunnolla kun hän protestoi potkimalla ja möyrimällä =/

Sulina: kun sulla on nyt tuoreessa muistissa, niin koskas sinne sairaalaan pitää lähteä?!? Miten tiuhaan niitä suppareita pitää tulla? Mulla kun viimeksi alkoi vedet tulla niin en tiedä/muista... vaikka oon niin vainoharhainen tämän nopeuden suhteen, että taidan tehdä pari ylimääräistä reissua, ettei vaan synny kotiin/autoon =) Pitkän reissun olit kyllä jaksanu autossa! Mulla oli viimeksi sellaset verkkoliivit yöllä, jotka oli kyllä ihan hyvät, ei mitkään hirmu tukevat, mutta piti tissit kainaloiden välissä ja liivinsuojat paikoillaan ;)

Mua kyllä oikeasti jo hirvittää ja innostaa kun teillä on monilla jo niin paljon viikkoja! Varmasti eka saa nyytin jo jouluksi kotiin!

Zatu: meilläkään ei ukko (muka) muista mikä matto tulee mihinkin huoneeseen! Nyt kyllä voi jotenkin käsittää kun huoneita on 10, mutta kun ei kaksiossakaan muistanu...

Minäkin kävin teidän muiden innostamana varaamassa kampaamoajan 12.päivälle (ja pojalle samalla), mutta tarkoitus olis vaan huonoja latvoja napsia pois, kun mulla on pidennysoperaatio menossa =)

Tuiskua: mustakin lumisade on ihanaa, se rauhoittaa ja on romanttista. Ja samoin kaikki myrskyt, niissä on tunnelmaa! Varsinkin jos pääsee silloin kullan kainaloon ;)

Beijaflor: onpa sulla inhottava tilanne kun pitää odottaa ja jännittää. Ei ne varmasti turhaa käynnistele, sun ja vauvan terveys on pääasia! Voimia vielä!

Kiitos vielä Montulle ohjeista!

Moominmamma: miten olis päiväkirjat tai ystäväkirjat? Saa pienempikin kirjoitusharjoitusta =)

Isabelluska: musta on ihan outoa, että tuo lantion kokoarvio tehdään eri paikoissa eri tavalla. Mulle tehtiin esikoista odottaessa Kokkolassa ja ihan vaan lääkäri painoi nyrkkiään emättimen kohdasta lantiota vasten, eikä tosiaankaan alkanut sorkkimaan takapuolta!

Chicca: multa otetaan kanssa ens kerralla tuo verinäyte pojan keltaisuuden takia.

Multa jäi House väliin kun oltiin kotona vasta kymmeneltä =(

( . ) tänään oli raskas päivä. Eetulle tulee alas poskihammas ja se valvotti melkein yhteen, otin sitten viereen nukkumaan ja koisittiinki melkein puol kymmeneen. Eli ihan hyvät unet sain, mutta silti olin ihan poikki päivällä. Keittiön siivous oli kamalaa, pyykit laitoin koneeseen niin, että istuin tuolilla vieressä ja kaivoin läjää korista, mies sai tarjoilla kahvitkin kun en vaan jaksanu sitä kaadella ja voileivän teko ja sen suuhun saaminenkin oli raskasta! Ihan uskomatonta. Syke oli pivissä ja tuntui ettei saa happea kunnolla. Olo alkoi helpottaa vasta ku lähdettiin kyläilemään puoli kuuden aikaan ja nyt on taas poikkinainen olo. Piti vaan tulla katsomaan mitä teille kuuluu =). Aattelin huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä saisko tulla tiistaina hampilääkärin jälkeen mittailemaan hemoglobiinin ja verenpaineen (ehkä ei kannata tota verenpainetta mitata ennen lekuria!)

Joten öitä vaan kaikille!

Elina ja masukki 31+5