Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

== ♥ TAMMENTERHOT torstai ♥ ==

30.11.2006 |

[color=#800000]Juu juu, minä täällä, moppasin vasta äsken ,kun meni aika c.s.i:n parissa ja saunassa :))

ja eilisen pinoskainen

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8962372&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista porukkaa, aina joku hohhailee keskella yota. ajattelinpa pari sanaa laittaa tahan, kun on tyopaiva putkessa ja mies laittaa tuolla alhaalla ruokaa. Lapset tulivat just koulusta, taalla koulupaivat suht pitkia 9.10-15.40 joka paiva. myoskaan kasitoita ei ole ollenkaan, harmi.

joku kysyi aikaisemmin, etta maksaako taalla joka laakarireissu. Maksaa, jos ei ole vakuutusta. Minunkin pitaisi saada vakuutus, toivottvasti ensi viikolla kuulen, olenko sen saanut. Ja jos paatos myonteinen, pitaa heti menna silmalaakrille, se korvaa kakkulatkin.

Yovalvomiset on nakojaan enemman saanto kuin poikkeus nain " raskautetussa" tilassa. tosin itse nukun suht hyvin...edelliselta valvoinkin siita eesta. Olen kylla hereilla joka yo jonkin aikaa, mutta ei niin etta vois valittaa. Muutenkin outoa, ettei oo narastanyt viela kertaakaan ja se on ollut aikaisemmisa raskauksissa todellinen riesa.

taallakin valmistaudutaan jouluun, on vaan tosin ikava suomen omia jouluvaloja, taalla kun ei kay samat. on se kumma etta yhen kuukauden takia haluaa vaihtaa kaikki, mutta niin ihanaa on herata joulutunnelmaan.

Mukavaa torstaita kaikille, me ollaan viela keskivvikossa 8 tuntia. Mukava kun jotkut ovat niin ahkeria kommentoimaan muita, mina vaan luen ja siihen se sitten jaa. Pitaisi samalla, kun lukee kirjoittaa...mutta kaikille rohkaisuhalauksia!

leperus

Vierailija
2/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa sit olla mun vuoro valvoa tänä aamuna. Puoli tuntia sit heräsin tosen kerran veskiin ja siihen se uni sitten loppuikin. Yritän nyt käyttää aikaa hyväkseni ja mennä hieman järjestelemään jotain hiljaisia juttuja tuonne keittiöön. Puol ysiltä on taas neuvola, palailen myöhemmin kuulumisilla.

¨c¨ 35+0!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin nyt kirjottaa jotai kun tytöt nukkuu vielä ja mies on lähteny töihin,oon ollu jo 3 asti hereillä kyllä väsyttäs mut uni ei vaa tuu kun vauva painaa aina nii julmetusti siihen kylkeen millä yrittää nukkua:)maanantaina on meidän Jenna tytön 2v synttärit ja jotai pientä pitäs keksiä kun kunnolla niitä juhlitaan joulukuun puolessa välissä kun Janette täyttää 28.joulukuuta niin 1v niin on helpompi pitää ne samaan aikaan..meijän Jennalla on taas semmone vaihe menossa että en syö ite kun mua täytyy syöttää kun Janetteaki syötetää vielä..

sitte myös hän sanoo että Jennalla vauva vatsassa ja äitilläki on,että kyllä hän taitaa jo tietää että on uusi vauva tulossa taloon.)mut nyt vois kyl mennä syömään jotain..ja tytötkin tais just herätä

mansemamma ja vauva rv 35+1

Vierailija
4/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hii, eilen oli tasan kuukausi aikaa la:han, kääk! niin nää viikot vaan mennä puksuttaa...

tänään on vuorossa siivoilua, siivoilua ja ehkä vähän pyykinpesua. huomenna tulossa vieraita, et huomenna täytyy sit leivoskella. ja voispa sitä silitelläkin jossain vaiheessa...

masuun ei kummempaa. ehkä orastava mutu-tunne että olis lähtenyt vähän laskeutumaan, kun ei tunnu niin ahdistavalta ylävatsassa, mut kovalla alustalla istuessa ahdistava tunne alhaalla kyllä tuntuu.

kylläpä täällä riittää yökukkujia... sormet ristissä voin huokailla että ei ole vielä tuo " vaiva" tänne iskenyt. herään kyllä yöllä vessaan, mut yleensä saan ihan kivasti nukuttua sen jälkeen. ainoa ongelma on et pystyn nukkuun vain ja ainoastaan oikealla kyljellä. mut pianhan mä pääsen taas tuttuun ja turvalliseen masuasentoon:)

mirabella: olit kokoarvioo saanut. mäkin koitan kyllä ens viikolla lääkärissä kysellä vähän et pystyykö mitään sanoon. (meillähän ei lääkärikäynneillä ultrata...) toivottavastiet joudu nyt tässä lopussa enää piikitteleen bd

lydia: toi sokerirasituksia rv 26 asti tarkottaa varmaan sitä että jos on joku syy (esim äidin paino) niin tuo koe tehdään viimeistään viikolla 26, mulla tais olla 25. mut sit jos tulee jotain kummempaa niin sokereita seurataan myöhemminkin.

voi maria noita sun yöpuuhia!:)

komppaan muita ei-keskisuomessa asuvia: eli älkää vaan lähettäkö sitä vatsatautia tänne päin:P (tuo obsidan saa jo mahan niin sekaisin, etten mitään pöpöö enää seuraks kaipaa...)

kaima: täällä alkanut sellainen paniikinomainen puuhailu vikan valmennuksen jälkeen. jotenkin sitä silloin tajus että sehän voi oikeesti syntyä ihan millon vaan. sen jälkeen onkin sit hankittu patja, harsoja ja kaikkee mahollista mitä on puuttunut vielä. ja tietty pesukone on pyörinyt että nuo kaikki saa kuntoon.

jaa, mutta eipä taida tämä talo siistiytyä tässä koneella norkoillessa. pitää siis alkaa ite toimimaan. palataan taas

tigru ja simppis 35+6

Vierailija
5/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa tässä ennen kuin pääsee ruokatunnille. Nyt alkaa olla aika vähissä omat tehtävät työt, mutta onneksi huomenna olenkin vapaalla eli ei tartte pähkäillä miten saa ajan kulumaan. Ja tosi hyvä, että voi lopetalla rauhallisesti työnteon, eihän sitä ennakkoon edes tiennyt voiko olla loppuun asti työmaalla.

Aikamoisia yökukkujia on osa porukasta;) Mie nukuin viime yön taas kuin pikkupossu;) Klo 21 aikoihin nukahdin ja mies herätti 6:15. Pari kertaa taisin käydä vessassa, mutta nukahdin heti uudestaan, paitsi vikalla kerralla vauvan potkuttelut vähän aikaa valvotti. Mutta enhän mie jaksais millään olla töissä, jos valvominen olisi tuota luokkaa kuin teillä joillakin:(

Kaima: Miusta tuntuu, etten ole ollenkaan vielä henkisesti valmis vauvan tuloon.. Kun töissä käy ja arki pyörii niin vinhasti ei ole jäänyt aikaa oikein edes ajatella vauvan tuloa, saatikka sitten tehdä mitään valmisteluja. Mutta nyt kun kohta työt loppuu niin sitten alan valmistelemaan kotia vauvaa varten ja eiköhän sitä psyykkistä valmistautumista tule siinä sivussa;) Me ei nyt osallistuta perhevalmennuksiin ja sekin ehkä osaltaa vaikuttaa tähän tämän hetkiseen tunnelmaan. Eli aika shokki olisi, jos vauva syntyisikin vaikka viikonlopun aikana!!

Onko kelleen tuttu " synnytä rentoutuneena" cd? Miulla on tuo ja esikkoa odottaessa sitä kuuntelinkin. Kyllähän se ainakin rentoutti, koska useamman kerran nukahdin kesken kaiken enkä kuullut cd-loppuun asti. Tuotakin olisi ihan kiva vielä ehtiä kuuntelemaan ennen synnytystä, vielä se on vaan ollut kaapissa.

Eilen oli reilun tunnin jaloillani, kävelin ja kävin parissa kaupassa ja kyllähän alkoi masussa tuntumaan. Ei näköjään enää pysty pitkiä aikoja olemaan liikkeessä huilaamatta. Esikoista odottaessa ei kyllä todellakaan näin helposti tullut noita erilaisia tuntemuksia vaan olo oli melko tavallinen lähes loppuun asti. Nyt selkeesti supistelee helpommin ja enemmän. En usko kuitenkaan, että noi supparit mitään saa aikaiseksi tuolla alhaalla. Ja kohtahan ei haittaa vaikka vähän alkaisi jo tapahtumaankin kun viikkoja on niin paljon. Synnytystä ajatellen olisikin parempi, jos paikat olisivat jo vähän kypsyneet ja auenneet, nopeuttaisi ainakin urakkaa!!

( . ) Eilen illalla oli taas kunnon rumba päällä. Kyllä on mahtavaa seurata kun koko maha liikkuu vauvan liikkeiden mukaan. Ihme möykkyjä tulee sinne sun tänne, enkä oikein nyt ole perillä onko vauva rt I vai rtII tilassa. Veikkaisin ehkä tuota jälkimmäistä.

Huomenna sitten autossa istumista olisi edessä reilun parin tunnin verran.. Pitää vissiin laittaa tukiliivi päälle..

Voisinkin kysyä GALLUPIA, että oletteko muut vielä näillä viikoilla autoilleet pitempiä matkoja tai onko pitkiä reissuja vielä edessä?

Tämä on meillä vika pitempi autoreissu, ja vähän jännitän miten se sujuu.. Auton tärinä kun voi noita suppareita aiheuttaa...

Kohta lähden syömään, moro!!

tikru ja tiuhti 32+6

Vierailija
6/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie vaan äkkiseltään Tikrulle vastaan, ennen kuin unohtuu..

Autoilusta. Edellisessä raskaudessa käytiin miehen kanssa hakemassa poika Helsingistä, oli mummolassa lomalla. Eli siis rv36+ ajettiin Tukholmaan (noin 400km), päivä Helsingissä- risteily ja takaisin. Vähän teki tiukkaa istua autossa ja laivan tärinä se vasta pistikin supistelemaan. Nyt ei tulis mieleenkään enää lähteä Ikeaa kauemman, siis tunti autossa max :)

Mutta nyt virittelemään Jouluvaloja, ne pitää olla paikallaan kun pojat tulee kotia ;)

Sitten leivotaan ekat piparit ja aamulla herätään Jouluvalojen loisteeseen ja pojat saa syödä sängyssä piparit ja avata Joulukalenterit *fiilistelee*

I´ll be back!

Ardisia 32+4

Vierailija
7/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin aamulla tuloksista ja protskut oli plussalla niinkun olin arvellukin. Nyt pitää sit yhteen asti odotella bakteeriviljelmän tulosta. Ei kyllä mitään hajua et mitä nyt tapahtuu, joudunko sinne äippäpolille vaik bakteerit ois negatiiviset vai miten homma menee..Särkee päätä jo pelkästä tiedosta, toisaalta oon ilonen etten ollu vainoharhanen vaan oikeassa protskujen suhteen, mutta nyt kyllä jatko hermostuttaa aika lailla.

Hermostuksen aihe on myös se, että mun pitää nyt miehen mukaan ottaa rennosti, se ei anna mun tehdö mitään. Mut eipä se tee itekään, joten kämppä on ku pommin jäljiltä. Äsken se lähti asioille ja sano et et sit tiskaa...toivotaan et hää ite tiskaa kun kerta mua kieltää, enkä viittis kyllä narista mistään sohvalta koko ajan et tekisitkö sitä tai tätä:)

No joo, klo 13 oon taas viisaampi..pitää yrittää lukee tenttiin sen aikaa kun mies on poissa, kun sit ei varmaan sitäkään saa tehä..

Miehet!

Beijaflor rv 34+3

Vierailija
8/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=6E8B3D]Ensinnäkin vastaan heti äitylille, kun hän eilen jo sitä blogin osoitetta kyseli. Se on http://tammikset.vuodatus.net eli sieltä löytyy niitä kuvia. Piti sulle jo eilen vastata, mutten sit ehtinyt ku lukaista pinon illalla pikaiseen.

[color=DarkCyan]Minä olin tänä aamuna ekassa synnytysvalmennuksessa. Mies ei valitettavasti töiltänsä päässyt mukaan, mutta lupasi tulla seuraavalla kerralla. Ihan perusjuttuja tuolla käytiin läpi; lähinnä koska lähteä sairaalaan ja synnytyksen eri vaiheita. Kivunlievityksiä yms. ei käsitelty, eikä imetystä. Ne mua olis henk. koht. eniten kiinnostaneet. Vielä on toinen kerta parin viikon päästä ja sit aiotaan miehen kanssa käydä tutustumiskäynnillä sairaalassa, et mieskin tietää mihin mut sit kipeenä raahata, jos en itse saa sanottua ;) Ja niinku Elin@ sanoi, mäkin toivon, että ehdin valmennuksen käydä loppuun ennen ku synnytän :)

[color=6E8B3D]Monttu: Mäkin voisin haluta niitä ohjeita, joita Elin@lle jo lupailit. Jos vaan viitsin lähettää. Kiitos! Mun sähköposti on sulina@suomi24.fi

[color=DarkCyan]Kävin tuossa valmennuksesta tullessani tuossa lähiostoskeskuksessa ostelemassa muutaman joululahjan. Nyt on kaikille kolmelle kummilapselle lahjat ostettu, yhdelle heistä myös syntymäpäivälahja, kun on synttäritkin vielä ennen joulua. Ja miehelle ostin kanssa yhden pehmeän paketin. Vielä pitäis vanhemmille ja veljen tyttöystävälle ostaa sekä miehelle vielä jotain muuta. Miehen perheen kanssa ollaan tehty sopimus, ettemme osta toisille joululahjoja (ainakaan tänä jouluna). Jos veis anopille jonku kivan kukan, kun kuitenkin siellä käydään vielä ennen joulua (jos vaan ehditään).

[color=6E8B3D]Siitäpä pääseekin sopivalla aasinsillalla Tikrun galluppiin automatkoista; me siis oltiin viime viikonloppuna viimeisellä käynnillä pohjanmaalla ennen synnytystä. Matkaa oli 550km ja aikaa matkaan meni vähän vajaa 7h pysähdysten kanssa. Ei supistellut auton tärinästä, vaikka muuten supisteleekin aika lailla. Selkä vaan väsyi istumisesta ja jalat turposivat. Tarkoitus on tosiaan vielä käydä Turun seudulla miehen kotona ennen joulua ja synnytystä, jos vaan ehditään. Tässä vaan meinaa olla nää tulevat viikonloput niin varattuja, että aikaisintaan ehdittäis Turkuun puolessa välissä joulukuuta.

[color=DarkCyan]Aika lailla täällä tosiaan ihmiset valvoskelee yöllä. Mulla ei kyllä ole sitä ongelmaa. Käyn pari kertaa WC:ssä yön aikana, mutta nukahdan kyllä lähes heti sänkyyn tultuani. Nukun kyllä aika " kevyttä" unta, sillä havahdun mm. kyljen kääntämiseen, sillä se on nykyään aika työlästä.

[color=6E8B3D]Tigger: Sullakin alkoi eilen viimeinen kuukausi. Onnea! Niin se tää aika menee, justhan me vasta pelättiin keskenmenoja ja keskusteltiin pahoinvoinneista. Joko sun maha on laskeutunut? Mulla ei, aika lailla välillä painaa tuonne palleaan ja vaikeuttaa hengittämistä. Mullakin on vika lääkärineuvola ensi viikon tiistaina. Meillä on tavarat vauvalle hankittu, vielä pitäisi patjansuojus pestä ja imetysliivit hommata.

[color=DarkCyan]Imetysliiveistä tulikin mieleen, että en kai voi ostaa liivejä etukäteen, sillä mulla ei ole rinnat juurikaan kasvaneet raskauden myötä, kun omat liivit menee edelleen. Ne turpoaa varmasti vasta sitten maidon nousun myötä enemmän. Mut mistähän saa hyviä ja edullisia " tukiliivejä" ? Siis sellaisia, kun rinnat käy kuitenkin kipeiksi, niin jotka tukisi sitten hyvin ja joita voisi pitää myös yöllä. Sellaiset voisi kai ostaa valmiiksikin?

[color=6E8B3D]Mut nyt täytyy vähän rajoittaa tätä kirjoittelua, ettei tästä nyt ihan romaani tule. Palaan astialle myöhemmin, jos asiaa ilmenee...

Sulina + Papu rv 36+0 (viimeinen neljä viikkoa lähti myös raskausviikoissa käyntiin)

Vierailija
9/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin yritän taas jotain kirjoittaa, kun kerran koneelle taas pitkästä aikaa ehdin ;)

Eilen kävin neuvolassa, kaikki ok. Hb 124, rr 120/87, paino -100gr/vko (aika yllätys itselle, ettei ollut tullut painoa lisää), pissa puhdas ja sykkeet n.150, mutta edelleen perätilassa ;(

Joten nyt sit odotellaan ensi viikon äitipolikäyntiä ja sitä tuomiota, mikä sieltä saadaan. Kun olen menossa sinne siis vaavin painoarviota kuulemaan (kun on heidän mielestään iso, ja varmaan sitä oikeasti onkin), mutta kun/jos on sit vielä perätilassa, kun ultrallahan ne sen heti näkee.. No, katsotaan, että alkavatko yrittää kääntää, vai mitä tekevät, ensi viikolla ollaan sitten viisaampia taas tämänkin asian kanssa.

Kiirusta on pitänyt, kun koko ajan on jotain menoa jonnekin, lähinnä tytön kerhoa, jumppaa ja kerhosta iltaohjelmaa jne. Mutta onneksi aina tämä loppuviikko saadaan olla vaan kotosalla, eikä ole pakko mennä minnekään, ei päivällä eikä illalla. Nyt tulevana viikonloppuna pitäisi yrittää saada tuota meidän makkariremppaa taas eteenpäin, kun se edistyy niin pirun hitaasti, toisaalta edistyy koko ajan, mutta kun mä olen niin malttamaton, että haluaisin kaiken valmiiksi heti.. Yritän olla painostamatta miestä koko ajan, koska lähes joka ilta se jotain tekee tuolla, mutta kun lapsetkin menevät kohtuuaikaisin nukkumaan, niin ei siinä seinän takana voi sit enää kovin äänekästä puuhaa tehdä, vaikka haluaisikin (kun seiniä pitäis hioa ja tietysti koneella).

Galluppia muistelisin olevan aiheesta automatkat.. Mä en ainakaan jaksa enää istua 50 kilometriä pidempään autossa. Joten en aio sitä pidempää matkaa edes yrittää, vaan olen ihan suosiolla ajatellut jättää matkustelun sitten sinne vauvan syntymän jälkeiseen aikaan. Vaikka olishan se kiva mennä käymään tuolla Haaparannan uudessa Ikeassa, mutta ehkä sit ens vuonna ;)

Meillä tuosta sukupuoliasiasta on monta mielipidettä.. Minun äitini on jotenkin mielessään päättänyt, että tämä on tyttö. Hän puhuukin meidän lapsille vain pikkusiskosta ;) Saas nähdä, että onko oikeassa vaiko ei.. Pianhan se nähdään, kun laskettuun aikaan on enää vajaa 5 viikkoa, niin ei tätä enää kovin " kauan" tartte odotella syntyväksi..

Mutta nyt taidan lähteä antamaan tytölle jotain ruokaa ja sen jälkeen pitää kuulemma paistaa vohveleita, kun tyttö niitä jo eilen kovasti toivoi, mutta kun eilen oli niin paljon menoja, ettei paljon kotona oltu ja jäi vohvelit paistamatta.. Joten ehkä tämä äiti tänään yrittää tehdä edes jotain lapsille, kun kerran niitä niin kovasti toivovat.

Lisäksi pitäis alkaa askartelemaan joulukortit, lupasin tytölle, että tehdään ne perjantaina, joten huomiseen asti on aikaa valmistautua henkisesti ja sitten pitäisi jo jaksaa aloittaa askartelu..

Mutta nyt lähden hommiin.

-äitiliini ja masukki 35+2

Vierailija
10/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun unohdin KAIMALLE kirjoittaa kokoarviosta.. Eli siis kannattaa sitä kysyä, vaikkei olisikaan ultraa käytössä. Miun kokenut terkka osasi esikon koon arvoida tosi tarkasti ihan käsikopelolla, taisi tulla peräti 30g heitto painoon! Viime neuvolassa kysyin tästä kaverista ja hää oli sitä mieltä, ettei ole iso tulossa. Pään oli tuntenut hyvin eikä se vaikuttanut isolta. Sanoi tosin, että sitähän ei voi tietää ottaako vauva miten kasvupyrähdyksiä loppuajasta, mutta nyt näyttää ettei ainakaan mitään jätti-isoa olisi tulossa.

Kyllä sopisi miulle, esikko painoi 3470g ja ihan riittävän kokoinen oli;)

Onneksi meidän automatka ei ole suuntaansa kuin reilu 200 km. Jospa se vielä menisi, kohtahan se nähdään. Ehkä enempi miekin luulen, että se istuminen käy selkään kuin aiheuttaisi noita suppareita.. Pitää muistaa laittaa tyyny selän taakse ja sitten lepäillä makuuasennossa kun perille päästään. Ja erittäin todennäköisesti täytyy jokunen pissatauko pitää matkalla eli siinähän pääsee vähän oikasemaan asentoa. Mutta viimeinen reissu tämä kyllä meille on..

tikru

Vierailija
11/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]En sallinu itelleni, ku vasta nyt avata koneen, jotta saan jotaki aikaseksi tälle päivää. Ja onnistuinki siinä :) Keittiössä ja akan huoneessa on nyt jouluverhot, plus siellä täällä joululiinoja. Makkarin verhot on silitettynä, mut oli pakko alkaa pitään taukoo, ku selässä tuntu.

Olin niin kankee aamulla pitkien yöunien jälkeen ettei mittää rajaa. Kurjaa ku toiset joutuu valvomaan. Mä nukuin liikaa ja sen siittä sitten sai, että kylkiin ja selkään otti. Olin varautunu valvoon yöllä, ku tuli eilen otettua ainaski puolentoista tunnin unoset päivällä.

Pyykättykin on ja käyty kylällä. Akka sai valita oman suklaakalenterinsa ja mä kävin ostaan itelle perinteisesti veikkauksen joulukalenteriarvan. Tortut on valmistumassa sopivasti päiväsumpille :) Ei kyllä vaan yhtään tunnu sinällään jouluselta, ku kattoo pihalle. Ei y h t ä ä n lunta ja vettä tihuutteli äskön ainaki.

Huomenna ois jouluavaus. .voispa sanoo etten usko sen kovin kummonen olevan plussakeleillä tunnelman puolesta. Mut pitää siellä käyä siittä huolimatta.

Oma masu tuntuu olevan kunnossa. Mut akalla oli masu omituisena aamulla. Ei kyllä sanonu olevansa kipee, ku kysyin. Varulta ostin sille masuhappotabuja ja yhen annan nyt välipalan jälkeen. Huomenna ois retkipäivä ja akka oottaa sitä jännittyneenä, ku pääsee ison auton kyytiin ;) eli linkkurin. Voi sitä pettymystä, jos pöpö iskee.

[b]AutoiluG: [/b]ei oo tarvis pitemmälle matkata onneksi. Onkos siittä nyt parisen viikkoa, ku käytiin jouluostoksilla ja peipin tarvikkeita ostamassa sadan kilsan päässä. Autossa könötys ja kaupossa kiertely tuntu masussa ja selässä. Mun mielestä autot ei mitenkää tärise, joten ainoastaan istuminen tekee kurjaa.

Mulla tais olla pisin synnärimatka, joten se on sitten vielä eessä ennen h-hetkeä.

[color=blue]Tau [color=violet]mitäs sun ukko on pienenä syöny ;) mietin tuota ku tilaa verhoja :O Ukko kyllä sanoo meillä mielipiteensä sisustamisasioissa, mut jos teen ite verhot niin en sitä mukaan ota kankaita valihteen.

Mä jaksan aina hämmästellä, ku ukko ei muista mikä matto tulee mihinki huoneeseen. Miten sellasta ei voi olla rekisteröimättä :O ja sitten esim. autoista tulee n i i n yksilökohtasia tietoja, jos kysyy. .menee mistiin mun mielestä.

[color=blue]Beijaflor [color=maroon]toivottavasti viljely on puhas bd bd.

[color=darkviolet]Nyt ansaitulle torttukaffeelle :)

Z ja peipi 31+6

Vierailija
12/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria: voisit tulla meillekin moppailemaan jos virtaa riittää ;) tääläkin pitäis jonkun siivota, mut en vaan saa aikaiseksi.

Sulina: Kiitos tuosta blogi osoitteesta. Hui kyllähän sinulla jo on paljon viikkoja. Vauvahan voi tulla milloin vain, tuosta viikko eteenpäin niin minun esikoinen syntyi. Hurjaa kohta meillä on eka tammenterho! Mutta kenellä sitä kun ei tiedä :)

AutoiluG: En jaksa enää istua piodempiä matkoja autossa, kun jalat turpoaa ja puutuu. Eipä onneksi olla minnekään menossakaan. JOulunakin porukat tulee meille, pitää aattona vain anoppilassa käydä mutta sinne ei onneksi ole pitkä matka.

Olipas ihanaa nukkua tänään kunnolla. Herättiin tytön kanssa vasta kun mies tuli klo 9.10 kotiin kahville ja tuli kysymään että meinaatteko koko päivän nukkua ;) Nyt on kävelylenkillä käyty ja tyttökin meni päiväunille ihan ilman taistelua!! vois varmaan mennä lukemaan päivän lehden ja kunhan posti tulee niin saa uusimmat juorut seiskasta lukea..

( . ) kumman hiljainen. Meinasin jo neuvolaan soittaa kun tuntuu etten saa kunnon liikkeitä tuntumaan... mutta kyllä tuo kuiteski liikuskelee jonkun verran. Ehkä se on vaan väsyny :) Täytyy katsella illan mittaan muuttuuko liikkeet vahvemmiksi.

mutta nyt minä lähden nautiskelemaan kahvista ja eilen leipomasta vaniljarahka tortusta nam!

äityli ja rinsessa 32+1

Vierailija
13/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue](pitäis jo kovasti olla menossa partiriin)

eli hemoglobiini oli noussut ja oli 128, verenpaine oli noussut ja oli 110/75, SF-mitta oli 34, kasvanut 1 sentin 2 viikossa ja syke oli 158 (eikä vauva ollut edes hereillä). Vauvan pää on tippunut alas ja sen takia vihloo epämukvasti kävellessä ja tuntuu painetta virtsarakkoon.

Tästä lähin menen kerran viikossa neuvolaan.

Mut nyt sinne parturiin, oih kun kello rientää =)

Vierailija
14/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmottautuu yks huonosti nukkuja myöskin. Tää kamala flunssa herättelee pitkin yötä. Siis mistä ihmeestä tämä kaikki lima kertyy. Ja maku kurkussa on koko ajan ihan kamala. Ja yskimällä lima ei oikein kunnolla lohkea vielä. Yöllä heräsin jatkuvasti että yskin vaan. Onko vinkkejä kuis helpotusta vois saada. Oon yrittäny kuumaa kitata.

Täällä on yksi joka odottelee lumen tuloa myöskin. Jotenkin on niin masentavan näköistä pihalla. Minä olen varmaan hiukan talvi-ihminen, koska lumisade saa minut aina hyvälle tuulelle. Ihan kunnon tuiskukin...;)

Autoilusta: Meinattiin hurjina uskaltautua lähtemään anoppilassa käymään, jos olo on yhtään hyvä. Ei ole kuin 1,5h:n ajomatka ja sielläkin on sairaala missä synnyttää, tosin vajaan tunnin ajomatkan päässä sekin. Mut on niin ikuisuus kun on päässyt käymään ja sitten ei taas tiedä milloin selviää, kun vauva on talossa.

( . ) Havaittavissa liikkeiden hiljenemistä parina kolmena päivänä. Sellainen potkuttelu on jäänyt kokonaa pois ja vauva tyytyy vaan vaihtamaan välilla asentoa ja hikkailemaan. Toivottavasti se ei enteilisi mitään... Olen ollut hyvin tyytyväinen, kun supisteluherkkyys on laskenut. Olen voinut olla pystyssä ilman että joka kerta kun nousee tai kävelee tulisi suppareita. Kylläkin iltaa kohden niitä taas on ja yöllä herättelee. Mutta positiiviselta näyttää siinä mielessä, ettei se synnytys nyt varmaan ihan just ole käynnistymässä.

Tigger: sullahan synnytys lähenee huimasti. Jo nuin paljon...huih sehän tietää omankin lähenemistä vääjämättä.

Fable: Hyvä, että voit puhella peloistasi pelkopolilla. Kannattaa kysellä siitä kääntämisestä etukäteen ja miettiä, että mihin itse on valmis. Ei se käännös ole pakko, mutta onhan toisaalta sektiossakin riskinsä. Perätilasynnytyksen mahdollisuudet arvioidaan käsittääkseni jokaiselta erikseen. Siihen on paljon kriteerejä. En tosin tiedä mitkä ne on siellä TAYS:ssa. Oli vaan tuolla sairaalassa kätilöiden kanssa puhetta niistä kriteereistä, kun meillä vaavi oli sinne mennessä aluksi perätilassa ja jos olisi lähtenyt synnytys käyntiin, olisi sektio tehty jokatapauksessa.

chicca: neuvolakuulumisia odotellen...

beijaflor: Toivottavasti et joudu sairaalaan. Hyvähän se tosin on selvittää ja seurata tilannetta. Halit sinne!

Sulina: Urheiluliivejä voi pitää yöllä. Toisaalta Carriwellillä on sellaiset ympärysmittaan perustuvat imetysliivit, jotka " kasvavat" jos rinnatkin kasvaa. Netissä esim. babyidean sivuilla on sellaiset. Niissä ei oo siis kaaritukia, mutta ovat urheilumalliset.

äitiliini: toivottavast vauva olis kääntyny eikä tarviis alkaa kääntämään. Halit sinne.

Zatu: kokeilin reseptiäs siittä minttusuklaakakusta. Hyvää tuli ja nyt meinasinkin lähtä sitä maistelemaan teen kanssa...:):)

Aurinkoisia ajatuksia terhoille vaikka nyt ei auringosta tietoa olekaan...

Tuiskua ja kirppu 35+1 ( Eilen alkoi taas uusi viikko!!)

Vierailija
15/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en saa tuloksia tietää kun vasta huomenna aamulla. Lähete kuitenkin sinne äippäpolille oottaa. Osaako kukaan kertoo et mitä siellä tehään? Ei kai ne vaan käynnistä jos mulla ei oo muita raskausmyrkytyksen oireita?? Jollain oli protskujen vuoksi käynnistetty, mut mä lahopää en muista kuka se oli...

Kauhee jossittelu päällä ja tuntuu et päätäkin alkaa taas särkeä tää epätietoisuus. Puhumattakaan siitä että pelkkä käynnistyksen tai sektion ajattelu saa vatsan kääntymään ympäri ja paniikkihien nousemaan pintaan.

No eipä auta kun ootella huomiseen. Illalla on se keikkakin, soitan varmaan ihan mettään ku ei oo keskittymisestä tietookaan..

Nyt sängynpohjalle lepuuttamaan ettei verenpaine nouse.

Beijaflor

Vierailija
16/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täälläkin on käyty neuvolassa tänään ja siellä ainakin kaikki hyvin. Painoa tullut lisää 550 g/vko (dieetti on vähän lipsunut...) rr 116/81, turvotus +, Hb 128 (noussut viimeisestä), sf 32 cm, vauva rt II ja syke 155+, liikkeet ++. Neuvolan koneelle oli tullut lääkärin palaute tiistain polikäynnistä ja alat oli noussut, sappihapot laskenut. Ens ma taas labra ja ti poli. Uutta neuvola-aikaa ei varattu vaan katellaan ensin, mitä tuolla polilla sanotaan ens viikolla.

Zatu: oli hyvää kakkua! :) Nam. Tänään oon syönyt jo kolme palaa... Ei voi mittää...

Elina ja Sulina, laitoin teille niitä ohjeita tulemaan spostiin.

Beijaflor: toivottavasti proteiinit pysyvät hallinnassa!

Täällä on kans nukuttu tosi huonosti viime yönä, vaikken päiväunia eilen edes nukkunut. Jotenkin on vaan niin levoton olo. Varmaan tuo hepatoosi stressaa, kun koko ajan oottaa, että kohta taas soittavat ja kertovat tuloksia, eikä sit kuulukaan mitään...

Noh, neuvolareissulla käväisin Pikkukengurussa ja ostin tytölle pari joululahjaa, sellaisen pehmeän keilasetin (6 keilaa ja 2 palloa) ja pienen Maisa-kassin. Työkaveri kävi pistäytymässä ja toi tullessaan Ikealta tilatun keinuhirven. Alkaa meidän neitokaisen joululahjasäkki käyvä pieneksi kohta. :)

Jep, mutta nyt pitää kohta lähtä hakemaan naperoa päiväkodista. Voikaahan hyvin!

T: Monttu 34+6

Vierailija
17/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beijaflor: Jos sulla ei ole muita oireita kuin valkuainen 1 + niin eivät varmaan ota osastolle. Luultavammin laittavat sydänääni käyrälle ja virtsakokeen tietty ottavat ja ehkäpä ultralla katselevat vaavia, että virtaukset ym. ovat ok. Mutta ei kannata huolehtia, ja jos sinulla olisi esim. verenpaine korkealla ja valkuaista 2+ niin voivat ottaa osastolle tarkkailuun, mutta eivät missään tapauksessa kännistämään ala. Päänsärkyhän voi johtua muustakin. Itselläni oli edellisessä raskaudessa valkuaista 1+ melkein koko raskauden, mutta ei muita oireita niin en edes polille saanut lähetettä, koska ei ollut mitään hälyttävää ( johtui runsaasta valkovuodosta). Yritähän nyt vähän rentoutua ja hyvää keikkaa.

Vierailija
18/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zatu:minkä päivän pinossa oli se mariannekakun ohje, tahtoo tehdä viikonlopuksi.

Vierailija
19/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet][b]Mamm@mia [/b]tässäpä ois ohje ->

200g voita

2,5dl sokuria

3 munaa

1dl kermaviiliä

1tl leivinjauhetta

2tl vanilliinisokuria

4dl vehnäjauhoja

2rkl kaakaojauhetta

1,5dl Marianne-rouhetta

Vatkaa voi ja sokuri vaahoksi. Lisää munat yksitellen vatkaten. Lisää kermaviili ja Marianne-rouhe, sekoita tasaseksi.

Yhistä kuivat aineet ja lisää siivilän läpi taikinaan. Paista 175 asteessa n. 50 minsaa.

Vierailija
20/32 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh ku on taas kurja ilma. Yritin päästä tänään uimaan, mutta lähtö venyttyi ja ei siitä sitten tullut mitään, mä kun haluun että terapia allas on käytössä silloin ku mä oon siellä, ehkä huomenna. Meidän uimahallissa on vaan niin ihana turkkilainen höyrysauna.

Mulla loppuu nykyään yö n 5-6 aikoihin, sen jälkeen on todella vaikeeta saada unenpäästä kiinni. Mutta ysiltä mä oon jo ihan naatti ja sänkyvalmis.

AutoiluG: mä ajan mitä tod näk ihan loppuun asti, niinkuin edellisillä kerroilla. Meillä sinäänsä hyvä tilanne, että molempien koko suku asuu pk-seudulla, poislaskien niitä jotka asuu ulkomailla ja niitä on paljon. Mutta kyllä autossa silti voi vierähtää hyvän aikaa, jos ruuhka-aikana joutuu ajelemaan.

Zatu: toi respti on vaan ihana, mun kaveri antoi sen mulle aikoinaan ja sitä on tullut tehtyä useamman kerran, nam.

Sulina: kantsii ostaa ainaskin yhdet imetysliivit mukaan laitoksella ja sitten myöhemmin ostaa lisää. Lindexillä on Triumfin liivit jotka antaa paljon myöden vaikka kuppikoko kasvaiskin. Mullakaan ei oo kertaakaan kasvaneet rinnat ennen synnytystä ja ei ne oo senkään jälkeen kasvaneet paljon n 1-2 kokoa vaikka imetinkin.

Voi ku teillä alkupän tammiksilla on reilut rv:t, oon ihan kade ;) mä joka oon loppupän niin vajaat 32 vasta.

Nyt mä tarttisin apua niiltä jotka tietävät mistä 7v ja 11v tytöt tykkäis saada joululahjaksi. Ainoo mistä tiedän että tytyöt nyt tykkää on ne Brazit, mutta kun me ollaan sovittu tyttöjen vanhempien kanssa että lahja saa olla max 10e/likka. AUTTAKAA naista jooko!!

Nyt pitää suunnata ruokakauppaan.

-MM- ja baby 31+6