Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VOI HEMMETTI! Nyt menee huonosti. KELA:lta tuli tänään viesti postissa, että

Vierailija
27.08.2008 |

JA JUURI muutama viikko sitten kävin toimistossa ja vielä ERIKSEEN kysyin, että täytyykö asumistukea jotenkin muuttaa kun siirryn hoitopvapaalta opiskelijaksi niin hän katsoi tietojani ja sanoi, että "nbämähän on jo päivitetty!"

MITÄ HITTOA!

Nyt menee hermot kyllä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meiltä on lakkautettu kotihoidontuki elokuun alusta kun lasten piti aloittaa hoito. Eivät kuitenkaan aloittaneet, tieto ei ollut mennyt Kelaan, joten perjantaina ei tule rahaa ja hakurumba alkaa taas alusta. Kuinkakohan kauan siinäkin taas menee. Onneks on mies jolla hyvä palkka, että pärjätään, mutta kyllä se nyt vähän ottaa päähän..

Vierailija
2/8 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumistukeni on lakkautettu ensi viikosta (eli ensi kuusta) alkaen, sillä "en ole toimittanut vuositarkastushakemusta"...Siis olen SATAVARMASTI täyttänyt esitäytetyn hakemuksen ja laittanut sen postiin Kelan omassa palautuskuoressa viikolla 30, yli viikkoa ennen määräaikaa!!! Olen siis tästä sataprosenttisen varma. Ravasin kirjastossa ottamassa kopioita dokumenteista ja olen oikein merkannut kalenteriini, koska laitoin postiin ko. paperit.

Mitäpä tässä nyt voi tehdä. Valituksen tietysti, mutta mihin vetoan? Sanon, että toimitin kyllä hakemuksen, niin kuin tein, mutta ihan kuin he sitä uskoisivat, enkä voi millään sitä ilmeisesti todistaakaan?!? Menetänkö nyt ensi kuun (ja mahdollisesti pidemmänkin ajan) asumistuet? Apua! Olen opsikeleva yh, eikä minulla todellakaan ole varaa menettää asumistukeani yhdeltäkään kuulta!!! Siksi huolehdinkin hakemuksen ajoissa postiin. Miten voi käydä näin?

Kaiken huipuksi olin äsken yli puoli tuntia KELA:n puhelinpalvelun jonossa (maksullisessa), ja vihdoin, kun sain virkailijan langan päähän, ehdin sanoa nimeni, ja sitten puhelu katkesi. En tiedä miksi!!! Nyt olen taas jonossa (ollut yli 15 minuuttia)...Voi aaaargh! Ja apua...

Ja ennen kuin joku ehtii sanomaan, että "mene töihin sosiaalipummi", niin kerron sen verran taustastani, että olen yksinhuoltajana opiskellut korkeakoulututkinnon koko ajan samaan aikaan töissä käyden. Nyt minulla on opintoihini liittyvä yhden lukuvuoden pituinen jakso, jolloin töitä ei voi opintojen ohessa tehdä - ainakaan yksinhuoltaja (n. 40-50 tuntia kouluun liittyvää kokopäiväistä työtä, mm. työharjoittelua) ja sen ajan nostan asumistukea opintotukeni ja opintolainani jatkoksi. Tammikuusta alkaen minulla on jo alani työpaikka tiedossa. En koe olevani pummi, vaan yritän yhden lukuvuoden sitkutella...Että pääsen sitten maksamaan kunnon verojakin ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä löysit numeron tuollaiseen puhelinpalveluun? :) Kiitos

Vierailija
4/8 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meiltä on lakkautettu kotihoidontuki elokuun alusta kun lasten piti aloittaa hoito. Eivät kuitenkaan aloittaneet, tieto ei ollut mennyt Kelaan, joten perjantaina ei tule rahaa ja hakurumba alkaa taas alusta. Kuinkakohan kauan siinäkin taas menee. Onneks on mies jolla hyvä palkka, että pärjätään, mutta kyllä se nyt vähän ottaa päähän..

Ja siis tieto tästä tuli tänään postitse, vaikka kelan kirjeet harvoin tietää hyviä uutisia =)

Vierailija
5/8 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä se puhelinnumero. En tiedä, onko koko maassa sama. Tuskin.

Netistä löytää kyllä kanssa.

Voi pennanen, että kyräisee! Ei auta kun vaan laittaa valitusta kehiin, uutta hakemusta jne. Ja toivoa parasta. Voi elämänkevät...Tästä eteenpäin laitan minäkin aina ja kaiken kirjattuna!!!

ap

Vierailija
6/8 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se tilannetta nyt pelasta, mutta jos kirje löytyy jostain Postin kätköistä, niin voit ehkä sen avulla todistaa lähettäneesi paperit ajallaan.

Posti kyllä kämmää niin paljon, että jatkossa kandee lähettää kirjattuna kirjeenä tärkeimmät paperit.

Vierailija
7/8 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai, ja pääsin lähes heti palvelijalle joka kiltisti tarkisti myös minun tilanteeni, ja sieltä sitten soittelevat, huh. Ei jaksaisi nyt mitään säätöä.

-2 tai 3

Vierailija
8/8 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka kylässä on kuitenkin kela, jopa meidän pienessä maaseutukunnassa!