Ultrassa rv 6+0 4 sikiötä, joista kolmella syke!?
Onko kenelläkään näkynyt alkuraskauden ultrassa enemmän vauvanalkuja kuin lopulta on tullut??
Olen täällä aivan hoo-moilasena. Viides raskaus, pitkähkön tauon jälkeen. Hakeuduin tänään yksityiselle ultraan erittäin voimakkaan pahoinvoinnin, erittäin suuren alamahaturvotuksen JA raastavien alamahakipujen vuoksi. Plussasin pari vkoa sitten ja menkoista laskettuna viikkoja on siis tasan 6.
Lääkäri tutki eka, sanoi että kohtu tuntuu viikkoihin nähden suurelta. Sitten alakautta tehdyttä ultrassa näkyi 3 sikiöpussia, joista yhdessä oli kaksi sikiötä (toisesta ei näkyny sydämensykettä) ja kahdessa muussa yksi sikiö sykkeineen. Lääkäri ei oikein osannut sanoa muuta kuin, että harvinainen raskaus ja käski tulla 3 vkon päästä uudelleen tai heti, jos alkaa vuotaa. Määräs pahoinvointilääkettä.
Eikai meille oikeasti(!!) voi tulla kolmoset tai jopa neloset!??
Kommentit (14)
Mutta nyt jäitä hattuun, ei ole kovinkaan todennäköistä että kaikki 3-4 jaksavat loppuun, toivottavasti edes yksi. Onnea matkaan!
Mut onneks olkoon, ja onnea niille vauvoille jotka syntyy *:)*
on enää yksi elävä sikiö. Näin toisinaan käy.
Ihan ekaks onneksi olkoon! Seuraavaksi sitten myötätuntoa siihen pahoinvointiin. en uskalla edes kuvitella, miten hirvee se voi olla. Itelläkin oli niin paha että veti työkyvyttömäksi moneksi kuukaudeksi ja mulla sentään vaan yksi tulossa. Tosin kuulun niihin onnekkaisiin, joilla pahoinvointi (näköjään) myös kestää loppuun saakka.
rv 6+3 alkuraskauden ultrassa, joss havaittiin kaksi sikiöussia ja kaksi alkiota, joilla molemmilla sykki sydän.
Ehdin jo iloita tulevista kaksosista, mutta kolme viikkoa myöhemmin tehdyssä uusintaultrassa havaittiin toisen raskauden keskeytyneen n viikolle 7
Yksöisraskautena siis jatkuu tämä minun raskaus.
Kuulemma melko yleisiä nämä tilanteet, jossa toinen alkio ei kuitenkaa jaksa loppuun asti.
Sinun tilanteessasi pitäisin kolmosia mahdollisena (neloset ei tunnu luultavalta kun ei kerran sydänääniä näkynyt), mutta varaudu myös siihen, että noista kolmestakin voi joku vielä mennä kesken.
Ja onneksi olkoon! Kyllä sieltä voi hyvinkin neljä syntyä. Mieheni työkaveri sai joku vuosi sitten neloset:) Tulehan sitten kertomaan, kun käyt seuraavan kerran ultrassa, miten he jaksavat.
toinen suli pois, eikä hänestä näkynyt mitään nk. normaalissa ultrassa. Siis ilman alku ultraa en olisi kaksosesta mitään koskaan tullut tietämäänkään.
Eli toivottavasti sulla ei ole sulattelemista kuin tuo yksi!
Toivottavasti toisilla menee hyvin. Seuraava käyntisi kertoo paljon lisää. Totuushan on, että suurin osa kaikista alkaneista raskauksista päätyy keskenmenoon, niinkuin sinullakin on nyt ilmeisesti 1/4 tapahtunut.
mutta toivottavasti edes yksi lisää menee kesken, sillä onhan kolmosraskaus melkoinen riski. Paremmat mahdollisuudet on vauvoilla jos on kaksos- tai yksösraskaus
Saanko udella että onko raskaus ns. luomuraskaus?
Mutta varaudu siihen, että vielä voi tapahtua mitä vaan.... monikot on aina riski. :(
kolme alkiota, kaksi seuraavssa ultrassa ja lopulta vain yksi jatkoi loppuun asti.
Neloset ovat äärimmäisen harvinaisia, viimeisimmistä suomalaisista nelosista on jo 14 vuotta aikaa.
Hurjasti sulattelemista! Meillä vain kaksoset, sekin oli aikamoinen uutinen.
www.helsinginmonikkoperheet.fi sieltä saat enempi vertaistukea tai googlaa paikkakuntasi monikkoperheyhdistykset. Ja kunnalta saat varmasti apua lastenhoidossa!
Onnea! Saatte sit varmaan kolmoset! ;)
Hei luin viestisi nettisivuilta olen 45 v. nelos-kolmonen ja äitini odotti v. 62 nelosia joista me kolme olemme maailmassa 2 poikaa ja yksi tyttö. Ensimmäinen lapsi veljeni syntyi kuolleena ja sitten syntyi yksi veljeni, minä ja nuorin veljeni. Silloin maalla äidilleni kerrottiin, kun ei siihen aikaan ollut mitään ulträäänitutkimuksia, että sydämen ääniä kuuluu jokapuolelta joten ehkä on hyvä varautua useampaa lapseen. Me muuten synnyimme keskosina n. kukkauden aikaisemmin ja minä painoin n. 1700g ja pojat n. 2000g eli koko eroja voi olla. Tsemppiä tulevaan.
Terveisin nelos-kolmosista yks iso tyttö