Pitääkö jotkut oikeasti koko ajan verhot auki kun aurinko porottaa sisälle??
Kommentit (26)
pidän kirjaa naapurien verhoista, koska avaa/sulkee
Minä suljen, kun aurinko paistaa suoraan sisään, mies avaa.
Sama juttu helteillä: minä suljen ikkunat pahimman paahteen aikaan, ettei sisäilma olisi heti ensimmäisestä hellepäivästä +30, mies avaa...
Kyllä, meillä ei edes ole verhoja ikkunoissa. Ikkunat isoja, lattiasta kattoon. Rakastan valoa.
Ainoa kohta missä joskus laitan sermit vähän pienemmälle estääkseni häikäisyä on työhuone.
Tähän aikaan vuodesta aurinko saa paistaa sisään. Kesähelteillä auringon puolella kaihtimet kiinni, niin koti ei lämpene liikaa.
Tietenkin pidän. Avaan verhot aaumuisin koska aamuaurinko paistaa ihanasti keittiöön, samoin makuuhuoneen verhot heti herättyä. Muut verhot ovat auki koko ajan. Iltapäivästä iltaan saakka aurinko paistaa olohuoneeseen ja saa mun puolesta myös paistaa.
Rakastan tätä luonnon antamaa valoa.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu helteillä: minä suljen ikkunat pahimman paahteen aikaan, ettei sisäilma olisi heti ensimmäisestä hellepäivästä +30, mies avaa...
Muistan kun asuin kotona niin äiti avasi aina verhot ensimmäisenä ja aurinko paistoi huoneseen, kyllä vitutti
Kyllä sähkölämmittäjänä vähän korkeamman päivälämpötilan sisällä jaksaa, kun sitä lämpöä riittää sitten näin yöpakkasten aikaan vielä jonkun verran aamuunkin.
Osassa ikkunoista on verhot, osassa ei. Saan päänsäryn jos on koko päivän ajan hirveän kirkasta. Nyt on vielä niin varhainen kevät, ettei kasvillisuus vähennä yhtään valon määrää muodostamalla varjoja ja tummia alueita. Joka suunnasta heijastuu valoa.
Olkkariin paistaa ilta-aurinko, laitan verhot heti kiinni kun aurinko alkaa tulla sieltä. Ei tässä sohvalla pysty muuten istumaan kun se paistaa kohtisuoraan silmiin.
Pidän vain silloin kiinni jos aurinko häikäisee telkkariin tai tietokoneen näyttöön. Muuten haluan ihailla maisemia jotka ikkunoista näkyy.
Onneksi minun asuntoni ikkunat ja parveke ovat pohjoiseen päin, joten voin pitää sälekaihtimet avonaisina ja verhot sivuilla käytännössä koko päiväsaikaan. Haluan hyödyntää luonnonvaloa mahdollisimman paljon eikä toisessa kerroksessa asuntooni näy muutenkaan ohitse menevän kävelytien varrelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun asuin kotona niin äiti avasi aina verhot ensimmäisenä ja aurinko paistoi huoneseen, kyllä vitutti
Harmi että äitisi ei puuttunut kiroiluusi.
Vierailija kirjoitti:
pidän kirjaa naapurien verhoista, koska avaa/sulkee
Teetkö merkinnät ruutuvihkoon tai Excelin taulukkoon?
Vierailija kirjoitti:
verhot kiinni 24/7/365
Kannattaa varmaan muuttaa ikkunattomaan asuntoon.
Pitää sitä valoa saada, keittiön taso on parhaimmillaan 43C.
Kummastelen väkeä joka pitää aina säleverhot kiinni. Eikö häiritse se ikuinen pimeys/hämärä, eikö väki kaipaa luonnonvaloa?!
Tää kevään kirkas valo on parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
verhot kiinni 24/7/365
Kannattaa varmaan muuttaa ikkunattomaan asuntoon.
Ikkunattomissa asunnoissa vuokra tai yhtiövastike olisi varmasti halvempi jos vain pää kestää.
Kattele ympärilles.