HCG tasot monikkoraskaudessa?
Hei,
Ajattelin kysya loytyisiko taalta tietoa: sain juuri kuulla etta HCG (beta) tasoni on 2000, nyt on menossa viikko 4 + 3, ja ymmarsin etta tama HCG on korkea (?), ja saattaisi merkata monikkoraskautta. Tama olisi meille kolmas (ja, apua, siis ehka myos neljas??) lapsi, ja saanut alkunsa luomusti (HCG tasot mitattiin koska epailtiin kohdunulkoista, kun tasot olivat pari paivaa sitten jo yli 1000 mutta kohdussa ei nakynyt mitaan; nyt kohdusta loytyi sikiopussi, sykkeen loytymiseen on liian aikaista). Kiitollisena vastauksista jo etukateen,
EA
Kommentit (6)
Moikka,
mulla HCG-taso oli muistaakseni melkein 500 raskauden alussa, kun verikokeella testi sairaalassa tehtiin. Meille tehtiin kahden alkion siirto ja sanoivat, että kuulostaa siltä, että kaksoset (tai monikot...mietimme jo onko enemmänkin) masussa varmaan ovat.
Ja näin mennessämme ekaan ultraan noin vko 8-9, oli vatsassa kaksi uimaria:)
Normaalistihan tuo taso on tietääkseni muutamissa kymmenissä, koska muistaakseni sanoi tasoni olevan kymmenkertainen normaaliin verrattua.
Toivottavasti kaikki teillä menee hyvin - on vatsassa sitten yksi, kaksi tai enemmän vauvoja. Onnea odotukseen!
Terveisin äiti ja kaksospojat 2v 8kk ;)
etta kyseessa oli sitten tosiaan alkujaan kaksosraskaus, eli ultrassa loytyi kaksi sikiopussia, toinen ei kuitenkaan ollut lahtenyt kehittymaan ja vain toisesta pussista loytyi sikio. Eli nyt on vain yksosraskaus, ja hyva niin koska kohdunkaula ei meinaa jaksaa edes tata yhta, kaksosten kanssa ei todennakoisesti olisi ollut toivoa ollenkaan. Kiitos vastanneille!
Millä viikolla sulla mitattiin toi arvo 500...?
Kysyn siksi että mulla oli 2 pv sitten arvo 380 ja viikkoja ei voi mitenkään olla kuin 4+, ei millään edes täyttä 5:ttä. Mulla on ollut viimeiset 2 vkoa ihan kamala olo, kahdessa edellisessä raskaudessa ei mitään oireita vielä näillä viikoilla... Viikon päästä seurantaultra, joten siihen asti vaan spekuloin.
Minulla verikokeesta mitattiin huimat hcg tasot: 4800!
Verikoe otettiin 2 vrk sen jälkeen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, eli rv 4:n lopulla(?)
Kyydissä oli tuplat ja pahoinvointi oli alkanut lievänä jo ennen tuota raskausverikoetta. Pahoinvointi jatkui rv 11 asti 24/7. Hehhe.
Mutta nyt on kaikki mainiosti, sängyssä nukkuu päikkäreita 2 v tyttömme ja poiamme.
otettiin verikoe rv5+0 ja Hcg-arvo oli 5466 ja se oli aikas paljon korkeempi kuin olisi pitänyt. Noin pari viikkoa myöhemmin ei ultrassa kuitenkaan ollut kuin yksi sikiö. Minulla oli ollut pientä verenvuotoa alussa joten lääkäri arveli että toinen oli tullut silloin pois. Hcg-arvo kun viittasi siihen että kaksi olisi kiinnittynyt.
Meillä paljastui eilen ultrassa kaksoset, rv 5+1. hCG-arvo oli viikko sitten 4+1 263, eli ainakin tosi paljon vähemmän kuin sinulla. Mitä olen lukenut, niin noista arvoista ei välttämättä voi aina päätellä oikeestaan mitään.