Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL juttu tuuppowaaran rasioista, toiminta loppuu Suomessa, mammat keränneet kippoja ja kuppoja jo 40v.

Vierailija
16.04.2023 |

On kyllä tragedia. Koko hommasta jäi käteen vain läjä muovikippoja.

Mietin sitäkin, kun nuo kehuvat, että on joskus 70-luvulla ostetut Tupperware muoviastiat yhä käytössä, niin eikö niissä ollut silloin jotain yhdistettä, joka on nykyään kielletty?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI AP AINA vääntelet sanoja!

Tosi typerää! Poistatin tämän neronleimauksen!

Miksi? Rauhoitu hyvä ihminen. Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Tuuppowaara, kippovaara jne. Ei se ole niin vakavaa.

Vierailija
22/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noissa tuppereissa muitakin kuin muovirasioita. Mulla on esimerkiksi ihana Tupperwaren kylmälaukku, sitten on sellainen veivattava juustomylly, millä saa hyvin ne kannikaksi höylätyt juustonloput raastettua ja käyttöön, sitten mulla on tupperin jauhopurkkeja. Ja mulla on joskus ollut riisihäröjä niin ainoastaan tupperin purkkeihin eivät olleet päässeet! Eli kaikissa muissa niitä ötököitä oli, jopa peltipurkeissakin. Myös tupperin salaattilinko ja sipulisilppuri on mulla edelleen käytössä. Niin ja tupperin juomapullo, minkä laitan aina puoliksi vettä täytettynä yöksi pakkaseen, että on kylmää vettä töissä. hyvin on kestänyt sekin jo vuosia. Hyviä tuotteita ne on, kyllä sen huomaa että ne halppistuotteet on huonomman laatuisia. Harmi kun kaikki hyvä loppuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nuoret on muuttanut ruokatapoja,suurperheitä on vähän eli ehkä aika on ajanut vähän ohi tuotteista.kotimarkkinointi on aika kiusallinen myyntitapa.

Nuoret välttelevät myös muovia. Markkinoilla tällä hetkellä paljon lasi ja metallirasioita.

Vierailija
24/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen debiili kerää jotain muovikuppoja?Kertoo paljon teidän naisten aivokapasiteetista.Koko maailma on avoinna ja te keräilette muovikippoja.

Olen kuullut sellaisistakin debiileistä, jotka keräävät kotiinsa veitsiä ja haarukoita. Joillakin on niitä jopa 10 kappaletta kumpaakin. Eivät nuo Tupperwaren kipot ole ainakaan useimmille mitään keräilykohteita, vaan jatkuvasti käytössä olevia käyttötavaroita.

Vierailija
25/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme. Itse ainakin käytän pelkästään lasisia säilytyspurnukoita ja -eväsrasioita. Ällöttää akatuskin, paljonko vaikkapa työkaverit syövät muovia, kun olen tiskikoneeseen leitellut heidän haarukanreikiä täynnä olevia eväskippojaan. Lasinen on ainakin varmasti turvallinen. Mutta kukin syököön mistä tykkää.

Vierailija
26/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti aika monen naisen miehen ja lasten ruuat ja eväät myös on näihin Tupperware rasioihin pakattu, eli ei ole pelkästään itsekkäästä keräilystä kyse! 😡

Moni 30-45v ei varmasti tajua edes kuinka moni asia lapsuudenperheessä on itse asiassa ollut tupperwarea. Lähtien ihan lasten leluista

Vierailija
27/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nuoret on muuttanut ruokatapoja,suurperheitä on vähän eli ehkä aika on ajanut vähän ohi tuotteista.kotimarkkinointi on aika kiusallinen myyntitapa.

Kyllä niillä on pieniäkin kippoja pienille perheille;). Itsellä käytössä vielä pari opiskelijatyttönä 25 v. sitten ostettua 0,7 l eväsrasiaa jotka vieläkin käytössä. Kannet pysyvät loistavasti kiinni. Lisäksi muutama säilytyspurkki.

Vierailija
28/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytän sua Elizabeth Rehn.....

kun toit ton karmean muovi-ilmiön suomeen 🤬

Toivottavasti tuo muovikrääsän tehtailu loppuu.

Vierailija
29/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi linkki lehtijuttuun on sensuroitu pois? Minkä takia sitä ei saisi lukea?

Vierailija
30/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän vaan Tuupovaaran tyhjän patruunan.

Vierailija
31/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret välttelevät myös muovia. Markkinoilla tällä hetkellä paljon lasi ja metallirasioita.

Mutta tuppereissa oli se kierrätys myös. Eli vanhat tupperit sai palauttaa ja ne sulatettiin uusiokäyttöön jo kauan sitten. Että ne oli siinä mielessä jopa aikaansa edellä. Toki sitten eri asia, tuliko monenkaan niitä palautettua..

Vierailija
32/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä saatana menee muovikipot jollain tunteisiin

Vierailija
33/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen debiili kerää jotain muovikuppoja?Kertoo paljon teidän naisten aivokapasiteetista.Koko maailma on avoinna ja te keräilette muovikippoja.

Ainakin tämä debiili tekee mieluummin taikinan muovikipossa kuin tiskipöydän altaassa. Ei niitä kippoja keräämisen takia hankita vaan kotitöiden avuksi. Te epädebiilit tietenkin teette salaatin suoraan pöydälle.

Vierailija
34/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Tupperwaren astiat ovat muovikrääsän vastakohta, koska tuotteet säilyvät hyvinä kymmeniä vuosia. Minulla on edelleen jatkuvassa käytössä 1980-luvulla ostettuja kulhoja.

Vierailija
35/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta voi lukea jos tätäkin ei sensuroida pois?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2c6b51f2-281a-49fe-bdd9-774b6b8fa52c

Vierailija
36/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä saatana menee muovikipot jollain tunteisiin

Täällä palstalla on vähän se ongelma, että kuka vaan voi vetää herneet nenään mistä vaan ja poistaa muiden keskustelut vain koska ei itse pidä aiheesta. Entä jos ei vaan klikkailisi auki niitä keskusteluja sitten ollenkaan?

Vierailija
37/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta Tupperwaren astiat ovat muovikrääsän vastakohta, koska tuotteet säilyvät hyvinä kymmeniä vuosia. Minulla on edelleen jatkuvassa käytössä 1980-luvulla ostettuja kulhoja.

No se just. Kyllähän ne oli kalliita, mutta myös laadukkaita. Ja niissä tosiaan oli jo aikoja sitten se kierrätys olemassa, ettei niitä heitetty roskiin vaan palautettiin myyjille. Se oli siis tosi kauan sitten jo. Mutta toki nykyään on paljon enemmän kilpailua tälläkin saralla niin ei tuollainen tuote vaan enää pärjää minkään kiinankrääsän kanssa. Mulla on päivittäisessä käytössä tuppereita ja äidillänikin oli. Ja ne kesti pitkään ilman vääntymistä vaikka kuumassa tai kylmässä. Hyviä tuotteita olivat, mutta rest in peace.

Vierailija
38/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne laivat pullossa. Joillain olisi paljon kerrottavaa.

Vierailija
39/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi linkki lehtijuttuun on sensuroitu pois? Minkä takia sitä ei saisi lukea?

Koska Iltalehti ei kuulu sanomaan :D eivät tietenkään halua antaa klikkejä kilpailijalle

Vierailija
40/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tuppereissa oli se kierrätys myös. Eli vanhat tupperit sai palauttaa ja ne sulatettiin uusiokäyttöön jo kauan sitten. Että ne oli siinä mielessä jopa aikaansa edellä. Toki sitten eri asia, tuliko monenkaan niitä palautettua..

Varmaa on ainakin se ettei nykyisiä muovikippoja mihinkään palauteta. Siis niitä jatkuvasti kuluvia raappiintuvia eväsrasioita jne justiinsa. Eli Tupperware todellakin oli aikaansa edellä jo vuosikymmeniä sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi