Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Belgiassa kodittomuus ja katuasuminen on yleistä, Kokoomus tiedottaa

Vierailija
16.04.2023 |

EU:n pääkaupungissakin se on ihan normi juttu, eli asumistuet voidaan lakkauttaa ja osa ihmisistä kuuluu kadulle. Suomessa on asiat liian hyvin kuin EU:n pääkaupungissa.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/58f1928c-00f7-4f8e-9919-9e35e92fd3b4

"Moni suomalainen lähtee Brysseliin menestymään Osa päätyy nukkumaan kadulle"

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt että onnistuisikohan elää ilman asuntoa. Mutta onnistuisi varmaan vain pk-seudulla. Saan sivutyöstäni nettona 500-600 kuukaudessa ja kun päätuö loppuu eläisi sillä.

Olisi päivät tekemässä töitä kirjastoissa ja kauppakeskuksissa lataisi laitteet, jotka on jo, siellä. Ostaisi vaikka Ab alueen kuukausilipun ja ajelisi julkisilla ympäriinsä. Hyödyntäisi kaikki ilmaistarjoilut mitä löytää ja sitten aina jotain halpaa ruokaa. Jos ostaisi trangian ja ison repun missä tavarat, kirpparilta joku pikku kattila ja kippo. Vaatteiden pesu itsepalvelupesulassa. Voisi homnsta halvimman kuntosalin kortin niin pääsis usein suihkuun. Nukkumiset hoitais niin et kävis onnibussilla halvalla lipulla hevonkuusessa ja takaisin.

Muutamassa päivässä tuskaannut siihen, että sinua uhkaa ajolähtö koko ajan. Unesi keskeytetään  ja sinut ohjataan muualle. Kun olet nukahtamassa, tulee vessahätä, ja sinun on kerättävä reppusi ja kattilasi ja etsittävä vessa, jossa ei jo ole joku muu. Sairastuminen pelottaa. Olet koko ajan muiden armoilla. Sinut aletaan tuntea, eikä kauppakeskuksissa ja kirjastoissa katsota sinua hyvällä. Et ole missään turvassa, et nukkuessasi etkä hereillä.

Usko pois. Kokemusta on.

Mä olen ollut muutaman viikon asunnoton. Oli kyllä auto, että siellä pystyi hieman nukkumaan, mutta kylmä oli öisin vaikka kesä. Se oli sellaista saakelin liikkeessä pysymistä koko ajan. 

Vierailija
82/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niille köyhienkeskittämisleireille pitäis keksiä hilpeä nimi, niin vois olla kuten mikki hiiri eli maus- ja hilpeä kuin kasku eli vitsi. Eli yhdessä mausvitsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mausvitsin porttiin kokkarien tunnus: työ tekee vapaaksi!

Vierailija
84/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntoauto -asumista hehkuttavat lehtijutut. Veneasumista hehkuttavat jutut. Pienenpieniä koteja hehkuttavat jutut. Espanjan halpuutta hehkuttavat lehtijutut. 

Siihen päälle vielä filosofoinnit, ettei empatiaa tarvitse tuntea, kaikilla on ollut samat mahdollisuudet kouluttautua, niin, ja kauheeta kun on kauheesti velkaa, kallista on tämä julkinen talous ja hyysääminen... se on oikeiston tapa taivuttaa kansaa hyväksymään köyhyytensä verrattuna aiempiin sukupolviin. Peruskoulusta asti opetetaan sopeutumaan hetkellisyyteen, hälisemään toisten hälisijöiden kanssa ja tekemään siinä yhdessä projektia, jonka joku määrää ja valvoo jossakin. Mihinkään et ole tervetullut pesiytymään, et duunipaikalle, et mihinkään kaupunkiin, etkä maahan, ellet ole sitten nöyrä köyhä jostain kolmannesta maailmasta. 

Rahaa on jäätävä natoon ja muihin puolustusmenoihin, että rikkaiden omaisuutta suojellaan. Kohta maksatte siitä ilmastakin jota hengitätte jollekin kv-yritykselle, jonka osingot jaetaan eläkeläisille Floridaan. Oma valintanne!  Oikeisto voittaa aina!

Heh. Mun yks kaveri päivitteli kerran, että miks amerikoissa musta väestö on niin tyhmää, että äänestää republikaaneja, miksei ne ymmärrä omaa parastaan ja äänestä demokraatteja.

Samaan aikaan hän, keskiluokkainen ihminen, äänestää kokoomusta, jonka politiikan seurauksena - siis jos se toteutettaisiin juuri niin kuin Kokoomus sen haluaisi menevän - ei keskiluokkaa olisi olemassakaan kuin vain pienenpienenä kauppiasporvariluokkana. Olisi käytännössä vain superrikkaat ja sitten nöyrä rahvas. Se on aina ollut oikeiston ihanne ja tavoite. Ei se siitä mihinkään muutu. Miks ei tämä minun kaverini ymmärrä omaa parastaan?

Tai pärsuja äänestävät? Miks he äänestävät puoluetta, joka on lopettamassa heidän itsensä hyysäämisen ja avustukset heti kun se vain sallittaisiin? Onko se se kuuluisa kateus, joka vie kalatkin vedestä? Että pääasia ettei muut saa?

Tässä olisi hyvä tutkimuksen aihe: Miksi suomalainen vihaa toista suomalaista kuin ruttoa.

Vierailija
85/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt että onnistuisikohan elää ilman asuntoa. Mutta onnistuisi varmaan vain pk-seudulla. Saan sivutyöstäni nettona 500-600 kuukaudessa ja kun päätuö loppuu eläisi sillä.

Olisi päivät tekemässä töitä kirjastoissa ja kauppakeskuksissa lataisi laitteet, jotka on jo, siellä. Ostaisi vaikka Ab alueen kuukausilipun ja ajelisi julkisilla ympäriinsä. Hyödyntäisi kaikki ilmaistarjoilut mitä löytää ja sitten aina jotain halpaa ruokaa. Jos ostaisi trangian ja ison repun missä tavarat, kirpparilta joku pikku kattila ja kippo. Vaatteiden pesu itsepalvelupesulassa. Voisi homnsta halvimman kuntosalin kortin niin pääsis usein suihkuun. Nukkumiset hoitais niin et kävis onnibussilla halvalla lipulla hevonkuusessa ja takaisin.

Muutamassa päivässä tuskaannut siihen, että sinua uhkaa ajolähtö koko ajan. Unesi keskeytetään  ja sinut ohjataan muualle. Kun olet nukahtamassa, tulee vessahätä, ja sinun on kerättävä reppusi ja kattilasi ja etsittävä vessa, jossa ei jo ole joku muu. Sairastuminen pelottaa. Olet koko ajan muiden armoilla. Sinut aletaan tuntea, eikä kauppakeskuksissa ja kirjastoissa katsota sinua hyvällä. Et ole missään turvassa, et nukkuessasi etkä hereillä.

Usko pois. Kokemusta on.

Mä olen ollut muutaman viikon asunnoton. Oli kyllä auto, että siellä pystyi hieman nukkumaan, mutta kylmä oli öisin vaikka kesä. Se oli sellaista saakelin liikkeessä pysymistä koko ajan. 

Auto muuttaa tilanteen kokonaan: on paikka, jossa voi nukkua rauhassa ja jonka voi siirtää toiseen paikkaan. Mukana kulkee vaikka kuutio tavaraa, eikä kaikkea tarvitse ripustaa kaulaan. Ovet saa lukkoon. Ihan eri juttu: juoksemalla ei pääse karkuun, mutta autolla pääsee. Ja on pellit ympärillä.

Vierailija
86/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpon kärkihankkeina on tuoda laajamittainen asunnottomuus suomeen. Köyhät kadulle ja rahat vuorineuvoksille.

Vierailija
87/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, maailmalla on asiat huonommin kuin meillä! Tuodaan ne huononnukset Suomeenkin, koska miksipäs ei!

Ja tällaista porukkaa meillä on maata johtamassa...

Kun EU:hun liityttiin niin tuli huumeet.

Vierailija
88/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan mieluusti veroja, jotta huono-osaiset suomalaiset saa ihmisarvoisen elämän ja että jokainen lapsi saa samat mahdollisuudet oppia ja menestyä. Enemmän vee ii tuttaa se, että mun verorahoja jaellaan hövelisti erilaisiin paisuneisiin rakennusprojekteihin, tiktok-tanssivideoihin ja kultapossukerhon ylimitoitettuihin palkkoihin ja palkkioihin.

Vierailija
89/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 90-luvulla Suomessa oli pelkästään pk-seudulla melkein 10000 koditonta. Ei ole vitsi. Porukkaa nukkui aidosti esim. siltojen alusrakenteissa, sekä talviteloille nostettujen veneiden alla.

Tuon että Brysselin metropolialueella, eli 2,5 miljoonan ihmisen alueella, on 4500 koditonta, voisi koittaa vähän suhteuttaa tuohon mitä Helsingissä oli 90-luvulla. Eli toisin sanoen, Brysselin tilannekaan ei ole yhtään mitään verrattuna siihen, mitä Helsingissä oli muutama vuosikymmen taaksepäin.

Siten, toivotan Brysselin asunnottomuustilanteen oikein mielellään tervetulleeksi Helsinkiin, jos se on hinta joka vaaditaan siitä, että tukipummit laitetaan Suomessa raataamaan töihin. Sillä se on pieni hinta, jos ei tarvitse mennä kuin 90-luvulle, että tilanne on ollut vielä paljon huonompi.

Vierailija
90/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, oi miksi porukka äänestää kokoomusta? Lieneekö ajatukset jotenkin suurinpiirtein perussuomalaisten linjoilla, mutta sitten niiden äänestäminen tuntuu liian nololta?

Vierailija
91/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ette te välitä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ne jäätyisi kadulle. Siinä on se pieni ero.

Kyllä sielläkin on pakkasta. Teltoissa pärjäävät näköjään.

Kurjaa ajatella että siellä on ihan lapsiakin. Miten niitä suojellaan esim. pedareilta?[/quote

Ööö ole ollut 7 v työtön ktm ja mulla on 200m2 omakotitalo ja n 220 k euron arvoinen mökki. En aio menna kommuuniin tai yksiöön

.

Näennäisesti aina kauhistellaan että on kamalaa jne.

On matalia palkkoja ja ei saisi olla, mutta kun on maksanut kympin hiustenleikkuusta, koska oli halpahinta. Niin miksi ei voi heittää tippinä pariakymppiä lisää parturille. Ei hän sillä kympillä elä.

Saituutta on paljon. Miksi te ihmiset ette anna mulle viittäkymppiä, kun näette mut siivoilemassa julkisia tiloja. Empaattinen viisikymppiä tekisi mun päivän työstä vähän arvokkaampaa ja tuntisin olevani ihminen, enkä orja.

Miksi ette heitä sitä ylimääräistä rahaa työtä tekeville?

Sama pätee näihin kodittomiin. He ovat kadulla koska tietty porukka ei suostu maksamaan näille ihmisarvoista asumusta.

Miten tätä katsotaan läpi sormien?

Ei kai helvetti yhteiskunnan heikoimmat nyt voi elää siviilien säälistä, kyllä se sääli ja myötätunto on sinne rakenteisiin luotava.

Kaunista puhetta rakenteista. Pitäisi puhua rahan antamisesta eikä rakenteista.

Miksi sitä rahaa ei voi antaa kelvollisena palkkana?

Kaikki kyllä nyökyttelee että on liian matalat palkat jne, mutta kun pitäisi maksaa niistä palveluista, niin ei.

Jonkun muun pitää maksaa. En minä.

Annetaan rikkaiden maksaa. Heillähän sitä rahaa on paljon.

Mutta ei. Itse ollaan kuin rikkaat ja rahaa kyllä löytyy. Se näkyy tilillä numeroina, mutta ei voi maksaa parturille kelvollista hintaa laadukkaasta työstä. Heitetään se viiskymppiä. Vaikka pitäisi antaa satanen.

Vierailija
92/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi, oi miksi porukka äänestää kokoomusta? Lieneekö ajatukset jotenkin suurinpiirtein perussuomalaisten linjoilla, mutta sitten niiden äänestäminen tuntuu liian nololta?

Köyhät on kotimaassa yhtä saitoja kuin rikkaat.

ostetaan halvinta kahvia. Ostetaan yli puolet halvempaa ulkolaista kuin kotimaista.

Maksuhaluja ei tunnu löytyvän edes köyhemmästä kansanosasta.

Mutta vaaditaan sitä rikkaimmilta.

Vierailija
93/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät on kotimaassa yhtä saitoja kuin rikkaat.

ostetaan halvinta kahvia. Ostetaan yli puolet halvempaa ulkolaista kuin kotimaista.

Maksuhaluja ei tunnu löytyvän edes köyhemmästä kansanosasta.

Mutta vaaditaan sitä rikkaimmilta.

Kaikki syyllistyvät "kunhan hinta on oikeanlainen" -ajatteluun.

Mutta miksi suomalainen tuote/palvelu on niin kallista, ja miten ulkolainen voi olla niin halpaa?

Hmm...

Vierailija
94/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 vuotta sitten Helsingissä kuoli kymmeniä ihmisiä kadulle pakkaseen – vasta se herätti päättäjät

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/05/16/50-vuotta-sitten-helsingissa-k…

Vierailija
95/109 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko pois. Kokemusta on.

Auto muuttaa tilanteen kokonaan: on paikka, jossa voi nukkua rauhassa ja jonka voi siirtää toiseen paikkaan. Mukana kulkee vaikka kuutio tavaraa, eikä kaikkea tarvitse ripustaa kaulaan. Ovet saa lukkoon. Ihan eri juttu: juoksemalla ei pääse karkuun, mutta autolla pääsee. Ja on pellit ympärillä.

Mä olen se, joka miettii kuvitteellista tietoista asunnottomuutta. Yksi vaihtoehto olisi halpa auto, jossa saisi pidettyä tavaroita. Sitähän ei olisi pakko käyttää koko ajan, vaan kävisi välillä vaikka Onnibussilla Helsingistä Ouluun. Katselin hintoja, esim. alle 20 eurolla pääsisi niin että matka olisi yöllä. Siinä voisi aika hyvin nukkua. Sitten seuraavana yönä takaisin, päivän viettäisi kaupungilla. Tätä ei voisi tehdä usein, mutta silloin tällöin. Autolla vois sitten ajella jonnekin laavulle tekemään lämmintä ruokaa välillä, minne vaan talvellakin pääsisi. 

Toisaalta, olisiko joku pieni alivuokralaishuone jollain mummolla kuitenkin edullisempi vaihtoehto? Opiskeluaikaan mulla oli sellainen puoli vuotta, ihan pieni huone, ei se paha ollut ja oli halpa. 

Vierailija
96/109 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja liittyi kokoomukseen ..miten?

Joku täällä käy kovaa kokoomuksen vastaista kampanjaa vaikka hallitusta ei ole vielä edes muodostettu.

Otti ilmeisesti demokraattinen vaalitulos neljän vuoden itsevaltiaan hölmöilyn jälkeen koville.

Väärin äänestetty!

Eiköhän se edellinenkin ihan yhtä demokraattisesti äänestetty- en ainakaan muista minkäänlaista vallankaappausta tai vastaavaa. Mutta hyvin vääristelty, kuten toki oikeistolta voi odottaakin. 

Vierailija
97/109 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäkös se orpopoika täälläkin koittaa?

Koettaa: https://www.vauva.fi/keskustelu/5087610/koettakaa-pitaa-koettaa-ja-koit…

Taasko yksi pilk... n....a ei keksi muuta kuin esittää fiksumpaa.Oli ihan tarkoituksella skriivattu.

Vierailija
98/109 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velkamöröllä pelottelu, joka sittemmin osoittautui vääristelyksi sekin- mutta ehti silti mennä läpi.

Vierailija
99/109 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko pois. Kokemusta on.

Mä olen se, joka miettii kuvitteellista tietoista asunnottomuutta. Yksi vaihtoehto olisi halpa auto, jossa saisi pidettyä tavaroita. Sitähän ei olisi pakko käyttää koko ajan, vaan kävisi välillä vaikka Onnibussilla Helsingistä Ouluun. Katselin hintoja, esim. alle 20 eurolla pääsisi niin että matka olisi yöllä. Siinä voisi aika hyvin nukkua. Sitten seuraavana yönä takaisin, päivän viettäisi kaupungilla. Tätä ei voisi tehdä usein, mutta silloin tällöin. Autolla vois sitten ajella jonnekin laavulle tekemään lämmintä ruokaa välillä, minne vaan talvellakin pääsisi. 

Toisaalta, olisiko joku pieni alivuokralaishuone jollain mummolla kuitenkin edullisempi vaihtoehto? Opiskeluaikaan mulla oli sellainen puoli vuotta, ihan pieni huone, ei se paha ollut ja oli halpa. 

Minkä vuoksi sinä mietit asunnottomaksi ryhtymistä? Pitemmän päälle se ei ole vapautta, ja romanttisuuskin katoaa nopeasti.

Vierailija
100/109 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mausvitsin porttiin kokkarien tunnus: työ tekee vapaaksi!

Paitsi että tällainen pytinkihän on jo tehtynä. Ei tarvitse kuin ottaa uudestaan käyttöön. Ja sinne päinhän ajan henki viittaa.