Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Belgiassa kodittomuus ja katuasuminen on yleistä, Kokoomus tiedottaa

Vierailija
16.04.2023 |

EU:n pääkaupungissakin se on ihan normi juttu, eli asumistuet voidaan lakkauttaa ja osa ihmisistä kuuluu kadulle. Suomessa on asiat liian hyvin kuin EU:n pääkaupungissa.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/58f1928c-00f7-4f8e-9919-9e35e92fd3b4

"Moni suomalainen lähtee Brysseliin menestymään Osa päätyy nukkumaan kadulle"

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asumistuesta puhutaan siten, että se linkitetään aina työttömyyteen?

40% asumistuen saajista käy töissä ja jäljellä olevasta 60 prosentista iso osa on pääsääntöisiä opiskelijoita.

Ihan ärsyttää kun joka keskustelussa asumistuesta puhuttaessa alkaa se "työttömät pitää saada töihin" ja "kannustinloukut pitää purkaa" ja se ei muuta olekaan.

Kun se tuki koskee muitakin kuin vain työttömiä.

Vierailija
42/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti kysynyt miksei pitkäaikaistyöttömille voisi olla sellaisia yhteisöllisiä asuntoloita, jossa jokaisella on oma huone ja oma tehtävä. Ei ketään pidä kadulle pistää, mutta yksiöt näillä on yksinkertaisesti kettuilua veronmaksajia kohtaan.

Eli haluat Suomeen slummeja? Tajuat varmaan, että nuo slummit on ongelmapaikkoja mm rikollisuuden suhteen. Meille ei ole ainakaan vielä kehittynyt sellaista katujengirikollisuutta, kuin Ruotdissa on, koska meillä tämä asuntopolitiikka on toisenlaista, kuin siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodittomuus lisää työttömyyttä.

Vierailija
44/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ne jäätyisi kadulle. Siinä on se pieni ero.

Kyllä sielläkin on pakkasta. Teltoissa pärjäävät näköjään.

Kurjaa ajatella että siellä on ihan lapsiakin. Miten niitä suojellaan esim. pedareilta?[/quote

Ööö ole ollut 7 v työtön ktm ja mulla on 200m2 omakotitalo ja n 220 k euron arvoinen mökki. En aio menna kommuuniin tai yksiöön

.

Vierailija
45/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäätyivät vielä 1960-luvulla. Kansalaisliike korjasi asunnottomien oloja tuolloin.

Vierailija
46/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodittomuus lisää työttömyyttä.

Huumeet ja päihteet kaikkea kurjuutta.

Vierailija
47/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, maailmalla on asiat huonommin kuin meillä! Tuodaan ne huononnukset Suomeenkin, koska miksipäs ei!

Ja tällaista porukkaa meillä on maata johtamassa...

Vierailija
48/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti kysynyt miksei pitkäaikaistyöttömille voisi olla sellaisia yhteisöllisiä asuntoloita, jossa jokaisella on oma huone ja oma tehtävä. Ei ketään pidä kadulle pistää, mutta yksiöt näillä on yksinkertaisesti kettuilua veronmaksajia kohtaan.

Yhteiskuntarauhasta kannattaa maksaa kohtuullisesti. Työttömien ala-arvoinen kohtelu tulisi kostautumaan epämiellyttävillä tavoilla.

Jos on liian laiska saadakseen työtä niin ei oo varmaan kovin hyvä tappelemaan.

Harrastan ite nyrkkeilyä ja uskon että kukaan Suomen työttömistä ei pärjäis mun kanssa kehässä 3 minuutin erää ees.

Huomaa argumenttisi tason.

Olet ilmeisesti saanut aika monta iskua päähäsi.

Vierailija
49/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskuntarauhasta kannattaa maksaa kohtuullisesti. Työttömien ala-arvoinen kohtelu tulisi kostautumaan epämiellyttävillä tavoilla.

Jos on liian laiska saadakseen työtä niin ei oo varmaan kovin hyvä tappelemaan.

Harrastan ite nyrkkeilyä ja uskon että kukaan Suomen työttömistä ei pärjäis mun kanssa kehässä 3 minuutin erää ees.

Huomaa argumenttisi tason.

Olet ilmeisesti saanut aika monta iskua päähäsi.

Tuommoinen uho on pelon sivutuote - sitä se kilpailuyhteiskunta teettää.

Vierailija
50/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa ajatella että siellä on ihan lapsiakin. Miten niitä suojellaan esim. pedareilta?[/quote

Ööö ole ollut 7 v työtön ktm ja mulla on 200m2 omakotitalo ja n 220 k euron arvoinen mökki. En aio menna kommuuniin tai yksiöön

.

Näennäisesti aina kauhistellaan että on kamalaa jne.

On matalia palkkoja ja ei saisi olla, mutta kun on maksanut kympin hiustenleikkuusta, koska oli halpahinta. Niin miksi ei voi heittää tippinä pariakymppiä lisää parturille. Ei hän sillä kympillä elä.

Saituutta on paljon. Miksi te ihmiset ette anna mulle viittäkymppiä, kun näette mut siivoilemassa julkisia tiloja. Empaattinen viisikymppiä tekisi mun päivän työstä vähän arvokkaampaa ja tuntisin olevani ihminen, enkä orja.

Miksi ette heitä sitä ylimääräistä rahaa työtä tekeville?

Sama pätee näihin kodittomiin. He ovat kadulla koska tietty porukka ei suostu maksamaan näille ihmisarvoista asumusta.

Miten tätä katsotaan läpi sormien?

Vierailija
51/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltikin tuossa samassa kaupungissa(Bryssel) päätetään iloisesti lisäillä m a a h a  n m u u t  t o a  kehitysmaista vuodesta toiseen kun ei omistakaan pystytä pitämään huolta.

Vierailija
52/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esi-isämme asui metsässä. Kyllä köyhät siihen kykenisi.

Vierailija
53/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette te välitä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Näennäisesti aina kauhistellaan että on kamalaa jne.

On matalia palkkoja ja ei saisi olla, mutta kun on maksanut kympin hiustenleikkuusta, koska oli halpahinta. Niin miksi ei voi heittää tippinä pariakymppiä lisää parturille. Ei hän sillä kympillä elä.

Saituutta on paljon. Miksi te ihmiset ette anna mulle viittäkymppiä, kun näette mut siivoilemassa julkisia tiloja. Empaattinen viisikymppiä tekisi mun päivän työstä vähän arvokkaampaa ja tuntisin olevani ihminen, enkä orja.

Miksi ette heitä sitä ylimääräistä rahaa työtä tekeville?

Sama pätee näihin kodittomiin. He ovat kadulla koska tietty porukka ei suostu maksamaan näille ihmisarvoista asumusta.

Miten tätä katsotaan läpi sormien?

Ei kai helvetti yhteiskunnan heikoimmat nyt voi elää siviilien säälistä, kyllä se sääli ja myötätunto on sinne rakenteisiin luotava.

Vierailija
54/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäkös se orpopoika täälläkin koittaa?

Koettaa: https://www.vauva.fi/keskustelu/5087610/koettakaa-pitaa-koettaa-ja-koit…

Mistä näitä iidootteja sikiöityy hermoja koittamaan?

Vierailija
55/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkaa heitin useimmiten napakymppiin, välillä meni "huteja"yhdeksikköön. Asetta odotan sota-aikaan annettavaksi. T: erittäin kyllästynyt, läpi elämänsä suomalaisten psykopaatti-oikeisto-sadisti-mulkkujen sairastuttama ja traumatisoima, yhä väkivallan kituva katkerikko

Vierailija
56/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin kun työttömyys ei ainakaan vähenny tulevaisuudessa. Digitalisaatio ja AI-teknologia tarkoittaa, että entistä useampi löytää itsensä kilometritehtaalta, ja kuinka moni muutenkaan tulee tulevaisuudessa jatkamaan töissä työikänsä loppuun asti? Nuorilla eläkeikä huitelee jo seitsemässäkympissä, käytännössä useammat heistä ovat työmarkkinoille hyödyttömiä jo kauan ennen sitä. 

Vierailija
57/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt että onnistuisikohan elää ilman asuntoa. Mutta onnistuisi varmaan vain pk-seudulla. Saan sivutyöstäni nettona 500-600 kuukaudessa ja kun päätuö loppuu eläisi sillä.

Olisi päivät tekemässä töitä kirjastoissa ja kauppakeskuksissa lataisi laitteet, jotka on jo, siellä. Ostaisi vaikka Ab alueen kuukausilipun ja ajelisi julkisilla ympäriinsä. Hyödyntäisi kaikki ilmaistarjoilut mitä löytää ja sitten aina jotain halpaa ruokaa. Jos ostaisi trangian ja ison repun missä tavarat, kirpparilta joku pikku kattila ja kippo. Vaatteiden pesu itsepalvelupesulassa. Voisi homnsta halvimman kuntosalin kortin niin pääsis usein suihkuun. Nukkumiset hoitais niin et kävis onnibussilla halvalla lipulla hevonkuusessa ja takaisin.

Vierailija
58/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esi-isämme asui metsässä. Kyllä köyhät siihen kykenisi.

Ai elämään metsästäjä-keräilijän elämää? Se ei ole ihan niin helppoa elämää kuin tunnut kuvittelevan, pitää olla aika paljon tietotaitoa, josta nykyihmisillä ei ole enää tietoakaan. 

Vierailija
59/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistit, mielenterveysongelmaiset, huumehörhöt, kympin tytöt ja lapset samaa asuntolaan? Eipä sinullakaan järki päätä pakota.

Vierailija
60/109 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"20-vuotias opiskelija surmasi kämppäkaverinsa Mikkelissä 1.11. kymmenillä teräaseen iskuilla."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005438292.html

Seuraavaksi katso päihdekoukussa olevien ja mielenterveysongelmaisten määrä Suomessa.

Siksi ei ole.