Emmi, 27, haluaa ravistella ahtaita normeja Vartalon koolla ei ole väliä. Puhutaan välillä myönteisesti pyöreämmistä naisista.
Eikä aina tuomita heitä. Mun mielestä olisi kiva kuulla välillä positiivistakin puhetta pluskoon ihmisistä.
Itse olen suht normaalipainoinen nainen, mutta mulla on useampiakin isompikokoisia naisystäviä, jotka ovat oikeasti hauskaa seuraa. Ja ovat ihan tyylikkäitäkin tapauksia.
Tämäkin juttu on mun mielestä ihan positiivinen:
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/aa5d9385-c92a-4d68-b538-655552d70a76
"Jokainen on hyvä juuri sellaisena kuin on onkin Emmille tärkeä ajatus. Hän kertoo aikaisemmin pitäneensä kehoaan vääränlaisena ja halunneensa olla pienikokoisempi.
Lapsuuden ja nuoruuden kiusaamiskokemukset olivat polkeneet Emmin itsetunnon matalaksi.
Yksi merkittävä tekijä muutoksessa oli äidiksi tulo. Se oli yksi syy siihen, miksi Emmi päätti hyväksyä itsensä sellaisena kuin on ja olla piittaamatta muiden mielipiteistä.
Halusin olla lapsilleni hyvä esimerkki. Ymmärsin, että jos en ole itsevarma, kuinka he voisivat oppia itsevarmoiksi. Tämä oivallus on rohkaissut minua työstämään itsetuntoani.
Työ on kannattanut, koska nyt Emmi on yhden askeleen lähempänä unelmaansa.
Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan syö ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä.
Kommentit (330)
Tuohan se sanoma on ollut jo pitkään . nyt vain jokaisen pullukan pitää päästä "ravistelemaan normeja" omalla kuvallaan lehteen.
Miksi vain naisista? Nähdäkseni heillä menee hyvin kun on kaikki pullerotkin moni kertaisia parisuhde-experttejä.
Vaikka kuinka jankkaavat hyvää oloa ja tsemppistä niin totuus on monella toinen. Opettaisivat ja näyttäisivät lapsilleen terveelliset elämäntavat eivätkä jankkaisi vaan ulkonäöstä. Alkaa se askel painamaan viimeistään yli 30-vuotiaana. Siihen ei valitettavasti hyvä itsetunto ja missikisat auta.
Näitä on niin paljon avautumassa tuolla lehtien palstoilla, niin isoja kuin pieniäkin. Tuntuu, että kroppansa kautta tulee julkisuuteen vain ne, joiden arvot ja elämä pyörii aika konkreettisten ja ulkonäöllisten asioiden ympärillä Joku julkkis "osallistuu yhteiskunnalliseen keskusteluun" puhumalla siitä, että erikokoisia kehoja haukutaan. Karseaa käytöstähän se sellainen on, toki ja ymmärrän myös representaatioiden merkityksen.
Eikö noille tule mitään painoon liittyviä sairauksia ? Jos viihtyvät omassa kropassa niin sitten viihtyvät. Toivottavasti opettavat lapsille sen , että ylipaino ei ole terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö noille tule mitään painoon liittyviä sairauksia ? Jos viihtyvät omassa kropassa niin sitten viihtyvät. Toivottavasti opettavat lapsille sen , että ylipaino ei ole terveellistä.
Ei kaikille tule. Mun aikuinen lapsi on hoikka.
Koskaan ei puhuta myönteisesti pyöreämmistä miehistä!
Mun vaimo just sairastui diabetekseen. Ikää 40 vuotta. Olin hänelle jo vuosia sanonut, että sun pitäisi pudottaa painoa, ettei sairastuisi.
No, nyt hän sitten laihduttaa ja sanoo itsekin, että oli paljolti ylipainon syytä tuo sairastuminen. Nyt joutuu syömään diabeteslääkkeitä. Painoa hänellä on ollut vaihtelevasti 85-93kg ja pituutta 170 cm.
Laihduttakaa ihmiset ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajien kuuluu rahoittaa läskien aiheuttamat hoidot kaikille. Väliäkös sillä. Kun enemmän miettii, kyllä sillä vartalon koolla on väliä ja vaikutusta ainakin kansanterveyskustannuksiin. Muuten jokaista tulee kohdella ihmisarvoisesti kaikissa tilanteissa tottakai, mutta läskiin pitää voida suhtautua yhtä kriittisesti kuin tupakointiin, alkoholiin ja muihin haitallisiin elämäntapoihin.
Niin mitkä hoidot? Olen terve ja en käytä lääkkeitä.
On vain ajan kysymys, milloin tarvitset lääkärinhoitoa. Ei voida kiistää, että lihavilla ihmisillä on huonompi terveys kuin normaalipainoisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajien kuuluu rahoittaa läskien aiheuttamat hoidot kaikille. Väliäkös sillä. Kun enemmän miettii, kyllä sillä vartalon koolla on väliä ja vaikutusta ainakin kansanterveyskustannuksiin. Muuten jokaista tulee kohdella ihmisarvoisesti kaikissa tilanteissa tottakai, mutta läskiin pitää voida suhtautua yhtä kriittisesti kuin tupakointiin, alkoholiin ja muihin haitallisiin elämäntapoihin.
Olet nuori vielä. Krooniset sairaudet eivät ilmene hetkessä. Toivon sinulle kaikkea hyvää elämääsi.
Viihtyvätkö he tosiaan kropassaan. Onko helppo löytää vaatteitta. Onko liikunta helppoa. Itse olen tämmöinen laiha läski ja kaikki kertyy vyötärölle. Välillä näyttää kuin olisi raskaana. Kilpirauhasen vajaatoiminta todettiin muutama vuosi sitten.
Näitten takia sokeriveroa suunnitellaan
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta joskus myös muut sairaudet ja erityisesti niiden lääkkeet aiheuttavat ja ylläpitävät ylipainoa ja tämä on fakta eikä tekosyy. Tosin kirjoituksestasi päätellen sinä et tätä teitenkään ymmärrä ja usko ja jatkat moukkamaista ja täydellisen epäreilua öyhöttämistäsi.
Musta on valkoista musta on valkoista musta on valkoista
-Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan SYÖ ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä.-
Tuskin ylipainoinen ihminen syö terveellisesti.
Niin onko joskus ollut väliä vartalon koolla? Harvemmin kyllä. Tuollainen normaalin kokoinen nainen on just eikä melkein paras. M37
idiot kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta joskus myös muut sairaudet ja erityisesti niiden lääkkeet aiheuttavat ja ylläpitävät ylipainoa ja tämä on fakta eikä tekosyy. Tosin kirjoituksestasi päätellen sinä et tätä teitenkään ymmärrä ja usko ja jatkat moukkamaista ja täydellisen epäreilua öyhöttämistäsi.
Marginaaliin kuuluvat nämä sairauksista ja lääkkeistä kilonsa saaneet. Fakta on kuitenkin se, että suurin osa ylipainosta johtuu vääristä elintavoista.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Läskiys ei ole koskaan kaunista.
Ei miehellä eikä naisella.
Ei se yhtään sen kauniimmaksi tee eikä laadukkaammaksi vaikka olis kuinka hoikka ja missi. Miehen silmissä usein päinvastoin. M37