Presidentti Sauli Niinistö ja pääministeri Sanna Marin eivät johdattaneet kansaa Natoon. He seurasivat kansaa sinne
Juuri näinhän se meni. Venäjän hyökättyä Ukrainaan, kansa päätti että nyt on meidän aika liittyä Natoon. Poliitikkojen oli sitten järjestettävä se tapahtuvaksi.
Suosittelen lukemaan, hyvä kolumni Jari Tervolta.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Kuka antoi lakiesityksen ja kuka vahvisti eduskunnan päätöksen?
Kuka sanoi että "Minun pääministerikaudellani Suomi ei liity Natoon"
Muistetaan että Sanna vielä noin vuosi sitten kiivaasti vastusti Natoa. Venäjälläkin harmiteltiin SDPn vaalitappiota koska siellä oltiin mielissään SDPn Nato-epäröinnistä.
Ainoastaan vaalien takia SDPkin alkoi kannattamaan Natoa.
Vierailija kirjoitti:
Kansa päätti että nyt ei enää vitkutella joten poliitikkojen oli pakko ryhtyä toimiin. Jos kansa olisi antanut kielteistä palautetta asiasta, mitään ei olisi tapahtunut.
Ap
Mietitkö pitkäänkin, kenties koko yön ajan, että minkälaisen typerän trollauksen kirjoitat heti aamusta tänne?
En nähnyt kansanäänestystä vaikka sellainen olisi kuulunut järjestää.
Ukrainan sodan sytyttyä kansalaisaloite-sivustolle tuli kaksi kansalaisaloitta:
1. Suomessa on pikaisesti järjestettävä kansanäänestys Natoon liittymisestä
2. Hallituksen on pikaisesti esitettävä eduskunnalle esitys Natoon liittymisen puolesta.
Molemmat aloitteet saivat muutamissa päivissä yli 50 000 kannattajaa.
Sanna Marin tai Sauli Niinistö eivät kumpikaan olleet kansalaisaloitteen esittäjiä.
Ennen Venäjän hyökkäystä Ukrainaan suomalaisista noin 20-30% kannatti Natoon liittymistä. Tämä oli siis kannatus, vaikka Venäjä miehitti Krimin jo vuonna 2014. Myös Niinistö vastusti Natoon liittymistä vuoteen 2022. Vuosi sitten alkanut täysimittainen sota muutti kansan ja päättäjien kannan yhdessä yössä.
NATO:n vastustajat tippuivat pois eduskunnasta paria poikkeusta lukuunottamatta.
Siinä on ígorílle se kansanäänestys.
Vierailija kirjoitti:
Missä niin sanotaan?
Suomen kansa ja Sauli vei meidät Natoon. Sauli lensi aika pian sodan alkamisen jälkeen Bidenin luo ja tuolla vierailulla oli taatusti suuri merkitys. Sauli oli heti hereillä miten toimia. Hän on osoittanut erinomaista johtajuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niin sanotaan?
Demokratian perussäännöissä, jossa enemmistön kanta ratkaisee asiat ja kansa äänestää asiasta.
Niissä alkuperäisissä Ateenan demokratian perussäännöissä sanotaan että kaikki saavat äänestää, kunhan eivät ole naisia, lapsia, orjia, tyhmiä, köyhiä tai ulkomaalaisia.
Ei paha. Ei paljon vihervääremmistö keulisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko niin, että pääministerikauden alussa ei vielä ollut erikoisoperaatiota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko niin että Marinilla ei ollut pienintäkään tajua siitä mitä maailmassa tapahtuu? Reservin korpraalin ymmärryksellä olen vuodesta 2014 asti käsittänyt että Venäjä hautoo täyttä sotaa Ukrainaa vastaan.
Ainoa yllätys oli se ettei rycca yrittänyt Suomea ensin. NATOn ulkopuolella pysyminen on ollut typerintä mitä Suomi on ikinä tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niin sanotaan?
Demokratian perussäännöissä, jossa enemmistön kanta ratkaisee asiat ja kansa äänestää asiasta.
Mitä demokratian perussäännöissä on kansanäänestyksestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niin sanotaan?
Mitä demokratian perussäännöissä on kansanäänestyksestä?
Niinpä, mitähän se demokratia oikein mahtaa tarkoittaa?
Laitetaanpa oikein mietintämyssy päähän ja istahdetaan kannonnokkaan pohtimaan asiaa perusteellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko niin että Marinilla ei ollut pienintäkään tajua siitä mitä maailmassa tapahtuu? Reservin korpraalin ymmärryksellä olen vuodesta 2014 asti käsittänyt että Venäjä hautoo täyttä sotaa Ukrainaa vastaan.
Ainoa yllätys oli se ettei rycca yrittänyt Suomea ensin. NATOn ulkopuolella pysyminen on ollut typerintä mitä Suomi on ikinä tehnyt.
Jälkiviisaus on se imelin viisauden laji.
Mitä jälkiviisautta on se, että tietää mitä on tulossa jo 8 vuotta etukäteen?
Samanlaista kun vihervasemmísto syyttää persuja jälkiviisaudesta maamuumirikollisuuden suhteen. Joo, eihän Halla-ajo ole pauhannut *rasismiaan* kuin vasta 20 vuotta? Ja nyt sanotte ettei kukaan olisi osannut arvata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon repliikin Marin sanoi v. 2022 loppupuolella oltuaan 3 vuotta pääministerinä.
Jo tuolloin sotilastiedustelulla oli tiedossa Venäjän joukkojen siirrot Ukrainan rajalle. Ehkä asiasta ei ollut kerrottu pääministerille, tai hän ei tiedoista piitannut.
Lähde?