Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko puolison haluttomuutta täytyy sietää?

Vierailija
16.04.2023 |

Ollaan pariskunta 40v+. Puoliso aloitti mielialalääkityksen viime syksynä ja siitä muutamassa viikossa meni halut. Nyt hän on lopettanut lääkkeet, sillä hyödyt eivät olleet isot ja haluttomuus oli hänenkin mielestään pitkä miinus. Siitä on nyt kuukauden verran, kun lopetti.

Mulla alkaa olla sietokyky loppumassa. Jokainen voi päätellä, että parisuhteessa ei muutenkaan ole parhaat ajat, kun kerran mielialalääkitys on puolisolla ollut, mutta kun seksikin loppuu ja nyt on mennyt 10 kuukautta aivan olemattomalla seksielämällä (jonka laatu on myös kärsinyt määrän lisäksi), niin alkaa mennä hankalaksi.

Itsellä halut suuremmat, kuin ehkä koskaan elämässäni ja samaan aikaan huomaan, että huomiota ja vipinää on tarjolla lähes missä tahansa muualla, paitsi kotona oman miehen kanssa. Ja tällä hetkellä vieraiden miesten huomio ja pieni flirtti pelastaa aina mun päivän, kun aikaisemmin en moista edes huomannut tai jopa ärsyynnyin. Tekee aika työlääksi pitää kiinni omista arvoistaan ja lupauksistaan, kun aika kuluu ja tilanne vaan jatkuu.

Kokemuksia tai ajatuksia? Uskon, että samassa tilanteessa olevia on paljon.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatukseni on, että jos et tykkää puolisostasi, niin voit ihan itse laittaa eron vireille. Ei sitä tarvitse muille selitellä ja jaaritella yksityisiä asioita kenellekään, vaan printtaan kaavakkeen, täytät sen ja laitat eteenpäin. Kun asia on toisen tietoon saatettu, niin olet periaatteessa vapaa.

Sitten vain etsimään kaveria panopuuhiin.

Vierailija
2/47 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella on vaikeaa mutta yhyy, kun sinä et saa seksiä. Kasva aikuiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesi ei kiinosta pätkääkään.Puolisosi on sinun ei meidän.Eikö sinulla ole ystäviä keskutella asiasta heidän kanssa?En yhtään ihmettele ettei puolisoa  kiinnosta yhtään mikään  kanssasi kun elämääsi tällä revität!

Vierailija
4/47 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viimeksi seksiä joskus 2010.

Ei siitä riitaa ole tullut. Tykätään kuitenkin, eikä erosta olla edes keskusteltu.

Vierailija
5/47 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puolisolla oli masennuslääkitys? Onko sillä mitään tekemistä sinun kanssasi?

Vierailija
6/47 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisella on vaikeaa mutta yhyy, kun sinä et saa seksiä. Kasva aikuiseksi.

Minä tykkään kyllä. Sen vuoksi olen kantanut yhteisestä arjesta 95% vastuun jo pitkän aikaa ja kuten kuvailinkin, edelleen näen mieheni haluttavana kumppanina. Ystävien puoleen olen kääntynyt muissa asioissa paljonkin, koska puolisoni voimavarat eivät riitä minun ajatusteni ja tunteiden myötäelämiseen, joten sitä jaan sitten ystävien kanssa, että mun voimavarat riittäisi paremmin miehen tukemiseen. Jos meidän seksielämästä puhuisin ystävieni kanssa, se olisi miehestäni hyvin loukkaavaa.

Näistä viesteistä tulee hyvin ilmi se, mikä onkin puolison näkökulmasta vaikeaa kun on mielialapulmaa tai muuta. Että itsestään pitää antaa ihan kaikki ja se on oletusarvo, niin täytyy tehdä. Mutta jos itsellesi nousee joku tarve, niin se ei ole sallittua. Mitään et saa pyytää itsellesi, koska jatkuvasti sun pitäisi olla tukemassa ja myötäelämässä toisen vaikeutta. Niin voi elää päiviä ja viikkoja helposti. Mutta kuukausina laskettuna se alkaa tehdä tiukkaa ja vuosien mittakaavassa ei itsekään voi pysyä terveenä enää. 

ap

Vierailija
7/47 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että asia vaivaa, mutta aloituksen perusteella vaikutat itsekkäältä, enkä nähnyt siinä empaattista suhtatumista puolisoasi kohtaan. Rakastatko häntä oikeasti?

Vierailija
8/47 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teidän olisi molempien kannalta paras erota? No en tunne teitä,, miettikää itse. Kumpikaan ei voi hyvin. Mitä voit itse muuttaa, sen sijaan että olet vaatimassa toiselta?

Vierailija
9/47 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että täällä vastailee ihmiset, joilla ei ole mitään kokemusta mitä on olla masentuneen puoliso. Kovaa tekstiä.

Vierailija
10/47 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

suvaita, ei sietää

Vierailija
11/47 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut jopa 8 vuoden tauko seksissä. 

Sen jälkeen alkoi olla kerran pari vuodessa. Naisena haluaisin useammin, mutta sitä saa vain pyytämällä. Mies ei koskaan tee aloitetta, vaikka tykkää kyllä kun pyydän. Nyt taas 9kk ollut väliä. Olen alkanut epäilemään että mies on aseksuaali/demiseksuaali, jolla ei vain ole tarvetta. Itsekin taidan aika pitkälle tuonne kallistua.

Jos se toinen on kiva ja mukava ihminen, niin ei suhde siihen seksinpuutteeseen kaadu. Kuukausi tai kaksi ilman on vielä lyhyt aika. Kannattaa opetella olemaan lähekkäin vaikka sitten nakunakin ilman että sen tarvii johtaa seksiin. Itse tykkään sellaisesta nakuilusta paljon.

Kukin taaplaa tyylillään. Kärsivällisyyttä ja keskustelua toisen kanssa.

N47

Vierailija
12/47 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen näyttää olevan naiselle susi. Tällaista suhtautumista olisi voinut odottaa, jos Ap olisi ollut mies. Voimia Ap lle. Toivottavasti asia korjaantuu.

Vierailija
13/47 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut kuiva kausi jo 8 vuotta. Puolisoa pitää tukea ylä- ja alamäissä.

Vierailija
14/47 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että asia vaivaa, mutta aloituksen perusteella vaikutat itsekkäältä, enkä nähnyt siinä empaattista suhtatumista puolisoasi kohtaan. Rakastatko häntä oikeasti?

Luulen, että siihen tarvitaan aika paljon rakkautta ja empatiaa, että ottaa yhteiset vastuut kannettavakseen ja lopettaa kaikki odotukset puolisoon kohtaan ja ryhtyy tilanteeseen, jossa velvollisuudet on 100% ja oikeudet max 3%. Vai voisiko tähän olla muita motiiveita? 

Elämä on aika tavalla samanlaista, kuin vauvavuosina. Omia tarpeita ei käytännössä ole tai ne pitää laittaa johonkin jäihin, koska sun voimavarat on valjastettu toisen ihmisen tarpeisiin. Ja samanlaista häpeää ja itsesyytöstä saa kokea, kuin jos vauvan äitinä olisikin halunnut käydä baarissa ja jättää vauvan hoitoon siksi aikaa. Eihän se käy, se on itsekästä. Samanlaiset tunteet nytkin. Mikä tahansa oma tarve on itsekkyyttä, joka on toiselta pois.

ap

Vierailija
15/47 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne meni niin, että lopulta lähdin. Siinä vaiheessa alkoi oma mielenterveys olemaan jo todella heikoilla, ajattelin että jos en tee päätöstä, niin jommalle kummalle käy vielä huonommin. Tässä vaiheessa miehen masennuskautta oli kestänyt puolitoista vuotta ja sitä edelsi tuo korona/etätyö/kotonanyhjäämiskausi.

Minulle se suurin ongelma ei ollut seksin puute vaan miehen totaalinen sulkeutuminen. Jaksoi kyllä käydä kavereiden kanssa baarissa ynms, mutta kotona sitten nukkui, mökötti tietokoneella hiljaa. Ei halunnut keskustella mistään, eikä tehdä kanssani mitään. Tunsin itseni hänen äidikseen enkä puolisoksi.

Vierailija
16/47 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen alkoi olla kerran pari vuodessa. Naisena haluaisin useammin, mutta sitä saa vain pyytämällä. Mies ei koskaan tee aloitetta, vaikka tykkää kyllä kun pyydän. Nyt taas 9kk ollut väliä. Olen alkanut epäilemään että mies on aseksuaali/demiseksuaali, jolla ei vain ole tarvetta. Itsekin taidan aika pitkälle tuonne kallistua.

Jos se toinen on kiva ja mukava ihminen, niin ei suhde siihen seksinpuutteeseen kaadu. Kuukausi tai kaksi ilman on vielä lyhyt aika. Kannattaa opetella olemaan lähekkäin vaikka sitten nakunakin ilman että sen tarvii johtaa seksiin. Itse tykkään sellaisesta nakuilusta paljon.

N47

Sattuipa kohdilleen asiat. Oletkohan rakastajani vaimo. Jos olet, voin kertoa ettei hän ole aseksuaali vaan hän haluaa olla cuckold/alistettu bi, mutta sinä et siitä pidä.

Vierailija
17/47 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy näiltä tietyiltä kommentoijilta kysyä. Jos itse sairastuisitte masennukseen tai muuhun. Ja puoliso ryhtyisi kantamaan yhteisistä asioista ja taloudesta suuremman vastuun ja tukee teitä ja päivittäin erilaisissa asioissa kaikin mahdollisin tavoin siinä mittakaavassa, mikä on kaukana tavanomaisesta parisuhteesta. Niin mitä puolisolta aidosti odottaisitte ja kuinka kauan? Jos kerran ette itse pysty puolison roolissa olemaan, mutta rakkautta on edelleen jäljellä.

ap

Vierailija
18/47 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N47

Juuri tuollaista seksiä ajattelin ehdottaa. Voi tosiaan olla, että lääkitys aiheuttaa ihan fyysisia epävarmuuksia ja sitä kautta pelkoja. Tehkää kuten N47. Sovitte ihan sitovasti, että ollaan lähekkäin, mutta yhdyntä on ehdottomasti tänään kielletty. Sitten voitte kosketella toisianne tai olla muuten vai lähekkäin. Seksi on ehkä opeteltava uudelleen. Uteliaisuutta, leikkimieltä ja läheisyyttä. M64.

Vierailija
19/47 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki Citymarketista dildo ja lopeta vinkuminen. Avioliittoon kuuluu myötä-ja vastamäkeä.

Vierailija
20/47 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä teidän olisi molempien kannalta paras erota? No en tunne teitä,, miettikää itse. Kumpikaan ei voi hyvin. Mitä voit itse muuttaa, sen sijaan että olet vaatimassa toiselta?

Jos lähtisin yksityiskohtaisesti kuvailemaan kaiken, mitä olen muuttanut, niin siihen ei ihan muutama rivi riittäisikään. Käytännössä olen antanut kaikki omat voimavarat ja ajan yhteisen arjen pyörittämiseen ja miehen tukemiseen. Olen ryhtynyt omavaraiseksi kaikkien tunne-elämän tarpeiden suhteen. En tiedä voiko tämän enempää enää muuttaa. Se olisi vielä annettavana, että voisin yrittää kaikki halut ja naiseuden tappaa itsestäni. Sen äärellä kai tässä tätä pohdintaa teenkin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä