Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten yli 35v aikuiset tapaa uusia kumppaneita?

Vierailija
15.04.2023 |

Taas olisi yksi yksinäinen lauantai-ilta ja ihmettelen, että miten kukaan enää tapaa toisia ihmisiä tositarkoituksella. Olen ollut useamman vuoden nyt sinkkuna ja ilman treffejä tai mitään sutinaa. Enkä tiedä ainuttakaan keinoa millä voisi tavata ketään.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaan samalla tavalla kuin 10 vuotta sitten. Baari, tinder, suomi24 treffit, kaverien kautta, jne...

Naisena kannattaa toki olla varuillaan, haluaako miestä, joka viettää vielä 35+-vuotiaana baareissa viikonloput. Mutta muutoin kyllä pariutumiskanavat ovat ihan samat, kuin kaikilla muillakin. 35+ iässä homma vain on vaikeustasoltaan kymmenkertainen verrattuna parikymppisyyteen. Tai no ei se miehillä ollut helppoa silloinkaan.

Miksi ikä estäisi ulkona käymisen? 30 täyttämisen jälkeen pakko istua kotona homehtumassa? +35 vuotias sinkkumies ei saisi mennä ulos ravintolaan pitämään hauskaa? 

Itse olen 43v, en käytä alkoholia enkä pidä yökerhossa käymistä enää hauskana, en ole pitänyt viimeiseen 10+ vuoteen. Siksipä ihminen joka luuhaa yöt baareissa ei millään lailla olisi kanssani yhteensopiva kumppani. Enkä tietenkään minäkään hänelle. Minä menen nukkumaan 22.30 ja haluan lähteä aamukymmeneltä museoon, enkä krapulapizzalle.

Vierailija
42/102 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaan samalla tavalla kuin 10 vuotta sitten. Baari, tinder, suomi24 treffit, kaverien kautta, jne...

Naisena kannattaa toki olla varuillaan, haluaako miestä, joka viettää vielä 35+-vuotiaana baareissa viikonloput. Mutta muutoin kyllä pariutumiskanavat ovat ihan samat, kuin kaikilla muillakin. 35+ iässä homma vain on vaikeustasoltaan kymmenkertainen verrattuna parikymppisyyteen. Tai no ei se miehillä ollut helppoa silloinkaan.

Miksi ikä estäisi ulkona käymisen? 30 täyttämisen jälkeen pakko istua kotona homehtumassa? +35 vuotias sinkkumies ei saisi mennä ulos ravintolaan pitämään hauskaa? 

Ei, vaan 35-vuotias sinkkumies ei todennäköisesti halua/jaksa mennä baariin lauantai-iltana jäätävän työviikon jälkeen. Eikä mies mene baariin "pitämään hauskaa", vaan ryyppäämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuloksia tuova ehdotus.

Järjestä n 10-15 hengen bileet. Kutsut ensin esim 3-4 ystävää ja sanotte, että kukin kutsuu yhden kaverin ja tämä kaveri kutsuu taas yhden kaverin.

Unohtakaa kaikki sovellukset.

Itse tapasin mieheni(ihanan) tuollaisissa bileissä ja siellä syntyi 4 paria, joista vain yksi on eronnut.

Tämä perustuu vanhaan ketjukirjeleikkiin.

Jatkan vielä. Niissä,bileissä ei kukaan jää yksin, koska jokaisella on ainakin yksi tuttu siellä, joten juttukaveri ainakin on.

Vierailija
44/102 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin pitkästä suhteesta, kun olin 36.

Sen jälkeen

- muka eroamassa ollut kollega soitti perääni erosta kuultuaan

- minusta kiinnostunut toinen kollega pyysi kanssaan erään ammattiin liittyvän yhdistyksen hallitukseen

- kolmas kollega pyysi kahville, kun tapasimme Keski-Euroopassa eräässä tilaisuudessa

Kahvilatapaamisesta syntyi suhde, joka alkoi suht hitaasti ja päättyi melko pian. Sen jälkeen latasin Tinderin. Työssä oli sellainen vaihe, etten olisi tavannut uusia ihmisiä luonnostaan. Sovin treffejä melko harvakseltaan lyhyen kirjoittelun jälkeen.

Nykyinen suhde löytyi Tinderistä, vaikka meillä ilmeni olevan paljon yhteisiä tuttuja. Olemme yhdessä kolmatta vuotta. Olen nyt 44.

Luin tämän oman viestini ja näyttääpä aika romanssintäyteiseltä.

En ole koskaan ajatellut, että olisin erityisen kiinnostava suhdemielessä. Olen aina ollut vähän ja vähän enemmän pyöreän välimaastossa ja kasvoni ovat tavalliset, vaikka ihan kivat. Palstan tasoteoreetikkojen mukaan olisin varmaankin noin miinus kakkosen nainen.

Joka tapauksessa, jos oikeasti haluaa suhteen ja elävässä elämässä tapaaminen on mahdotonta tai epätodennäköistä, suosittelen varovaisesti Tinderiä tai muuta sovellusta. Viestittelyvaiheessa saa karsittua epäsopivimmat pois, ja sovellusta voi käyttää juuri niin vähän tai paljon kuin haluaa.

Sama

Vierailija
45/102 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, ettei suurin osa vastaajista ole yli 35v sinkkuja. Vastauksena aloittajalle, niin en tiedä. Jos tietäisin, menisin sinne myös katselemaan. Ainakaan töistä (olen alalla vähemmistösukupuolta, iso yritys kyseessä), harrastuksista (useita sosiaalisia harrastuksia, joissa tapaa uusia ihmisiä) tai deittisovelluksista ei löydä ketään. Onneksi olen tosi tyytyväinen lapsettomana sinkkuna.

Vierailija
46/102 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.amoremi.ee, keski-ikä 45.Selaa alas.

https://ww.sportpartner.com/fi/

https://www.sportpartner.com/ee/

Date24.ee, google translaten avulla tee maksuton testi

Rosebrides.com search

Vierailija
47/102 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo bussipysäkit voi unohtaa. Löysin aviomieheni 37-vuotiaana silloisesta nettideitistä. Yhdessä oltiin yli kymmenen vuotta ja ehdin tulla äidiksi. Toisesta nettideitistä löysin nykyisen puolison ja yhdessä nyt viidettä vuotta ja kihloissa. Meillä oli yhteisiä tuttuja, mutta ei oltaisi niiden kautta tavattu koskaan. Tinderissä en ole ollut, nämä oli muita.

Vierailija
48/102 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on taas aika outoa puhetta siitä, että "mene live-elämään ja pokaa bussipysäkiltä" Hei, ihan oikeasti. Jos rehellisesti ajatellaan, milloin viimeksi joku on lähtenyt treffeille miehen tai naisen kanssa ilman, että näitä deittejä ei olisi sovittu netissä? Varmasti suurin osa +35-vuotiaista ihmisistä pariutuu netin kautta tai joillain on niin valtavat sosiaaliset piirit, että sitä kautta. Mutta varmasti ap:n kohtalo on mennä Tinderin maailmaan ja luottaa tuuriin.

Kyllä minä 40v nainen tapaan miehiä ympäriinsä, ja ei siihen ole nettiä tarvittu.

Niin. Kyllä se vaan niin on, että nettitreffit on niille jotka eivät tosielämässä kelpaa. Ja se siitä tekeekin niin raskasta, että siellä on sitten todella monenkirjavaa sakkia ja harvoin kokemus on positiivinen. Hyvää tyyppiä on vaikea löytää sieltä koska hyvät pariutuu muutenkin, ei ne nettiä siihen tarvitse.

En itsekään ole sosiaalisesti taitava, enkä muutenkaan mikään saalis. Mutta ei se silti tarkoita että ansaitsen jonkun kauhean tyypin joka ei kelpaa kenellekään.

No höpöhöpö. Se, että joku sinkkuuntuu 35+ ikäisenä, eikä nyt heti satu törmäämään sopivaan kumppaniehdokkaaseen normaalissa elämässään, jossa käy töissä, harrastaa liikuntaa tms., tapaa ystäviään ja lapsuuden perhettään, ehkä hoitaa lapsiaan, jos niitä on, niin ei todellakaan tee henkilöstä kelpaamatonta.

Eihän ihmiset yleensäkään liiku tuolla oikeassa elämässä jatkuvasti tutka päällä ja esimerkiksi minä en edes tiedä kaikista puolitutuista työelämässä, että ovatko he sinkkuja vai parisuhteessa. Lapsista joskus puhutaan ja oletan, että ne, joilla on lapsia, on parisuhteessa, mutta voivathan he olla eronneitakin.

Ei sillä ole mitään tekemistä kelpaamisen kanssa, ettei sinkkuus tule ilmi luontevasti normaalissa elämässä tai ystäväpiirissä ei nyt satu olemaan seuraavaa sopivaa jonossa.

Vierailija
49/102 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo bussipysäkit voi unohtaa. Löysin aviomieheni 37-vuotiaana silloisesta nettideitistä. Yhdessä oltiin yli kymmenen vuotta ja ehdin tulla äidiksi. Toisesta nettideitistä löysin nykyisen puolison ja yhdessä nyt viidettä vuotta ja kihloissa. Meillä oli yhteisiä tuttuja, mutta ei oltaisi niiden kautta tavattu koskaan. Tinderissä en ole ollut, nämä oli muita.

Mitkähän muut sovellukset on nykyään sellaisia, että niistä voisi löytää jotain? Eli missä olisi Helsingin seudulla käyttäjiä? Harkitsen siis nettideittailua.

Mä oikeastaan haluaisin sellaisen, että mun profiili näkyis vaan niille, joista olen itse tykännyt (maksullisen tinderin saa kai näin?). Olin hetken tinderissä ja mua ahdisti ihan todella paljon kaikki varsinkin työelämän puolitutut siellä. Yksikin otti yhteyttä nähtyään profiilini ja se oli siis todella awkward tilanne, kun hän ei ole oikein mun tyyppiä. Olivat lisäksi toisen kollegan kanssa keskustelleet mun sinkkuudesta ja yhteydenotto oli tämän toisen kannustamana. Niin että mieluummin niin, että voin itse valita, että kelle näyn ja kelle en.

Vierailija
50/102 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkähän muut sovellukset on nykyään sellaisia, että niistä voisi löytää jotain? Eli missä olisi Helsingin seudulla käyttäjiä? Harkitsen siis nettideittailua.

Mä oikeastaan haluaisin sellaisen, että mun profiili näkyis vaan niille, joista olen itse tykännyt (maksullisen tinderin saa kai näin?). Olin hetken tinderissä ja mua ahdisti ihan todella paljon kaikki varsinkin työelämän puolitutut siellä. Yksikin otti yhteyttä nähtyään profiilini ja se oli siis todella awkward tilanne, kun hän ei ole oikein mun tyyppiä. Olivat lisäksi toisen kollegan kanssa keskustelleet mun sinkkuudesta ja yhteydenotto oli tämän toisen kannustamana. Niin että mieluummin niin, että voin itse valita, että kelle näyn ja kelle en.

Sitten kannattaa maksaa Tinderistä. Muissa palveluissa on ihan samoja käyttäjiä, paitsi vähemmissä määrin. Eikä mitkään vippaskonstit helpota nettideittailua, koska yrität niitä samoja miehiä, joita naiset yrittävät suurimmilta osin myös Tinderissä.

Vierailija
51/102 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löysin kun olin 37v. Aikamoista kahlaamistahan se on, mutta jotenkin silti helpompaa kuin esim. baarit. Toki tutustun edelleen helposti ihmisiin missä vaan, mutta livenä ei ihmisestä tiedä vielä oikein mitään. Netissä on jo perustiedot ja itsekin voi aika suoraa tekstiä sinne laittaa, tyyliin "en halua lapsia". Netin huono puoli on se, ettei monikaan ole kuvauksellinen etkä näe esim. kävelytyyliä. Mutta silti olen vahvasti netin kannalla.

Vierailija
52/102 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderistä minä löysin. Onhan se aikaavievää, mutta jos oikeasti kumppanin haluat, niin Tinderiin mars. Hyvät miehet napataan sieltä hyvin nopeasti, joten tarkkana pitää olla. Jos kirjoittelu sujuu hyvin, niin nopeasti treffeille. Näin et kerkeä muodostamaan jotain kuvaa, jota hän ei oikeasti edustakaan. Jos ei natsaa, niin match poistoon ja uusi tilalle. Näin se menee. Tsemppiä:)

Vierailija
53/102 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinderistä minä löysin. Onhan se aikaavievää, mutta jos oikeasti kumppanin haluat, niin Tinderiin mars. Hyvät miehet napataan sieltä hyvin nopeasti, joten tarkkana pitää olla. Jos kirjoittelu sujuu hyvin, niin nopeasti treffeille. Näin et kerkeä muodostamaan jotain kuvaa, jota hän ei oikeasti edustakaan. Jos ei natsaa, niin match poistoon ja uusi tilalle. Näin se menee. Tsemppiä:)

Millainen mies siellä Tinderissä on hyvä mies, joka napataan nopeasti?

Vierailija
54/102 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netistä löysin kun olin 37v. Aikamoista kahlaamistahan se on, mutta jotenkin silti helpompaa kuin esim. baarit. Toki tutustun edelleen helposti ihmisiin missä vaan, mutta livenä ei ihmisestä tiedä vielä oikein mitään. Netissä on jo perustiedot ja itsekin voi aika suoraa tekstiä sinne laittaa, tyyliin "en halua lapsia". Netin huono puoli on se, ettei monikaan ole kuvauksellinen etkä näe esim. kävelytyyliä. Mutta silti olen vahvasti netin kannalla.

onko kävelytyyli dealbreaker?

Vierailija
55/102 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vastavuoroinen viestittelyssä ja kirjoittaa suomea kunnolla ja ymmärrettävästi. Hyvällä miehellä on hyvä itsetunto ja hyvät sosiaaliset taidot.

Vierailija
56/102 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vastavuoroinen viestittelyssä ja kirjoittaa suomea kunnolla ja ymmärrettävästi. Hyvällä miehellä on hyvä itsetunto ja hyvät sosiaaliset taidot.

Ok. Luulin, että se on pinnallinen sovellus.

Vierailija
57/102 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder ei toimi, kun ei tule edes mätsejä. 

Vierailija
58/102 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Luulin, että se on pinnallinen sovellus.

Tietysti ulkonäkö vaikuttaa ensin swaippaatko vai et, mutta ei kaikki kuitenkaan pidä samanlaisia ihmisiä kauniina/komeina.

Vierailija
59/102 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt sitä että kumppanin löytäminen mukamas vaikeutuisi iän myötä. Sinkkuja on kaikissa ikäluokissa, ja oman kokemukseni mukaan keski-ikään tultaessa sinkkujen määrä vielä kasvaa. Itselläni oli todellakin kaikkein paras tilanne sinkkuna noin 40+ vuotiaana, kun tarjokkaita oli vaikka kuinka, toisin kuin nuorena jolloin tuntui että miehet etsivät aina vain parempaa enkä kelvannut kun en ollut perinteistä äiti-tyyppiä. Nyt se sama piirre taitaa olla yksi parhaita valttejani markkinoilla.

Toki jos itse ei halua muuttaa arkeaan mitenkään, ei jaksa tutustua kehenkään, on vihainen ja katkera kaikille ja vaatimusten lista on pitkä niin vaikeaa se kumppanin löytäminen on missä iässä tahansa sekä miehille että naisille.

Vierailija
60/102 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on taas aika outoa puhetta siitä, että "mene live-elämään ja pokaa bussipysäkiltä" Hei, ihan oikeasti. Jos rehellisesti ajatellaan, milloin viimeksi joku on lähtenyt treffeille miehen tai naisen kanssa ilman, että näitä deittejä ei olisi sovittu netissä? Varmasti suurin osa +35-vuotiaista ihmisistä pariutuu netin kautta tai joillain on niin valtavat sosiaaliset piirit, että sitä kautta. Mutta varmasti ap:n kohtalo on mennä Tinderin maailmaan ja luottaa tuuriin.

Itse olet outo nettiolmi. Moni juurikin toivoo että koko internet hävitettäisiin, että tolkun ihmisen elämä voisi kohentua entisaikojen tasolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä