Miten yli 35v aikuiset tapaa uusia kumppaneita?
Taas olisi yksi yksinäinen lauantai-ilta ja ihmettelen, että miten kukaan enää tapaa toisia ihmisiä tositarkoituksella. Olen ollut useamman vuoden nyt sinkkuna ja ilman treffejä tai mitään sutinaa. Enkä tiedä ainuttakaan keinoa millä voisi tavata ketään.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Täällä on taas aika outoa puhetta siitä, että "mene live-elämään ja pokaa bussipysäkiltä" Hei, ihan oikeasti. Jos rehellisesti ajatellaan, milloin viimeksi joku on lähtenyt treffeille miehen tai naisen kanssa ilman, että näitä deittejä ei olisi sovittu netissä? Varmasti suurin osa +35-vuotiaista ihmisistä pariutuu netin kautta tai joillain on niin valtavat sosiaaliset piirit, että sitä kautta. Mutta varmasti ap:n kohtalo on mennä Tinderin maailmaan ja luottaa tuuriin.
Kyllä minä 40v nainen tapaan miehiä ympäriinsä, ja ei siihen ole nettiä tarvittu.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on taas aika outoa puhetta siitä, että "mene live-elämään ja pokaa bussipysäkiltä" Hei, ihan oikeasti. Jos rehellisesti ajatellaan, milloin viimeksi joku on lähtenyt treffeille miehen tai naisen kanssa ilman, että näitä deittejä ei olisi sovittu netissä? Varmasti suurin osa +35-vuotiaista ihmisistä pariutuu netin kautta tai joillain on niin valtavat sosiaaliset piirit, että sitä kautta. Mutta varmasti ap:n kohtalo on mennä Tinderin maailmaan ja luottaa tuuriin.
Jos näkee kivan näköisen n. 40-vuotiaan miehen bussipysäkillä, niin on erittäin todennäköistä, että hän on jo varattu, mahdollisesti perheellinen mies. Näin ollen ihan turha niitä on lähestyä. Nuorempana jossain opiskelijabileissä useimmat oli vielä sinkkuja. Itsekin toki sellaisissa pariuduin, ja olen jo ollut naimisissakin ja lapsetkin tehtynä, mutta kyllä ne sinkut nykyään löytyy Tinderistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä 40v nainen tapaan miehiä ympäriinsä, ja ei siihen ole nettiä tarvittu.
No sinä olet sitten harvalukuinen poikkeus, mutta kuten sanoin, joillain on suuret sosiaaliset piirit. Mutta mikään bussipysäkki ei millään mittarilla ole potentiaalinen paikka etsiä kumppaneita. Toki voi käydä ilmiömäinen tuuri, mutta en luottaisi tämän ikäisenä enää pelkkään ilmiömäiseen tuuriin. Suurin osa ympärillä olevista ihmisistä on varattuja tai täysin kelpaamattomia kumppaniksi, joten arkielämässä pelkän (suomalaisittain oudon) small-talkin kautta ei kyllä kumppania löydy.
Eihän se mitään helppoa ole löytää puolisoa tämän ikäisenä kun pitäisi niin moni asia osua yhteen. Mutta ei näitä asioita kannata hätiköidysti tehdä. Se tulee jos on tullakseen. Pitää keskittyä elämän omaa elämää. Jos haluaa vaikka reissata niin tekee sitä eikä kuluta aikaa netissä etsien tyyppiä jonka kanssa voisi joskus reissata.
Olen yksityisautoilija, niin ei toimi bussipysäkillä norkoilu minulle. Olen myös ajatellut, että on nykyään ahdistelua alkaa pokailemaan naisia, jotka odottavat bussia, tekevät ruokaostoksia tms.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se mitään helppoa ole löytää puolisoa tämän ikäisenä kun pitäisi niin moni asia osua yhteen. Mutta ei näitä asioita kannata hätiköidysti tehdä. Se tulee jos on tullakseen. Pitää keskittyä elämän omaa elämää. Jos haluaa vaikka reissata niin tekee sitä eikä kuluta aikaa netissä etsien tyyppiä jonka kanssa voisi joskus reissata.
Niin, ja reissuilta sen kumppanin löytää myös paljon helpommin, kuin Suomesta. Maailmassa on valtava määrä ihmisiä ja Suomessa mitättömät viisi miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen yksityisautoilija, niin ei toimi bussipysäkillä norkoilu minulle. Olen myös ajatellut, että on nykyään ahdistelua alkaa pokailemaan naisia, jotka odottavat bussia, tekevät ruokaostoksia tms.
Ja näin se myös menee, että valtaosa ihmisiä (Suomessa) ei siellä bussipysäkillä halua jutella kenenkään kanssa. On myös äärimmäisen epätodennäköistä, että kiinnostava kypsempi nainen siellä pysäkillä olisi sinkku.
No varmaan samalla tavalla kuin 10 vuotta sitten. Baari, tinder, suomi24 treffit, kaverien kautta, jne...
Vierailija kirjoitti:
No varmaan samalla tavalla kuin 10 vuotta sitten. Baari, tinder, suomi24 treffit, kaverien kautta, jne...
Naisena kannattaa toki olla varuillaan, haluaako miestä, joka viettää vielä 35+-vuotiaana baareissa viikonloput. Mutta muutoin kyllä pariutumiskanavat ovat ihan samat, kuin kaikilla muillakin. 35+ iässä homma vain on vaikeustasoltaan kymmenkertainen verrattuna parikymppisyyteen. Tai no ei se miehillä ollut helppoa silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja reissuilta sen kumppanin löytää myös paljon helpommin, kuin Suomesta. Maailmassa on valtava määrä ihmisiä ja Suomessa mitättömät viisi miljoonaa.
En kyllä itse oikein näe, miten reissulta löytäisi kumppanin. Todennäköisesti korkeintaan lomaromanssin. 40-vuotiailla on jo omat työuransa, omistusasuntonsa jne. kotimaissaan, ja aika harva on valmis muuttamaan ulkomaille jonkn uuden, lähes tuntemattoman tyypin perässä.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistelu on aina ollut ahdistelua eikä mitenkään nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä itse oikein näe, miten reissulta löytäisi kumppanin. Todennäköisesti korkeintaan lomaromanssin. 40-vuotiailla on jo omat työuransa, omistusasuntonsa jne. kotimaissaan, ja aika harva on valmis muuttamaan ulkomaille jonkn uuden, lähes tuntemattoman tyypin perässä.
Lisäksi monilla 40-vuotiailla sinkuilla on jo lapsi/lapsia, mikä lisää kansainvälisten suhteiden vaikeuskerrointa moninkertaisesti.
Erosin pitkästä suhteesta, kun olin 36.
Sen jälkeen
- muka eroamassa ollut kollega soitti perääni erosta kuultuaan
- minusta kiinnostunut toinen kollega pyysi kanssaan erään ammattiin liittyvän yhdistyksen hallitukseen
- kolmas kollega pyysi kahville, kun tapasimme Keski-Euroopassa eräässä tilaisuudessa
Kahvilatapaamisesta syntyi suhde, joka alkoi suht hitaasti ja päättyi melko pian. Sen jälkeen latasin Tinderin. Työssä oli sellainen vaihe, etten olisi tavannut uusia ihmisiä luonnostaan. Sovin treffejä melko harvakseltaan lyhyen kirjoittelun jälkeen.
Nykyinen suhde löytyi Tinderistä, vaikka meillä ilmeni olevan paljon yhteisiä tuttuja. Olemme yhdessä kolmatta vuotta. Olen nyt 44.
Ei nyt tarvitse tarttua tuohon matkusteluun harrastuksena. Voihan harrastus olla esimerkiksi musiikin tekeminen, näytteleminen, uiminen, lintubongaus tai jalkapallo. Varmasti tutustuu uusiin ihmisiin ja heidän kauttaan uusiin ihmisiin jne.
Mulla on tuloksia tuova ehdotus.
Järjestä n 10-15 hengen bileet. Kutsut ensin esim 3-4 ystävää ja sanotte, että kukin kutsuu yhden kaverin ja tämä kaveri kutsuu taas yhden kaverin.
Unohtakaa kaikki sovellukset.
Itse tapasin mieheni(ihanan) tuollaisissa bileissä ja siellä syntyi 4 paria, joista vain yksi on eronnut.
Tämä perustuu vanhaan ketjukirjeleikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena kannattaa toki olla varuillaan, haluaako miestä, joka viettää vielä 35+-vuotiaana baareissa viikonloput. Mutta muutoin kyllä pariutumiskanavat ovat ihan samat, kuin kaikilla muillakin. 35+ iässä homma vain on vaikeustasoltaan kymmenkertainen verrattuna parikymppisyyteen. Tai no ei se miehillä ollut helppoa silloinkaan.
Miksi ikä estäisi ulkona käymisen? 30 täyttämisen jälkeen pakko istua kotona homehtumassa? +35 vuotias sinkkumies ei saisi mennä ulos ravintolaan pitämään hauskaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kyllä se vaan niin on, että nettitreffit on niille jotka eivät tosielämässä kelpaa. Ja se siitä tekeekin niin raskasta, että siellä on sitten todella monenkirjavaa sakkia ja harvoin kokemus on positiivinen. Hyvää tyyppiä on vaikea löytää sieltä koska hyvät pariutuu muutenkin, ei ne nettiä siihen tarvitse.
En itsekään ole sosiaalisesti taitava, enkä muutenkaan mikään saalis. Mutta ei se silti tarkoita että ansaitsen jonkun kauhean tyypin joka ei kelpaa kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkin pubiruusu.
Ihan samalla lailla kuin alle 35vuotiaat.
Tämäpähän oli omaperäinen veto 🥱