Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä konkreettista apua sitten nla antaa väsyneelle äidille?

Vierailija
29.11.2006 |

Jos perheen äiti väsyy ja kertoo siitä neuvolassa, niin miten häntä autetaan?

Olen seurannut täällä(kin) keskusteluja siitä että jos äiti väsyy, niin siitä kannattaa kertoa neuvolassa.

Mutta mitä apua olette kuulleet neuvolan antavan tässä tilanteessa?

Saako kukaan enää kodinhoitajaa? En ole ainakaan kuullut?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain n. vuosi sitten apua neuvolan kautta. Hain sitä jo raskausaikana. Jouduin loppuraskaudesta olemaan paljon sairaalassa huonon hb:n takia, ja kotona oleminen oli todella raskasta. Hoidettavana oli 1v, 3v ja 5 vuotiaat. odotin kaksosia ja ihan lopussa vielä selkäkin petti. Vauvojen synnys oli maailman järkyttävin kokemus. Pojat syntyivät rv. 38. Toinen vauvoista todettiin heti todella sairaaksi, ja rakas poikamme kuoli vain päivän ikäisenä. Toisen pojan kanssa meidät pistettiin sairaalasta pois kolmen päivän päästä. Olin yllättäen kotona vain yhden vauvan, taaperon , sekä kahden isomman lapsen kanssa. En kerennyt surra, en tajunnut juurikaan mitään maailman menosta. vauva valvotti kokonaan yöt, päivät yritin jaksaa isompien kanssa. Neuvolassa itkin ja puhuin ja yritin saada edes pientä apua jostain suunnalta. Ainoa mitä tarjottiin oli psykiatrin hoito :( Kyselin kunnalta apua, en saanut. Mikään taho ei ollut valmis auttamaan. Tänne saakka sitä on nyt onneksi kuitenkin selvitty. Ja nyt alkaa jo sujua arkikin. Mutta ihmetyttää kovasti neuvolan neuvot. Sieltä oiken käskettiin puhumaan jos on ongelmia, ja sanottiin että järjestetään apua. Mutta apua tarvittaessa sitä ei saanutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme