Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun luet ihmisistä, jotka ovat käyneet lähellä itsemurhaa tai/ja ovat

Vierailija
15.04.2023 |

joutuneet psykiatriseen sairaalaan pitkiksi ajoiksi ja sitten luet syyn siihen ja ne syyt ovat melko mitättömiä verrattuna siihen mitä itse olet käynyt läpi ja se siis ei ole mikään kuvitelma että olet kokenut kovempia vaan täyttä totta, niin tunnetko halveksuntaa näitä ihmisiä kohtaan ja
mietit samallaa itsestäsi mikä minussa on vialla kun olen yhä hengissä ja selvisin ilman psykiatrista apua ja yksin kaikesta. Ja samalla tiedät olevasi todella vahva ihminen henkisesti ja samalla sitten jotenkin vielä vähemmän kestät kuulla turhaa ruikutusta. Ja se tekee sinusta jotenkin kovan, koska tiedät, että lopulta on yksin ongelmien kanssa ja silti niistä selviää kun on pakko ja sitten on näitä, jotka eivät selviä ilman tukea.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En väheksy kenenkään tuskaa, enhän ole elänyt kenenkään toisen pään sisällä.

Minusta itsemurhayritys teki empaattisemman, ymmärrän sen hädän ja epätoivon joka voi sellaiseen ajaa. Minut siihen ajoi varhaislapsuuden seksuaalisen hyväksikäytön aiheuttamat traumat.

Pointtina oli se, että ihmettelen omaa resilienssiä. Se on uskomattoman vahva. Mietin onko minussa jokin vialla kun olen kestänyt sellaisia asioita joista suurin osa olisi murtunut. Ap

Eipä kyllä kuulosta, että sinulla kovinkaan hyvä resilienssi olisi, koska et kykene ymmärtämään edes sitä, että elämänkokemusten ja ongelmien vertailu on ihan turhaa.

Hyvä resilienssi on koostuu suojaavista tekijöistä, ja se on etuoikeus. Esimerkiksi hyvä perusturvallisuus lapsuudessani voi edesauttaa hyvää resilienssiä.

Vierailija
62/72 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halveksu ketään. Ennemmin olen hieman kateellinen siitä, että he ovat hakeneet apua. Ja jep, vitsailen siitä, että ajan autokolarin vaan en kyllä tätä tietoisesti ainakaan tee. Mutta uupuneena se vaikuttaa mahdollisuudelta saada tauko oravanpyörästä. Kun ei ole rohkeutta hankkia muutoin apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta ajattelen, että olet ihmisenä täysin rikki ja kehittänyt tuollaisen defenssimekanismin sen vuoksi, että tosiasiassa vaikka olisit pyytänyt apua niin kukaan ei sinua olisi auttanut. Olet siis pakotettu selviämään ja se on ollut ainoa vaihtoehtosi. Olet vihainen näille autetuille, koska he on saaneet apua ja olet siitä katkera sen sijaan että olisit vihainen ihmisille jotka hylkäsi sinut täysin.

Apua saa jos pyytää esim. terveydenhuollosta. Jos uskoo sellaiseen apuun. Ei ole defenssimekanismi, vaan apua on todella vaikea ottaa vastaan. Ap

Kyvyttömyys ottaa apua vastaan on merkki pelosta. Se on samalla tapaa pelkoa kuin tunnekylmyyskin. Kaikki tuollainen kertoo todella syvästä vammasta ihmisen sielussa, kun ei kykene asettamaan enää itseään alttiiksi kivulle vaan tulee täysin omavaraiseksi tämän pelkonsa takia.

Tunnistan tuon pelon. Kontrollin menettämisen pelon. Ap

Sinulla on voinut olla hyvä vauva-aika, se on valtava voimavara verrattuna sellaiseen joka on ollut silloin heitteillä tai pahoinpidelty henkisesti tai fyysisesti. Miksi ajattelet että olet se vaikeimmasta selviytynyt, ethän mitenkään voi sitä tietää. Olet ylimielinen, sen näkee heti tekstistäsi.

Et tiedä mitään elämästäni 🙂. Ja tuo ylimielisyys on taakka nykyään kun mun empatia ei riitä turhan ruikuttajille. Sitä on vaikeudet aiheuttaneet, tietty ylimielisyys heikkoja ihmisiä kohtaan. Ap

Etkä sinä tiedä muiden elämästä 🙂 siksi ylimielisyys on tyhmyyttä.

Jos lehtijutussa tai nettijutussa ruoditaan syitä osastohoidolle, niin luotan siihen että nämä jutut ovat tosia. Ap

Kuka nyt lehdessä ja netissä kaikkea itsestään paljastaisi, olisi ihan idiootti.

Vierailija
64/72 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En väheksy kenenkään tuskaa, enhän ole elänyt kenenkään toisen pään sisällä.

Minusta itsemurhayritys teki empaattisemman, ymmärrän sen hädän ja epätoivon joka voi sellaiseen ajaa. Minut siihen ajoi varhaislapsuuden seksuaalisen hyväksikäytön aiheuttamat traumat.

Pointtina oli se, että ihmettelen omaa resilienssiä. Se on uskomattoman vahva. Mietin onko minussa jokin vialla kun olen kestänyt sellaisia asioita joista suurin osa olisi murtunut. Ap

Olet ilmeisesti kuolettanut tunteesi, tunsin erään miehen joka teki niin ja murtui sairaana vanhuksena ihan täysin, itki päivittäin ja lopulta menetti järkensä. Paha fyysinen sairaus ja siitä seuranneet hyvin ikävät jatkuvat toimenpiteet sen teki. Sairaudet kuten vaikka diabetes kuulostaa helpolta toisella, sen kun pistää insuliinia ja elää iloisena mutta kyllä ne heikentää ja masentaa kaikkine sivuoireineen. Monet, monet muut sairaudet tekee samoin.

Vierailija
65/72 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi korostat sitä, että olet muka selviytynyt asioista mielestäsi paremmin kuin muut? Haluatko siitä jonkun mitalin?

Minusta sinulla taas on melko lapsellisen asenne mm. avun hakemista ja avun saamista kohtaan.

Vierailija
66/72 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet psykopaatti? Se on vamma eikä lahja.

Vierailija
67/72 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ole kilpailua siitä kuka on henkisesti vahvin. Sitä on turha edes vertailla. 

Vierailija
68/72 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on ollut itsemurhan partaalla, mutta en tosiaankaan pidä häntä heikompana ihmisenä sen vuoksi. Ihme arvottamista.

Vierailija
69/72 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole ollenkaan vahva ihminen, vaikka niin luulet. Se mitä luet ei edes ole koko totuus. Koskaan et voi tietää mitä toinen on käynyt läpi ja luulisi sinun sen tietävän.

Ja sinä et tiedä mitä kaikkea minä olen käynyt läpi. Olen todella vahva ja se on jotenkin surullista samalla kun tajuaa kuinka heikkoja suurin osa ihmisistä on.

Ap

Minulle tuli vaikeita henkisiä ja taloudellisia ongelmia noin kymmenen vuotta sitten. Luin jostakin, että ihminen pystyy itse terapioimaan itsensä ja käyttää hyväkseen psykologista kirjallisuutta. Koen olevani aloittajan kanssa samoilla jäljillä. Terve ihminen kokee myös itsensä terveeksi. Turhaa terveyttä on muuttaa heikkoudeksi.

Vierailija
70/72 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten elämiä ei voi verrata keskenään, muuttujia on liikaa, niitä on miljoonia, miljardeja esim. geenit, vanhemmat, perhe, rahatilanteet, ulkonäkö, naapurit, koulu, opettajat, kaverit, kiusaajat, sairaudet, älykkyys, lahjakkuus... ja kaikki näiden pilkotut osat ja niiden variantit..

Ap vertasi mielessään kaikkien ihmisten kaikki ominaisuudet ja kokemukset ja päätteli olevansa se vahvin kaikista.

Onnea ap.

Vierailija
71/72 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas lapsellinen aloitus

Vierailija
72/72 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, ei mitään järkeä.